دارو های خانگی برای عرق سوختگی

دارو های خانگی برای عرق سوختگی

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۷-۲۲
  • در : پیشگیری و درمان

عرق سوختگی یک بیماری پوستی دردناک است که اغلب در هوای گرم رخ می دهد.

علائم عرق سوختگی شامل خوشه های کوچکی از برجستگی های برجسته روی پوست تغییر رنگ یافته و تحریک شده است. احساس خارش ، سوزش یا خارش نیز ممکن است با بثورات گرمایی همراه باشد.

اگرچه ممکن است در هر نقطه از بدن ظاهر شود ، اما عرق سوختگی اغلب در اطراف چین های پوست ظاهر می شوند ، از جمله:

  • در گردن
  • نزدیک کشاله ران
  • زیر بازوها

عرق سوختگی زمانی رخ می دهد که تعریق زیاد منافذ عرق را مسدود می کند. اگر در آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می کنید ، به احتمال زیاد دچار بثورات حرارتی می شوید. به احتمال زیاد نوزادان دچار بثورات حرارتی می شوند ، به خصوص اگر بیش از حد لباس بپوشند.

اغلب اوقات ، بثورات حرارتی جدی نیستند و اغلب در دمای سرد از بین می روند. با این حال ، ممکن است بسیار ناراحت کننده باشد و در صورت ادامه تعریق زیاد بدتر می شود.

بیایید چند روش برای تسکین بثورات گرمازدگی در خانه را بررسی کنیم.

چگونه عرق سوختگی را درمان کنیم

پزشک شما ممکن است چندین داروی بدون نسخه یا نسخه را برای درمان عرق سوختگی توصیه کند.

پماد ها

ممکن است پزشک به شما توصیه کند از پمادهایی مانند لوسیون کالامین برای درمان علائم جوش استفاده کنید. این لوسیون مزایای متعددی برای پوست دارد ، تا حدی به دلیل داشتن اکسید روی.

با تسکین خارش می تواند به درمان راش گرمایی کمک کند. با استفاده از یک پد پنبه مقداری لوسیون کالامین روی بثورات خود بمالید. در صورت نیاز دوباره درخواست دهید.

طیف وسیعی از لوسیون های کالامین برای خرید آنلاین در دسترس است.

آنتی هیستامین ها

آنتی هیستامین های بدون نسخه-موضعی یا خوراکی-می توانند خارش ناشی از عرق سوختگی را تسکین دهند. اگر به کودک آنتی هیستامین می دهید ، حتما با متخصص اطفال یا داروساز خود در مورد نوع مناسب تر مشورت کنید.

کرم های استروئیدی

کرم هیدروکورتیزون ، نوعی کورتیکواستروئید ، ممکن است به تسکین علائم عرق سوختگی کمک کند. این دارو بدون نسخه در هر داروخانه موجود است و می تواند یک یا دو بار در روز برای تسکین خارش استفاده شود.

در حالی که می توانید آن را به صورت کوتاه مدت بر روی پوست نوزاد خود استفاده کنید ، آن را زیر پوشک قرار ندهید. این می تواند پوست را بیشتر تحریک کند.

درمان های خانگی برای جوش های گرمایی

بسیاری از داروهای خانگی برای رفع جوش صورت وجود دارد. برخی از آنها پوست شما را آرام می کنند یا آن را خنک می کنند ، در حالی که برخی دیگر التهاب و خارش را کاهش می دهند در حالی که از عفونت جلوگیری می کنند.

مهم است که بثورات خود را خراش ندهید. خاراندن می تواند منجر به تحریک بیشتر و احتمالا عفونت شود.

حمام و دوش آب سرد

بثورات گرمایی معمولاً پس از سرد شدن پوست تسکین می یابد. استحمام با آب خنک می تواند به این امر کمک کند. شستشوی ملایم پوست همچنین می تواند منافذ را مسدود کند. این بسیار مهم است زیرا منافذ مسدود شده باعث ایجاد جوش می شوند.

اطمینان حاصل کنید که بعد از حمام پوست خود را به درستی خشک کرده اید. پوست مرطوب می تواند تحریک شود.

طرفداران و کولر گازی

در حالی که پوست شما بهبود می یابد ، از تعریق زیاد و هوای مرطوب خودداری کنید. تهویه در خشک شدن بثورات و خنک ماندن آن بسیار مهم است. در صورت امکان ، در اتاقی با تهویه مطبوع بمانید یا از فن هوا استفاده کنید.

لباسهای سبک و جذب کننده رطوبت

از آنجا که پوست خود را بهبود می بخشد ، اجتناب از لباس هایی که باعث تحریک پوست شما می شوند یا باعث تعریق بیشتر می شوند ، ضروری است. لباسهای جاذب رطوبت سبک و گشاد می توانند به پوست شما کمک کنند بدون اینکه باعث تحریک شود.

به دنبال پلی استرهای خاص و سایر پارچه های مصنوعی باشید که برای تناسب اندام و فعالیت های ورزشی طراحی شده اند. اینها مخصوصا برای جذب رطوبت مناسب خواهند بود.

پنبه ، اگرچه پارچه ای نیست که رطوبت را جذب کند ، اما کاملاً قابل تنفس است. شاید پوشیدن آن نیز راحت باشد.

بسته های یخ یا پارچه های سرد

کمپرس سرد برای تسکین پوست تحریک شده عالی است. پارچه های صورت خیس شده در آب سرد یا یخ در یک پارچه پیچیده می توانند درد و سوزش ناشی از جوش را کاهش دهند.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر می تواند در کاهش خارش و التهاب موثر باشد. این باعث می شود که یک درمان خانگی مفید برای جوش های ناشی از گرما و چندین بیماری پوستی دیگر باشد.

۱ یا ۲ فنجان بلغور جو دوسر را در حمام ولرم بریزید و ۲۰ دقیقه خیس کنید. مطمئن شوید که آب داغ نیست ، بنابراین باعث تحریک بیشتر پوست خود نمی شوید.

همچنین می توانید با بلغور جو دوسر و آب خمیری تهیه کرده و آن را روی پوست خود بمالید. ۱ قسمت بلغور جو دوسر را با ۱ قسمت آب مخلوط کرده و مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد.

چوب صندل

تحقیقات نشان می دهد چوب صندل یک منبع ضد التهابی و ضد درد است ، به این معنی که ممکن است درد را کاهش دهد. پودر چوب صندل با کمی آب مخلوط شده و روی جوش بمالید می تواند احساس سوزش و دردناک ناشی از بثورات حرارتی را کاهش دهد.

۲ قسمت پودر چوب صندل را با ۱ قسمت آب مخلوط کنید تا یک ماده پاستلی درست شود. قبل از استفاده از آن روی بثورات خود ، آن را روی یک تکه کوچک از پوست نشکن آزمایش کنید. اگر بعد از یک ساعت واکنش نشان ندادید ، باید آن را بدون هیچ مشکلی روی بثورات بمالید.

جوش شیرین

جوش شیرین (بی کربنات سدیم) می تواند خارش پوست را تسکین دهد. این چیزی است که اکثر ما در انبار خود داریم. این باعث می شود که یک درمان خانگی عالی برای جوش و سایر خارش های پوستی باشد.

۳ تا ۵ قاشق غذاخوری جوش شیرین را به حمام ولرم اضافه کنید و حدود ۲۰ دقیقه خیس کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک ضد التهاب و ضد عفونی کننده است که می تواند پوست را در عین جلوگیری از عفونت ها خنک کند. این می تواند تورم و درد را تسکین دهد. برای از بین بردن ناراحتی از ژل آلوئه ورا به طور مستقیم روی جوش های خود استفاده کنید.

پودر تالک بدون بو

پودر تالک با جذب عرق عرق را کاهش می دهد. به نوبه خود ، این امر باعث می شود منافذ مسدود نشوند.

از پودر تالک بدون بو استفاده کنید ، زیرا رایحه ها ممکن است پوست شما را تحریک کنند. کمی روی نواحی مستعد عرق مانند زیر بغل ، پشت زانوها و قسمت داخلی ران بمالید. پوست را بپوشانید و بگذارید طوری بماند که انگار یک دئودورانت ضد تعریق است.

چریش

چریش (margosa) می تواند به درمان تعدادی از بثورات پوستی کمک کند. برخی تحقیقات نشان داده است که دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است. با این حال ، مطالعات انسانی محدود است.

برای ایجاد خمیر می توانید پودر چریش را با آب ترکیب کنید. این خمیر را می توانید روی بثورات بمالید ، چند دقیقه روی پوست بماند و شستشو دهید. همچنین می توانید پودر چریش را به حمام ولرم اضافه کنید.

نمک اپسوم

نمک اپسوم (سولفات منیزیم) دارای طیف وسیعی از فواید سلامتی است. طبق گزارشات حدیثی ، حمام ولرم با یک یا دو فنجان نمک اپسوم ممکن است خارش را تسکین دهد.

اگر به کودک حمام نمک اپسوم می دهید ، مطمئن شوید که آب نمی بلعد. نمک اپسوم وقتی به صورت خوراکی مصرف می شود ، ملین است. بیش از حد ، می تواند باعث اسهال شود.

بهبودی چقدر طول می کشد؟

به شرط عدم وجود عوارض ، بثورات حرارتی شما باید ظرف چند روز پس از شروع درمان خانگی از بین برود.

میزان ناپدید شدن بستگی به میزان شدت بثورات اولیه و درمان موثر آن دارد. اگر بثورات پوستی شما پس از چند روز بدتر شد ، ممکن است لازم باشد با یک ارائه دهنده خدمات درمانی صحبت کنید.

زمان مراجعه به پزشک

در حالی که تعدادی از داروهای خانگی مؤثر برای رفع جوش وجود دارد ، اما در صورت بروز هرگونه عارضه ممکن است به راهنمایی پزشک نیاز داشته باشید.

همچنین در صورت برطرف نشدن بثورات پوستی طی یک هفته پس از شروع درمان ، یا در صورت شروع بثورات پس از شروع هرگونه داروی جدید ، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

همچنین اگر بثورات عفونی به نظر می رسند ، باید با پزشک خود مشورت کنید. علائم پوست آلوده عبارتند از:

  • چرک
  • ترشح
  • مایع سفید یا زرد رنگ
  • افزایش درد
  • ورم

در صورت داشتن موارد زیر ، کودک یا نوزاد خود را فورا نزد پزشک ببرید:

  • تب
  • گلو درد
  • دردهای عضلانی
  • علائم دیگر آنفولانزا

سخن پایانی

از آنجایی که بثورات حرارتی زمانی رخ می دهد که بدن شما بیش از حد گرم می شود و عرق می کند ، می توانید با خنک ماندن از بروز بثورات حرارتی جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از جوش ، در روزهای گرم اقدامات احتیاطی زیر را انجام دهید:

  • در مناطق خنک و دارای تهویه مطبوع بمانید.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب.
  • لایه های زیاد لباس نپوشید.
  • از انجام بیش از حد فعالیت بدنی خودداری کنید.
  • دوش یا حمام سرد بگیرید.

والدین باید اطمینان حاصل کنند که کودکان و نوزادان خنک ، هیدراته و راحت لباس می پوشند. همچنین مطمئن شوید که پوشک نوزاد خود را به طور مکرر تعویض می کنید. رطوبت می تواند باعث ایجاد جوش شود.

در صورت بروز بثورات حرارتی ، طیف وسیعی از درمان های خانگی برای درمان آن وجود دارد. این شامل دوش و کمپرس سرد و همچنین انواع پماد و داروها است.