میدان جنگ صلیبی که “ریچارد شیر دل” مسلمانان را شکست داد در فلسطین کشف شد

میدان جنگ صلیبی که “ریچارد شیر دل” مسلمانان را شکست داد در فلسطین کشف شد

  • توسط : محمد رضا مددی
  • در : ۱۳۹۹-۰۷-۰۷
  • در : اخبار فرهنگی و هنری

یک باستان شناس در فلسطین یکی از مهمترین مکان های جنگ صلیبی سوم را پیدا کرده است – نقطه ای که ریچارد اول انگلستان، همچنین به نام ریچارد شیر دل و سربازهای او نیروهای مسلمان را شکست دادند.

پیروزی او کوتاه مدت بود. رافائل لوئیس، محقق تحقیقات و پژوهشگر تحقیق در موسسه باستان شناسی زینمان در دانشگاه حیفا در فلسطین اشغالی در این تحقیق، گفت: اگرچه نیروهای مسیحی پادشاه ریچارد شیر دل در جنگ معروف به جنگ آرسف پیروز شدند، اما در آخر جنگ سوم صلیبی که در سرزمین مقدس بود به وسیله مسلمانان، شکست خوردند.

لوئیس به لایو ساینس گفت: “صلیبی ها، اگرچه در نبرد آرسوف پیروز شدند، اما به طور قاطعانه در آن نبرد پیروز نشدند. نیروهای مسلمان هنوز روی پاهایشان ایستاده بودند و آنها توانستند تا یك سال دیگر با ارتش صلیبی بجنگند. با این همه جنگ با پیمان نامه پایان یافت و به ریچارد شیر دل و افرادش اجازه داد تا به اورشلیم بروند تا در شهر زیارت خود را انجام دهند، اما آنها آن را تصرف نکردند. ”

در جریان جنگ صلیبی سوم (۱۱۸۹ تا ۱۱۹۲)، ریچارد شیر دل و نیروهای مسیحی برای بازپس گیری اورشلیم از سلطان صلاح الدین (نام غربی صلاح الدین بن ایوب)، که در زمان تصرف شهر مقدس جهان اسلام را متحد کرده بود، بازپس گرفتند و پس از سقوط شهر ساحلی عکا توسط مسیحیان، ریچارد اول تصمیم گرفت سربازان خود را به یافا بفرستد، بنابراین آنها می توانند بندر آن را تصرف کنند – اقدامی که به صلیبی ها کمک می کند تا از محاصره برنامه ریزی شده اورشلیم برای تهیه مواد و تقویت احتمالی استفاده کنند، لوئیس در تحقیق خود نوشت. طی ۱۷ روز آینده، نیروها در امتداد ساحل حرکت کردند تا به آرسف رسیدند، جایی که نیروهای صلاح الدین منتظر آنها بودند.

لوییس گفت، هر دو صلیبیون و مسلمانان امیدوار به نتیجه ای خوشایند بودند، و یک طرف آنقدر شکست خورد که پیروز جنگ مشخص بود. اما پس از درست کردن سه اتهام علیه افراد صلاح الدین، صلیبی ها نیروهای صلاح الدین را شکست دادند و نبرد پابان یافت.

یافتن میدان جنگ

مورخان دیگر تلاش کردند که محل نبرد را پیدا کنند، و چیزی که می دانستند در شمال تل آویو امروزی رخ داده است. اما لوئیس گفت که او اولین کسی است که محل دقیق نبرد در ۷ سپتامبر ۱۱۹۱ را پیدا کرده است.

این مکان در ماه مه در مجموعه مونوگرافی موسسه باستان شناسی سونیا و مارکو نادلر شرح داده شده.

لوئیس خبر داشت که نبرد در نزدیکی روستای آرسوف شروع شده است، “اما ما دقیقاً نمی دانستیم از كجا”، پس او شروع به “بازگشت به زمان گذشته” با تغییر دادن اسنادی مانند عکس هوایی، عکس های تاریخی و سوابق مكتوب نگهداری شده توسط افراد گذرانده آرسف لوئیس همچنین شکل منظره و گزارش های باستان شناسی را مورد بررسی قرار داد، تا اینکه ایده خوبی از مکان جنگ یافت. سپس، او شخصاً به آنجا رفت تا آثار نبرد را پیدا کند.

در یک بررسی کوتاه فلزیاب از سایت، لوئیس یک صفحه آهنی (احتمالاً از روی کلاه خود)، اتصالات مهار اسب آهنی و یک میخ نعل اسبی کلید ویولن پیدا کرد، وسیله ای که در قرون ۱۲ و ۱۳ در انگلستان و فرانسه استفاده می شد گفت.

لوئیس همچنین دو سر پیکان پیدا کرد: یكی از آنها برای سوراخ كردن زره پوش درست شده بود (لوئیس اظهار داشت در نبردهای قرن ۱۲، مردان چهار لایه لباس محافظ و زره پوش داشتند، لوئیس اظهار داشت) و دیگری كه مانند دیسک بود و برای هدف قرار دادن اسب ها درست شده بود، به طوری كه حیوانات زخمی می شوند و عقب می روند و سواران خود را پرتاب می کنند.

منابع مکتوب می گویند که نبرد آرسف در نزدیکی یک جنگل بلوط رخ داده است، و جزئیات نحوه متوقف شدن صلیبی ها در لبه جنگل پس از اتهام. آن جنگل دیگر آنجا نیست (در آغاز قرن ۲۰ قطع شد) ، اما پس از لوئیس متون تاریخی، نقشه ها و عکس های هوایی، او لبه جنگل را بررسی و تخمین زد، نتیجه گرفت که ارتش ها در آنجا جنگیده اندو با هر بار شارژ تقریباً ۸۲۰ فوت (۲۵۰ متر) مسافت را طی می کرد.

آدریان بواس، باستان شناس دانشگاه هایفا که در جنگ های صلیبی متخصص است و در این مطالعه نقش نداشته است، به هاآرتص گفت: “تحقیقات جدید” به ما ایده ای کاملاً درست درباره محل وقوع نبرد می دهد. “