چگونه پوست شفافی داشته باشیم؟

چگونه پوست شفافی داشته باشیم؟

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۷-۲۱
  • در : اخبار پزشکی

گاهی اوقات سخت است که بدانیم پوست شما واقعا برای سالم ماندن به چه چیزی نیاز دارد. ما هر روز با تبلیغاتی برای محصولات مختلف مراقبت از پوست و لوازم آرایشی ، و همچنین توصیه های اینفلوئنسر های رسانه های اجتماعی و سایر متخصصان زیبایی بمباران می شویم.

بنابراین ، تحقیقات نشان می دهد که پوست شما واقعاً به چه چیزی نیاز دارد؟ چه چیزی در جستجوی پوست شفاف و درخشان کمک می کند و چه چیزی کمک نمی کند؟

این مطلب با ارائه ۱۱ نکته مبتنی بر شواهد در مورد آنچه می توانید برای داشتن چهره درخشان و پوست شفاف مورد نظر خود انجام دهید ، به این سؤالات پاسخ می دهد.

۱ – روزی دوبار صورت خود را بشویید

اگر مستعد جوش هستید یا پوست چربی دارید ، از شستن صورت خود به عنوان بخشی از روال مراقبت از صبح و عصر خود غافل نشوید.

در یک مطالعه معتبر که به طور خاص بر شستشوی صورت تمرکز داشت ، از شرکت کنندگان خواسته شد که صورت خود را یک ، دو یا چهار بار در روز به مدت شش هفته بشویند.

در پایان مطالعه ، بهبود قابل توجهی در ضایعات آکنه کسانی که صورت خود را دو بار در روز شستشو دادند ، مشاهده شد. افرادی که فقط یکبار در روز صورت خود را می شستند بیشترین افزایش جوش را داشتند.

۲ – از پاک کننده ملایم استفاده کنید

اکثر داروخانه ها دارای انواع پاک کننده های صورت هستند. تلاش برای فهمیدن اینکه کدام یک برای شما مناسب است می تواند بسیار زیاد باشد.

وقتی صحبت از انتخاب “بهترین” پاک کننده می شود ، لزوما فانتزی بهتر نیست.

یک بررسی سیستماتیک مطالعه نشان داد که تفاوت زیادی در جوش های پوستی وجود ندارد ، صرف نظر از نوع پاک کننده ای که استفاده می کنید.

این مطالعات شامل همه چیز از پاک کننده ها و صابون های ضد باکتری تا پاک کننده هایی که حاوی اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی بودند ، بود.

اگر هزینه زیادی را برای پاک کننده های گران قیمت خرج کرده باشید ، ممکن است ناامید کننده باشد ، اما نکته مهم اینجاست که ساده نگه داشتن آن احتمالا بهترین کار است.

یک شوینده ملایم بدون ترکیبات و عطرهای زیاد می تواند به اندازه گزینه های گران قیمت کار کند.

۳ – از یک عامل ضد آکنه استفاده کنید

با توجه به آکادمی پوست آمریکا (AAD) ، بسیاری از درمان های موضعی می توانند به مبارزه با آکنه کمک کنند. کلید یافتن موثرترین نوع برای شما این است که بدانید چه نوع آکنه ای دارید.

بسته به نوع آکنه شما ، AAD موارد زیر را توصیه می کند:

  • آکنه کمدونال (جوش های سر سیاه و برجستگی های مشابه). به دنبال محصولاتی باشید که حاوی رتینوئیدها مانند ژل آداپالن (دیفرین) هستند.
  • آکنه خفیف. بنزوئیل پراکسید موضعی می تواند به مبارزه با آکنه خفیف ، به تنهایی یا همراه با رتینوئید موضعی کمک کند.
  • آکنه التهابی. ژل موضعی داپسون ۵ درصد ، به ویژه در زنان بالغ توصیه می شود.
  • آکنه همراه با اسکار. آماده سازی آزلائیک اسید می تواند به کاهش آکنه و خطرات اسکار آکنه کمک کند.

اگر می خواهید انواع مختلف آکنه را همزمان هدف قرار دهید ، AAD توصیه می کند از ترکیبی از بنزوئیل پراکسید ، ترتینوئین یا ژل آداپالن استفاده کنید.

استفاده از این درمان ها در کنار هم ممکن است پوست شما را خشک کند ، بنابراین حتما از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست شفاف و هیدارته ای داشته باشید.

۴ – مرطوب کننده بزنید

مرطوب کننده چگونه به شفافیت پوست شما کمک می کند؟ خوب ، اگر پوست شما بیش از حد خشک شده است ، ممکن است سعی کند خشکی را با تولید بیش از حد روغن جبران کند. نتیجه؟ شیوع

مانند پاک کننده ها ، مرطوب کننده ها نیازی به گران بودن یا پر شدن از مواد فانتزی ندارند. مهمتر از همه ، بدنبال مرطوب کننده ای باشید که فاقد کومدوژنیک باشد. این بدان معناست که منافذ پوست شما را مسدود نمی کند.

اگر پوست چربی دارید ، مرطوب کننده ها با برچسب “سبک” ممکن است برای جلوگیری از احساس سنگینی و چربی بهترین باشند.

برخی از مردم می گویند که باید در ماه های زمستان از مرطوب کننده های سنگین تر استفاده کنند ، زمانی که هوای سرد و خشک باعث احساس سفتی و خشکی پوست می شود.

۵ – لایه برداری کنید

لایه برداری می تواند به حذف سلول های مرده اضافی پوست کمک کرده و موجب شود شما یک پوست شفاف داشته باشید. اگر این سلول ها برای مدت طولانی روی پوست شما بمانند ، می توانند منافذ پوست شما را مسدود کرده و منجر به ایجاد جوش شوند.

تجمع سلول های مرده روی صورت نیز ممکن است پوست شما را کدر ، پوسته پوسته یا پیر شود.

روشهای لایه برداری زیر ممکن است به از بین بردن پوست خشک و مرده کمک کند:

  • ماسک اسید سالیسیلیک ۲ درصد
  • ماسک یا لوسیون گلیکولیک اسید ۱۰ درصد یا کمتر
  • یک برس موتوری صورت

چند بار باید لایه برداری کنید؟ این بستگی به نوع لایه برداری شما دارد.

برای لایه بردارهای شیمیایی ، مانند ماسک یا لوسیون ، هفته ای یک یا دو بار استفاده کنید. برای لایه بردارهای فیزیکی ، مانند اسکراب یا برس ، سه یا چهار بار در هفته استفاده کنید.

با جلسات لایه برداری کمتری شروع کنید و برای جلوگیری از لایه برداری بیش از حد تلاش کنید.

اگر آکنه التهابی (جوش و کیست) دارید ، AAD توصیه می کند که ابتدا با متخصص پوست خود صحبت کنید ، زیرا برخی از انواع لایه برداری ممکن است آکنه التهابی را بدتر کند.

۶ – خواب کافی داشته باشید

خواب ناکافی نیز ممکن است باعث پوسته شدن بیشتر پوست شما شود.

بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ ، بیش از ۶۵ درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه که گفته اند احساس خستگی می کنند ، آکنه نیز دارند.

نویسندگان این مطالعه نظریه دادند که کمبود خواب می تواند در برخی موارد باعث ترشح ترکیبات التهابی در بدن شود. این ترکیبات می توانند باعث شکسته شدن پوست یا تشدید آکنه شوند.

برای سالم ماندن در داخل و خارج ، هر شب به دنبال هفت تا نه ساعت خواب با کیفیت باشید.

۷ – لوازم آرایشی را انتخاب کنید که منافذ پوست شما را مسدود نکند

یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۳ نشان داد افرادی که از لوازم آرایشی استفاده می کنند به احتمال زیاد دچار جوش های پوستی می شوند. برای اطمینان از اینکه آرایش شما مناسب پوست است ، موارد زیر را رعایت کنید:

  • از محصولاتی با برچسب “noncomedogenic” یا “free-oil” استفاده کنید.
  • همیشه قبل از استفاده از محصولات آرایشی یا مراقبت از پوست دست های خود را بشویید.
  • همیشه قبل از خواب یا ورزش آرایش خود را پاک کنید.
  • برس ها و اسفنج های آرایش را به صورت هفتگی بشویید.

آرایش می تواند باعث ایجاد نوع خاصی از آکنه شود که پزشکان آن را آکنه cosmetica می نامند. این وضعیت باعث ایجاد برجستگی های کوچک و برجسته ای می شود که معمولاً روی چانه ، گونه ها یا پیشانی ظاهر می شود و کار را برای داشتن یک پوست شفاف سخت می کند.

۸ – پوست خود را نخراشید

واقعاً سخت است که این کار را انجام ندهید. اما ، برای سلامت پوست ، مهم است که مقاومت کنید.

برداشتن یا ایجاد یک زیت منافذ را در معرض حتی بیشتر باکتری ها ، از جمله باکتری های دست شما قرار می دهد. همچنین خطر عفونت یا زخم را افزایش می دهد.

اگر جوش دارید که واقعا درد می کند ، به متخصص پوست مراجعه کنید. آنها می توانند درمان های تخصصی را انجام دهند تا با خیال راحت از شر جوش خلاص شوند و در عین حال خطر عفونت را نیز به حداقل برسانند.

۹ – آرام باشید

چندین مطالعه ، از جمله یکی از منابع معتبر ۲۰۱۷ ، ارتباط بین استرس و آکنه را نشان داده است. اگر با یک رویداد یا موقعیت استرس زا روبرو هستید ، به دنبال راه های سالم برای کاهش استرس باشید. برخی از گزینه ها عبارتند از:

  • ورزش با شدت بالا تا متوسط به مدت حداقل ۳۰ دقیقه
  • انجام تمرینات تنفسی
  • انجام یوگا
  • مدیتیشن برای چند دقیقه
  • نوشتن
  • تمرین صدا درمانی ، مانند نواختن یک ساز موسیقی یا گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود

۱۰ – قند کمتری مصرف کنید

اگرچه تحقیقات محدودی در مورد ارتباط رژیم غذایی و پوست شما وجود دارد ، چندین مطالعه نشان داده است که غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا ممکن است با آکنه ارتباط داشته باشند و در نتیجه برای داشتن یک پوست شفاف مانع هستند.

در یک مطالعه بزرگ از سال ۲۰۰۹ ، بیش از ۲۰۰۰ شرکت کننده تحت رژیم غذایی کم قند قرار گرفتند. آنها نه تنها وزن خود را کاهش دادند ، بلکه ۸۷ درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه دریافتند که آکنه کمتری دارند. علاوه بر این ، ۹۱ درصد گفته اند که به داروهای آکنه کمتری نیاز دارند.

برای کاهش مصرف غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا سعی کنید:

  • کربوهیدرات های فرآوری شده مانند نان سفید و محصولات پخته شده را محدود کنید.
  • نوشابه ها و شیرینی های شیرین را کاهش دهید.
  • بیشتر میوه ، سبزیجات ، غلات کامل و منابع سالم پروتئین بخورید.
  • مصرف الکل را محدود کنید.

۱۱ – سیگار نکشید

شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می دهد سیگار کشیدن با خطر بالای آکنه ارتباط دارد و برای داشتن پوست شفاف خوب نیست.

یک مطالعه شامل زنانی از ۲۵ تا ۵۰ سال بود که آکنه داشتند. نویسندگان این مطالعه دریافتند که تقریباً ۷۳ درصد از افرادی که سیگار می کشیدند دارای آکنه بودند ، در حالی که تنها ۲۹٫۴ درصد از زنانی که سیگار نمی کشیدند دارای جوش یا شکل دیگری از آکنه بودند.

اگر در ترک سیگار به کمک احتیاج دارید ، در مورد ترک داروهای کمکی که ممکن است مفید باشد ، با پزشک خود مشورت کنید.

سخن پایانی

وقتی صحبت از پوست شفاف می شود ، به آنچه روی صورت خود قرار می دهید – مانند پاک کننده ها ، مرطوب کننده ها و آرایش – و آنچه که دوست ندارید – مانند باکتری های ناخواسته از انگشتان دست یا برس ها و اسفنج های کثیف توجه کنید.

تمرکز بر برخی عوامل سبک زندگی ، مانند خواب با کیفیت ، رژیم غذایی سالم و مدیریت استرس ، می تواند برای پوست شما نیز تغییری ایجاد کند.

اگر چندین نوع درمان برای آکنه خود امتحان کرده اید و هیچ نتیجه ای نداده است ، با متخصص پوست وقت بگیرید. آنها ممکن است درمان هایی مانند آنتی بیوتیک یا داروهای تجویزی را تجویز کنند تا به شفافیت پوست شما کمک کند.