ساخت مجسمه ۲۵ فوتی با ۵ تن موز

ساخت مجسمه ۲۵ فوتی با ۵ تن موز

  • توسط : معصومه حیدری
  • در : ۱۴۰۰-۰۳-۰۴
  • در : دانستنیها

مقدمه

ساخت مجسمه ۲۵ فوتی با ۵ تن موز!!! ساخت مجسمه ای بسیار عظیم از مواد طبیعی و تجدید پذیر از جمله موز حتما برای شما هم جالب خواهد بود، اما این کاری است که هندوها در جشنواره ای ۱۰ روزه انجام دادند. در ادامه بیش تر در مورد جزئیات مجسمه ۲۵ فوتی گانش ساخته شده از بیش از ۵ تن موز خواهیم خواند.

مجسمه ۲۵ فوتی گانش ساخته شده از بیش از ۵ تن موز

در آیین هندو و در فستیوال ۱۰ روزه Ganesh Chaturthi تولد Ganesh، (خدای سعادت، آغازهای جدید و هوش و خرد)، که در تصوراتشان سری فیل گونه دارد را جشن می گیرد. در شهر سامبالپور هند در ادیشا، گروهی به نام Natraj Club هر ساله با ساختن مجسمه ای با استفاده از مواد مختلف، به خدای هندو احترام می گذارند. در سال ۲۰۱۷، این ۱۱ عضو یک مجسمه گانش خارق العاده با ارتفاع ۲۵ فوت ایجاد کردند که با حدود ۵٫۵ تن موز ساخته شده بود.

ساخت مجسمه 25 فوتی با 5 تن موز

ساخت مجسمه ۲۵ فوتی با ۵ تن موز

ساخت این مجسمه عظیم که شامل هزاران موز سبز و نارس بود، ۷۵ روز طول کشید. این تیم حتی جزئیات تزئینی را برای مجسمه در نظر گرفتند و برای تکمیل آن ها هم از مواد طبیعی استفاده نمودند. گوپال پانساری (Gopal Pansari)، مدیر هنری این باشگاه اظهار می کند، در حالی كه زیور آلات و تیلك مخصوص لرد، ساخته شده از بامبو بود، توانستیم با استفاده از برگ موز چشم ها را بیافرینیم.

در این جشنواره میوه ها به هدر نرفتند، زیرا پس از پایان این جشن، موزها زرد و رسیده شده بودند که آن میوه ها به فقیران تحویل داده شد.

در حالی که در طول این جشنواره، بیش تر بخش های مجسمه گانش از پلاستیک و یا سایر مواد غیر قابل تجزیه بیولوژیکی ساخته می شد، اما باشگاه Natraj افتخار می کند که برای شاهکار سالانه خود از مواد خوراکی تجزیه پذیر و قابل استفاده مجدد استفاده کرده است. در سال های گذشته، هندوها خدای گانش را با مواد قابل تجزیه بیولوژیکی مانند نارگیل، بوندی لادوهای شیرین (نوعی شیرینی هندی) و صدف های حلزون خلق کرده بودند.

کلام پایانی

برای جشنواره گانش چاتورتی، کلوپ ناتراج از بین پنج تن موز یک مجسمه خارق العاده با قد ۲۵ فوت ایجاد کرد این ۱۱ عضو هر ساله با استفاده از مواد مختلف تجزیه پذیر مجسمه ای متفاوت ایجاد می کنند.