پودر مروارید چیست و آیا می تواند برای پوست و سلامت شما مفید باشد؟

پودر مروارید چیست و آیا می تواند برای پوست و سلامت شما مفید باشد؟

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۷-۲۰
  • در : داروهای گیاهی

پودر مروارید امروزه جزء محبوب محصولات مراقبت از پوست است ، اما چیز جدیدی نیست. هزاران سال است که در طب چینی و آیورودا استفاده می شود. وو زتیان ، امپراطور چینی ، ظاهرا از این پودر برای زیباسازی پوست خود استفاده کرده است.

در طب چینی گفته می شود که این پودر سم زداست و به عنوان ضد التهاب و آرامبخش استفاده می شود. در طب آیورودا گفته می شود مروارید پادزهر سم است و از آن در معجون های عشق نیز استفاده می شد.

پودر مروارید حاوی اسیدهای آمینه ، کلسیم و مواد معدنی کمیاب است و فواید بسیاری برای پوست و سلامت دارد. در صورت تمایل به خواندن ادامه دهید تا با نحوه ساخت و استفاده از آن ، همراه با مزایا و عوارض جانبی احتمالی آن آشنا شوید.

پودر مروارید چیست؟

پودر مروارید با جوشاندن مرواریدهای تازه یا آب شور (برای عقیم سازی آنها) و سپس آسیاب مرواریدها به صورت پودر نرم و نرم که از نظر بافت شبیه آرد یا نشاسته ذرت است ، ساخته می شود.

پودر مروارید حاوی موارد زیر است:

  • آمینو اسید: این اجزای سازنده پروتئین برای عملکرد صحیح بدن ما ضروری است. آنها سلول های پوست را برای تولید کلاژن تحریک می کنند ، باعث ترمیم و هیدراتاسیون سلولی می شوند و از پوست در برابر آلودگی و عوامل خارجی محافظت می کنند.
  • ردیابی مواد معدنی پودر گلابی حاوی بیش از ۳۰ ماده معدنی از جمله منیزیم و پتاسیم است که به حفظ سلامت پوست کمک می کند.
  • سطوح بالای کلسیم. کلسیم باعث بازسازی و رطوبت پوست می شود. همچنین به تنظیم چربی و گردش سلول کمک می کند. کلسیم به صورت خوراکی نیز به استحکام استخوان ها کمک می کند و ممکن است با پوکی استخوان مبارزه کند.
  • تقویت کننده های آنتی اکسیدان گفته می شود که پودر مروارید دو مورد از آنتی اکسیدان های فراوان بدن را تقویت می کند: سوپراکسید دیسموتاز (SOD) و گلوتاتیون. این آنتی اکسیدان ها می توانند به مبارزه با بیماری ها کمک کرده و حتی ممکن است عمر را افزایش دهند.

فواید پودر مروارید

پودر مروارید دارای مزایای داخلی و خارجی برای پوست و بدن است. گفته می شود که فعالیت تیروزیناز را کاهش می دهد ، که آنزیمی است که باعث تولید ملانین می شود. بدون این ، پوست درخشان تر به نظر می رسد – درست مانند درخشش مروارید.

Nacre ، یکی از مواد موجود در پودر مروارید این همچنین می تواند به بازسازی کلاژن کمک کند ، که ممکن است چین و چروک ها را کمتر برجسته نشان دهد.

پودر مروارید به عنوان یک عامل ضد التهابی ، سم زدایی و آرام بخش در طب چینی استفاده می شد. این می تواند تا حدی به دلیل منیزیم موجود در آن باشد.

منیزیم توانایی افزایش سطح گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) را دارد که می تواند به کاهش افسردگی ، اضطراب و برخی اختلالات خواب کمک کند.

نحوه استفاده از پودر مروارید

پودر مروارید انواع مختلفی دارد و می توان به صورت موضعی یا خوراکی از آن استفاده کرد. اشکال پودر مروارید عبارتند از:

  • پودرهای تکمیل کننده
  • ماسک های صورت
  • لوسیون های پوست
  • مکمل های خوراکی
  • خمیر دندان

پودرهای تکمیل کننده

مروارید یک ماده معدنی است و می توان از آن به عنوان پودر آرایش معدنی استفاده کرد. بسیاری از مردم از درخشندگی ظریفی که با استفاده از پودر مروارید به عنوان پودر طبیعی طبیعی استفاده می شود ، خوششان می آید. همچنین به ثابت ماندن آرایش کمک می کند.

ماسک های صورت

می توانید کپسول پودر مروارید را به صورت آنلاین و در برخی از فروشگاه های زیبایی خریداری کنید. فقط مطمئن باشید که بسته بندی به طور خاص ۱۰۰ درصد پودر مروارید را نوشته است.

برای تهیه ماسک صورت ، یک کپسول را باز کرده و با چند قطره آب (یا ترجیح می دهید گلاب) مخلوط کنید. هم بزنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد شود ، روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید و با مرطوب کننده دنبال کنید.

لوسیون پوست

گفته می شود کرم پوست ساخته شده از پودر مروارید باعث تحریک تولید کلاژن و محافظت در برابر رادیکال هایی که باعث پیری پوست می شوند می شود. لوسیون های پودر مروارید را می توانید در اکثر فروشگاه های زیبایی یا آنلاین پیدا کنید.

مکمل های خوراکی

پودر مروارید ممکن است باعث آرامش و سلامت استخوان در صورت مصرف خوراکی شود. می توانید کپسول مروارید مصرف کنید یا پودر مروارید خالص را آنلاین پیدا کنید و آن را در نوشیدنی هایی مانند اسموتی ، آب ، قهوه یا چای مخلوط کنید.

گفته می شود که پودر مروارید دارای هشت اسید آمینه ضروری است که باید از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنید (یعنی بدن شما به تنهایی آنها را تولید نمی کند).

خمیر دندان

تحقیقات علمی زیادی در مورد تاثیر پودر مروارید برای دندان ها وجود ندارد. گفته می شود که کلسیم پودر مروارید باعث تقویت دندان ها می شود ، در حالی که مواد معدنی ممکن است به سلامت لثه کمک کرده و دندان ها را بدون سفید شدن روشن کنند.

آیا کار می کند؟

تحقیقات محدودی در مورد مزایای پودر مروارید وجود دارد و مانند سایر مکمل ها ، این پودر توسط سازمان غذا و دارو (FDA) آزمایش نشده است.

با این حال ، تحقیقات جدید نشان داده است که هنگام مصرف خوراکی ، پودر مروارید می تواند به بدن در ایجاد آنتی اکسیدان ها و دفع رادیکال های آزاد کمک کند.

بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۰ انجام شد ، پودر مروارید همچنین می تواند به جابجایی سلول ها و بهبود سریعتر زخم ها کمک کند. همچنین نشان می دهد که هنگام استفاده موضعی ، پودر مروارید می تواند به طور موقت منافذ را کوچک کرده ، قرمزی را کاهش داده و بافت پوست را بهبود بخشد.

موارد احتیاط

پودر مروارید به طور کلی بی خطر تلقی می شود ، اما برخی از افراد واکنش های آلرژیک به کلسیم را که در مرواریدها وجود دارد ، تجربه می کنند.

ایده خوبی است که قبل از خوردن پودر یا استفاده از آن روی صورت خود ، آن را وصله کنید. شما می توانید این کار را با قرار دادن مقدار کمی روی ساعد انجام دهید و منتظر علائم واکنش باشید که شامل قرمزی ، خارش یا تورم می شود.

سخن پایانی

این پودر از سال ۳۲۰ بعد از میلاد مورد استفاده قرار گرفته است تحقیقات و شواهد حدیثی مدعی است که می تواند در همه چیز از سلامت استخوان و بهبود زخم گرفته تا سلامت پوست کمک کند.

مانند بسیاری از مکمل ها ، پودر مروارید تحت آزمایش FDA قرار نگرفته است ، اما تحقیقات اولیه به مزایای آن در داخل و پوست اشاره می کند.

می توانید آن را به صورت کپسول یا پودر به صورت خوراکی مصرف کنید. دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید ، زیرا غلظت ممکن است متفاوت باشد. یا اگر ترجیح می دهید ، می توانید از پودر ماسک صورت تهیه کنید یا کرم پوست حاوی پودر مروارید بخرید.

این پودر به طور کلی بی خطر تلقی می شود ، اگرچه کلسیم زیادی دارد ، که برخی از افراد به آن حساسیت دارند. مطمئن شوید که ابتدا آن را بر روی قسمت کوچکی از پوست خود ، قبل از بلعیدن یا استفاده از آن روی صورت خود آزمایش کنید.