گیر انداختن موش صحرایی با یک کلک هوشمندانه‌

گیر انداختن موش صحرایی با یک کلک هوشمندانه‌

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۴-۰۹
  • در : خانه داری

گیر انداختن موش صحرایی شاید کاری باشد که بسیاری از ما تجربه‌ِی آن را داشته‌ایم؛ منتهی مشخص است که نیاز به صبر و زمان زیادی دارد. اگرچه با کمک ترفندها و تکنیک‌های علم داد، می‌توانید در حین تله گذاشتن برای این موش‌ها، کمی هوشمندانه‌تر عمل کرده و به راحتی آن‌ها را گول بزنید. حالا که این موش‌ها سر از منزل شما در آورده‌اند؛ گیر انداختن موش صحرایی اولین کاری‌ست که می‌خواهید هر چه سریع‌تر انجام شود. معمولا موش‌های شهری را می‌توان به سادگی گرفت. اما موش صحرایی از آن حیوانات زبل و ناقلاست. موش‌های صحرایی از مشکلات و خطرات بسیاری در طبیعت جان سالم به در می‌برند. پس برای گیر انداختن چنین حیوانات جان سختی، می‌بایست ابتکار عمل بیشتری نشان دهید.

مواد مورد نیاز برای گیر انداختن موش صحرایی

  • کره بادام زمینی
  • تله موش

گام اول

برای گیر انداختن موش صحرایی، به دنبال سرنخ‌هایی که موش بر جا می‌گذارد بگردید. موش‌ها معمولا در جایی لانه می‌کنند و اطراف آن را پر از آشغال و بهم ریختگی‌ می‌کنند. موش‌های صحرایی حسابی محتاط و ناقلا هستند و به راحتی گول بوی خوشمزه‌ِ غذا را نمی‌خورند. بنابراین بهتر است که به جای این‌که یک تله موش تابلو و آشکار را گوشه‌ای بکارید؛ اطراف آن را با خاک و قلوه سنگ یا موادی که در اطراف لانه‌ی موش‌ها پیدا می‌کنید بپوشانید؛ سپس کره بادام زمینی را درون تله بگذارید و منتظر بمانید.

گام دوم

یک روز پس از تله‌گذاری، آن را چک کنید تا ببینید کره بادام زمینی خورده شده است، یا خیر. اگر هنوز خورده نشده بود، آن را با کره بادام زمینی جدیدی جایگزین کنید؛ چرا که موش‌های صحرایی همیشه غذاهای تازه را می‌خورند. یک روز دیگر به تله زمان بدهید. در صورتی‌که کره‌ی بادام زمینی هنوز خورده نشده بود؛ آن‌قدر به این پروسه ادامه دهید تا بالاخره جناب موش دم به تله بدهد!

گام سوم

اگر جناب موش بالاخره رضایت داده و دم به تله داد؛ منتظر بمانید و اجازه دهید چهار الی پنج بار قلاب را بکشد. حالا که بالاخره اعتماد موش را جلب کرده‌اید، نوبت گیر انداختن موش صحرایی ناقلاست. تله را دوباره در همان مکان و با همان دکور، به همراه همان مقدار کره بادام زمینی آماده کنید و منتظر بمانید تا موش دیگری سری به تله موش شما بزند.

اخطار!

اگر تا زمانی‌که اعتماد موش جلب نکرده‌اید، صبر نکنید؛ شرایطی مانند قایم باشک رخ می‌دهد! تنها تله موش‌های اندکی می‌توانند زودتر از پاهای زبل موش‌های صحرایی جنبیده و آن را به سرعت به دام بیندازند.