۱۷ نکته برای بیدار ماندن در محل کار

۱۷ نکته برای بیدار ماندن در محل کار

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۷-۱۱
  • در : اخبار پزشکی

آیا اگر بتوانید هر زمان که احساس می کردید به آن نیاز دارید ، از محل کار استراحت کوتاهی داشته باشید ، فوق العاده نخواهد بود؟ متأسفانه ، این واقعیت برای اکثر مردم نیست.

خستگی در محل کار چه به صورت پاره وقت و چه به صورت تمام وقت ، شیفت روز یا شیفت شب شایع است. این امر می تواند به عملکرد کار شما آسیب برساند و کار را کمتر لذت بخش کند و در برخی مشاغل ، می تواند کاملاً خطرناک باشد.

اگر در تلاش برای بیدار ماندن در محل کار هستید و قهوه آن را قطع نمی کند ، برخی از این نکات را امتحان کنید:

۱ – قبل از کار به پیاده روی بروید

کمی هوای تازه و حرکت بدن قبل از کار می تواند به بیدار ماندن شما کمک کند. پیاده روی در افزایش هوشیاری شما مؤثر است اگر در هنگام غروب آفتاب قدم بزنید.

۲ – قبل از کار چرت بزنید

در حالی که غالبا خوابیدن در محل کار غیرممکن است ، چرت زدن قبل از کار می تواند به افزایش هوشیاری شما کمک کند. این نکته به ویژه برای کارگران شیفتی است که ممکن است از آنها خواسته شود ساعتهای فرد یا متناوب کار کنند. چرت زدن به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از کار می تواند به بهبود هوشیاری شما در طول شیفت کمک کند.

۳ – فعالیت های استراحتی داشته باشید

نشستن یا ایستادن طولانی مدت مانند میز تحریر یا صندوق فروش می تواند باعث ایجاد احساس خستگی شود. فعال ماندن می تواند به شما در هوشیاری بیشتر و تفکر واضح تر کمک کند. در صورت امکان هر چند ساعت برخیزید و استراحت کنید. به عنوان مثال ، هنگام تماس تلفنی با دفتر یا محل کار خود قدم بزنید. همچنین می توانید این تمرینات را که می توانید در میز کار خود انجام دهید ، امتحان کنید.

۴ – فضای کاری خود را روشن نگه دارید

اگر در طول روز کار می کنید ، سایه های پنجره محل کار خود را باز نگه دارید تا نور خورشید وارد شود. اگر در تاریکی یا تاریکی کار می کنید ، چراغ ها را روشن کنید تا بیدار و هوشیار بمانید.

۵ – آب بنوشید

نوشیدن کافئین می تواند به شما انرژی موقت بدهد ، اما نوشیدن آب در طول شیفت کاری بسیار سالم تر است و همچنین در هوشیاری شما مؤثر است. این به این دلیل است که کم آبی می تواند تمرکز روی کار را برای شما دشوارتر کند.

۶ – در اوایل شیفت خود کافئین بنوشید

مصرف مقداری کافئین در اوایل شیفت می تواند هوشیاری شما را در اوایل روز افزایش دهد. مطمئن باشید که آن را فقط در ابتدای شیفت خود مصرف کنید. کافئین خیلی دیر می تواند در خوابیدن شما بعد از کار اختلال ایجاد کند.

۷ – میان وعده ها را در دسترس داشته باشید

خوردن میان وعده های سالم در طول روز می تواند به ثابت نگه داشتن قند خون – و توجه – در طول روز کمک کند. بدنبال غذاهایی با ترکیبی از پروتئین ، کربوهیدرات و چربی های سالم باشید. گزینه های خوب میان وعده عبارتند از:

  • کره بادام زمینی و کراکر گندم کامل
  • گرانولا و ماست
  • آجیل و میوه
  • هویج و پنیر

از خوردن غذاها و نوشیدنی هایی با قند اضافه مانند آب نبات ، نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه خودداری کنید.

۸ – کار های ساده انجام دهید

وقتی خسته هستید تمرکز بر کارهای پیچیده دشوار است. در صورت امکان ، هنگام خستگی ساده ترین کارها را انجام دهید ، مانند پاسخ دادن به ایمیل ها ، بایگانی اسناد یا سازماندهی مجدد دسکتاپ رایانه خود. معمولاً با انجام این کارهای ساده تر ، انرژی شما باز می گردد.

۹ – برای بیدار کردن از رایحه های انرژی زا استفاده کنید

شمع های معطر یا پخش کننده اسانس را روی میز خود نگه دارید. به دنبال رایحه های قوی و انرژی زا باشید ، مانند یاسمن ، مرکبات یا نعناع. همچنین می توانید روغن ضروری را روی دست ها و شقیقه های خود بمالید تا به شما در حفظ انرژی کمک کند.

۱۰ – گوش دادن به برخی آهنگ ها

گوش دادن به موسیقی با صدای بلند و پرانرژی مانند راک یا پاپ گاهی می تواند به افزایش سطح انرژی شما کمک کند. اگر در فضایی مشترک کار می کنید ، حتما هدفون استفاده کنید تا مزاحمتی برای همکاران خود ایجاد نکنید.

تغییر در سبک زندگی

نکات فوق راهکارهای کوتاه مدت عالی برای بیدار ماندن در محل کار است. اما برای کمک به هوشیاری در محل کار در دراز مدت ، باید تعدادی تغییر در زندگی روزمره خود ایجاد کنید.

در اینجا هفت تغییر در شیوه زندگی است که می تواند به افزایش کیفیت خواب شما کمک کند و بیدار ماندن در محل کار را برای شما آسان تر می کند.

۱ – قبل از خواب در معرض نور قرار نگیرید

تولید ملاتونین بدن شما ، که به شما کمک می کند تا بخوابید ، تحت تأثیر روشنایی و تاریکی است. اجتناب از نور قبل از خواب ، به ویژه برای کارگران شیفت ، می تواند چالش برانگیز باشد. هنگام تلاش برای خنثی کردن نور خورشید ، بدن شما احساس انرژی بیشتری می کند.

با محدود کردن زمان استفاده از تلویزیون یا تلفن همراه ، قرار گرفتن در معرض نور قبل از خواب را کاهش دهید. علاوه بر این ، اگر نور خورشید مزاحم شما برای خوابیدن است ، سعی کنید از ماسک چشم استفاده کنید یا سایه های تیره را روی پنجره های خود آویزان کنید.

۲ – از مصرف مواد محرک قبل از خواب خودداری کنید

در نیمه دوم شیفت خود کافئین یا سایر محرک ها مصرف نکنید. انجام این کار می تواند افتادن و خوابیدن را قبل از خواب برای شما بسیار مشکل کند.

۳ – اتاق خواب خود را آرام کنید

همه وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون خود را خاموش کنید و از گوش گوش برای ساکت نگه داشتن اتاق خواب خود استفاده کنید. در صورت لزوم از یک دستگاه صدای سفید برای غرق کردن بلند یا صداهای مزاحم استفاده کنید.

سندرم
بیشتر بخوانید : سندرم خواب کوتاه چیست؟

۴ – چرت زدن را جزء برنامه معمول خود قرار دهید

تنظیم برنامه چرت زدن می تواند به تنظیم خواب شما کمک کند.

۵ – تغییرات شیفت خود را محدود کنید

تغییر شیفت اغلب سازگاری بدن شما را سخت می کند. در صورت امکان این تغییرات را محدود کنید.

۶ – وقتی صحبت از ورزش می شود به بدن خود توجه کنید

ورزش برای تقویت خواب مفید است. با این حال ، برای برخی از افراد ، ورزش درست قبل از خواب می تواند خوابیدن را سخت تر کند. برای دیگران ، ورزش ممکن است به هیچ وجه بر الگوی خواب آنها تأثیر نگذارد. بدن خود را بشناسید و بدانید چه احساسی بهتر است.

۷ – از کشیدن سیگار و نوشیدن الکل قبل از خواب خودداری کنید

این عادت ها می تواند به سختی زمین خوردن و خوابیدن را برای شما سخت کند.

کنار آمدن با خستگی در محل کار

احساس خستگی در محل کار می تواند روز کاری شما را کمتر پربار و لذت بخش تر کند. خوشبختانه کارهایی وجود دارد که می توانید امروز انجام دهید تا به شما کمک کند احساس خواب آلودگی و هوشیاری بیشتری در محل کار داشته باشید. ایجاد برخی تغییرات در شیوه زندگی برای تقویت خواب بعد از کار به شما کمک می کند تا در دراز مدت در محل کار نیز هوشیار باشید.