بیوگرافی مارگو رابی

بیوگرافی مارگو رابی

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۰۳-۱۸
  • در : بیوگرافی افراد مشهور بیوگرافی هنرمندان

مارگو رابی (Margot Robbie) یک بازیگر استرالیایی که بیشتر به خاطر ایفای نقش در فیلم های گرگ وال استریت، جوخه انتحار (Suicide Squad) و من تونیا هستم (I, Tonya) شناخته شده است. در ادامه با زندگی نامه و کار های سینمایی او بیشتر آشنا خواهیم شد.

مارگو رابی کیست؟

مارگو با با دنبال کردن راه هم میهنان استرالیایی خود یعنی نیکول کیدمن و کیت بلانشت، بازیگری در سطح جهانی شد. از اولین بازی های او در فیلم های مطرح می توان به فیلم “گرگ وال استریت” به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و پس از آن با بازی درخشان خود در فیلم “جوخه انتحار” می توان اشاره کرد. سپس او در نقش یک اسکیت باز جنجالی، تونیا هاردینگ به نام “من تونیا هستم” به ایفای نقش پرداخت. در آخرین کار خود در زمان نوشتن این مطلب نیز در فیلم “روزی روزگاری در هالیوود” به کارگردانی کوئنتین تارانتینو در نقش بازیگر قدیمی هالیوود به نام شارون تیت، بازی کرده است که باعث شد نامزد بهترین نقش مکمل زن جایزه اسکار شود.

اوایل زندگی

مارگو رابی در کودکی

رابی در ۲ جولای ۱۹۹۰ در دالب، کویینزلند استرالیا به دنیا آمد و در گولد کوست، شهری در ۵۰۰ مایلی شمال سیدنی، بزرگ شد. مادرش یک فیزیوتراپیست بود که پس از جدایی از همسرش، مارگو و سه خواهر و برادر دیگرش را بزرگ کرد. پدرش کشاورز بود. علاقه او به بازیگری و درام، او را به سمت ملبورن و بازی در نقش لیام همسورث در یک نمایش برای بچه ها به نام “شاهزاده خانم فیل” ، سوق داد.

اوایل بازیگری

رابی از زمان نوجوانی اش به طور حرفه ای بازی می کند. پیش از رفتن به هالیوود، مخاطبان استرالیا او را در از بازی در سریال تلویزیونی “همسایگان” از ۵ سال قبل تولدش در حال پخش بود، می شناختند. ترس از اینکه شنوایی خود را از دست بدهد، به تعطیلات کانادا رفت اما وقتی فهمید تا بخشی از نقش دونا فریتمن به او رسیده است، سریعا بازگشت. بوسه دونا با یک دوست زن جنجال برانگیخت هرچند که او همچنان بین بینندگان محبوب بود و نامزد چندین جایزه شد. او در سال ۲۰۱۰ سریال “همسایگان” را ترک کرد. او به یک برنامه تلویزیونی آمریکایی به نام Pan Am رفت که البته بعد از یکسال متوقف شد.

زندگی
بیشتر بخوانید : زندگی نامه برد پیت

موفقیت در هالیوود: گرگ وال استریت

اولین فیلمی که مارگو رابی بازی کرده است را کمتر کسی به یاد دارد. فیلم “ICU” ساخته شده در استرالیا در سال ۲۰۰۹ که مارگو در زمان ایفای نقش در آن تنها ۱۷ سال داشت. سپس با بازی در فیلم “درباره زمان” ساخته ریچارد کرتیس، شناخته تر از قبل شد و در نهایت با بازی در فیلم “گرگ وال استریت” که در آن نقش همسر لئوناردو دیکاپرو را بازی می کند، به شهرت جهانی دست پیدا کرد.

وی همچنین در فیلم The big short نقش کوتاه اما برجسته ای داشت. او در این صحنه به توضیح اوراق بهادار و وام های پشتوانی ای با استفاده از شامپاین و حباب های داخل وان حمام می پردازد.

فیلم های “تمرکز”، “جوخه انتحار” و “پرندگان شکاری”

هارلی کویین

مارگو و رابی در فیلم تمرکز (Focus) در نقش دو دزد و حیله گر که عاشق یکدیگر می شوند، بازی کرده است. در همان سال در فیلم علمی تخیلی “ز مثل زکریا” بازی کرد و سپس دوباره با ویل اسمیت در فیلم جوخه انتحار هم بازی شد. مارگو که از طرفداران شخصیت هارلی کوئین، یک روان پزشک دیوانه! ، است، در این فیلم نقش آن را بازی می کند. او در مصاحبه با واشنگتن پست گفت که استفاده از مواد آرایشی بسیار برای سفید کردن پوست هارلی، ناخوشایند ترین کاری بوده است که تا به حال انجام داده است. وی همچنین اظهار داشت که لباس و آویزه های هارلی کویین نیز راحت نبوده است.

مارگو قصد داشت تا نقش هارلی را در فیلم Gotham City Sirens بازی کند اما این پروژه به نفع اسپین آف دیگری به نام پرندگان شکاری (Birds of Prey) که در آن با یوان مک گرگور همبازی است و در سال ۲۰۲۰ به روی پرده سینما خواهد رفت، کنار زده شد.

فیلم های “افسانه تارزان” ، “روزی روزگاری در هالیوود” و “بمب خبری”

مارگو رابی و شارون تیت

در سال ۲۰۱۶، مارگو در فیلم افسانه تارزان در نقش جین بازی کرد و با الکساندر اسکاشگورد همبازی بود. همچنین در سال بعد در فیلم درام و زندگی نامه ای “خداحافظ کریستوفر رابین” بازی کرد. همچنین در سال ۲۰۱۹ کنار دیگر ستارگان سینما یعنی بردپیت و لئوناردو دیکاپریو در فیلم روزی روزگاری در هالیوود، به عنوان شارون تیت، بازیگر قدیمی هالیوود، ایفای نقش کرد.

اواخر همان سال، رابی از نقشی برجسته در فیلم بمب خبری (Bombshell) برخوردار شد. این فیلم درمورد آزارجنسی کارمندان شبکه خبری فاکس نیوز به دست مدیر عامل آن یعنی راجر ایلز، ساخته شده است. اگرچه شخصیتی که او در این فیلم داشت ساختگی بود اما سایر شخصیت های فیلم بر اساس واقعیت بازی شده اند. بازی جذاب و خیره کننده او در این فیلم باعث شد تا برنده جوایز مختلفی شود.

فیلم “من تونی هستم”

مارگو رابی هیچ ایده ای نسبت به این که تونی هاردینگ چه کسی است و یا حادثه مشهور ضربه خوردن نانسی کریگان، رقیب تونی، نداشت. او سعی کرد تا ژست و رفتار خود را هرچه بیشتر شبیه به تونیا هاردینگ کند. او بعد از پخش فیلم در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو گفت: من با تونی هاردینگ ملاقات کردم. هر چند این ملاقات کوتاه بود ولی احساس می کنم خیلی با او همدل هستم.

با اینکه برخی از حرکات مشهور اسکیت سواری توسط جلوه های ویژه یل بدل خلق شدند، اما حرکات و روتین های پایه را خود مارگو بعد از تمرینات زیاد انجام داد. همین کار تحت تاثیر گذاشتن منتقدین شد و او را نامزد جایزه گلدن گلوب و آکادمی بهترین بازیگر زن قرار داد.

زندگی شخصی

مارگو با یک دستیار کارگردان به نام تام آکرلی در فیلم سوئیت فرانسوی آشنا شد. پس از مدتی آشنایی، این دو در دسامبر سال ۲۰۱۶ ازدواج کردند.