آیا نارکولپسی یا حمله خواب یک نوع معلولیت است؟

آیا نارکولپسی یا حمله خواب یک نوع معلولیت است؟

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۷-۰۵
  • در : اخبار پزشکی

معلولیت به هر شرایطی گفته می شود که با توانایی شما در انجام کار یا سایر فعالیت های روزانه شما اختلال ایجاد کند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) سه بعد متفاوت از معلولیت را ذکر می کند:

  • ساختار یا عملکرد بدن شما را مختل می کند ، مانند از دست دادن حافظه یا بینایی.
  • حرکت را محدود می کند ، مانند مشکل در راه رفتن یا دیدن.
  • مشارکت در فعالیتهای روزمره مانند کار یا انجام کارهای سخت را دشوار می کند.

حمله خواب باعث علائمی می شود که شامل خواب آلودگی شدید در طول روز و از دست دادن ناگهانی کنترل ماهیچه ها می شود. و برای برخی از افراد ، می تواند محدودیت های کافی برای واجد شرایط بودن به عنوان یک ناتوانی ایجاد کند.

تحقیقی مانند یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داده است که افراد مبتلا به نارکولپسی بیشتر از افراد بدون این بیماری بیکار هستند. افرادی که مبتلا به نارکولپسی هستند و شاغل هستند غالباً از کار افتاده یا به دلیل این اختلال نمی توانند کار خود را به خوبی انجام دهند.

اگر نمی توانید کار کنید زیرا مبتلا به نارکولپسی هستید ، ممکن است بتوانید از مزایای از کار افتادگی بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوید. اولین قدم این است که دریابید آیا علائم شما شما را برای این پرداخت ها واجد شرایط می کند یا خیر.

آیا نارکولپسی یک ناتوانی است؟

نارکولپسی می تواند معیارهای معلولیت را در شرایط خاص برآورده کند.

خواب آلودگی شدید در روز و از دست دادن ناگهانی کنترل ماهیچه ها که ممکن است با نارکولپسی همراه باشد می تواند کار را دشوار کند. برخی از افراد حتی بدون اخطار در طول روز به خواب می روند.

این علائم مشاغل خاص ، از جمله مشاغل مربوط به رانندگی یا کار با ماشین آلات سنگین را بسیار خطرناک می کند.

افراد دارای معلولیت که توانایی کار آنها را محدود می کند ، ممکن است بتوانند از مزایای ناتوانی تأمین اجتماعی برخوردار شوند.

حمله خواب در لیست اختلالات واجد شرایط سازمان تامین اجتماعی آمریکا (SSA) نیست. اما اگر حملات مکرر حملات خواب را تجربه کنید ، ممکن است هنوز بتوانید از مزایای آن برخوردار شوید.

ابتدا باید معیارهای زیر را داشته باشید:

  • هر هفته حداقل یک قسمت نارکولپسی دارید.
  • شما حداقل ۳ ماه تحت درمان بوده اید و هنوز علائم دارید.
  • وضعیت شما بر توانایی شما در انجام فعالیت های روزانه مانند رانندگی یا رعایت دستورالعمل ها تأثیر بسزایی دارد.

برای واجد شرایط بودن برای بیمه معلولیت بیمه تامین اجتماعی (SSDI) ، باید قبل از معلول شدن ، مدت زمان مشخصی کار کرده باشید.

به طور کلی ، شما باید در ۵ سال اخیر از ۱۰ سال گذشته کار کرده باشید. با این حال ، اگر کمتر از ۱۰ سال کار کرده اید ، شرایط کوتاه تر است.

سخن پایانی

حمله خواب یکی از شرایطی نیست که SSA ناتوانی در نظر می گیرد. اما اگر علائم شما با توانایی شما در انجام کار شما تداخل داشته باشد ، ممکن است هنوز واجد شرایط دریافت مزایا باشید.

با گفتگو با پزشک خود شروع کنید. تمام اطلاعات پزشکی خود را جمع آوری کنید. سپس ، در صورت امکان ، یک وکیل استخدام کنید تا به شما در انجام مراحل کمک کند.

اگر نمی توانید از عهده وکیل برآیید ، نگران نباشید – وکلای معلولین به صورت غیرمترقبه کار می کنند. این بدان معناست که وکیل شما مزد نمی گیرد مگر اینکه در مطالبه خود پیروز شوید. در آن مرحله ، آنها درصدی از حقوق عقب افتاده ای که به شما تعلق می گیرد دریافت می کنند.