لایه‌ی سفید رنگ شیشه‌های کنسرو ؛ دلیل شکل‌گیری این لایه و تمیز کردن آن!

لایه‌ی سفید رنگ شیشه‌های کنسرو ؛ دلیل شکل‌گیری این لایه و تمیز کردن آن!

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۴-۰۸
  • در : خانه داری

کنسرو کردن غذا برای درست کردن ترشیجات یا هر غذای کنسروی دیگری، به صاحبان خانه‌ها این امکان را می‌دهد که سراسر سال، از یک غذای خوشمزه لذت ببرند. اگر قبل از هر بار استفاده، این شیشه‌ها را شسته باشید؛ متوجه لایه‌ی سفید رنگ شیشه‌های کنسرو شده‌اید که بر روی بدنه‌ی آن ایجاد می‌شود. شستن این شیشه‌ها قبل از استفاده، نه تنها از جهت صرفه‌جویی اهمیت بالایی دارد؛ بلکه باعث می‌شود که غذای کنسروی جدید شما، بوی کنسرو قبلی را نگیرد. معمولا لایه‌ی سفید رنگ شیشه‌های کنسرو، به دلیل سختی بالای آب منزل شما رخ می‌دهد. در صورتی‌که خشک کردن شیشه‌های کنسرو را پس از شستشوی قبلی پشت گوش انداخته باشید و آن‌ها را گوشه‌ای از کابینت خود ذخیره کرده باشید؛ به مرور زمان مواد معدنی موجود در آب بر روی دیواره‌ی این شیشه می‌نشیند. از طرفی، اگر لایه‌ی سفید رنگ شیشه‌های کنسرو را به درستی تمیز نکنید، در آینده حتما حسابی حین تمیز کردن آن، به دردسر خواهید خورد! خوشبختانه علم داد در این مقاله، روشی موثر را با کمک محلول سرکه در چنته دارد؛ که به شما در زدودن لایه‌ی سفید رنگ شیشه‌های کنسرو کمک می‌کند.

مواد مورد نیاز برای رفع لایه‌ی سفید رنگ شیشه‌های کنسرو

  • یک کاسه‌ی دو گالنی
  • یک فنجان سرکه سفید
  • قاشق
  • اسفنج ظرفشویی
  • حوله مخصوص پاک کردن ظرف

گام اول

یک کاسه‌ی دو گالنی را انتخاب کرده، یک گالن آب و یک گالن سرکه سفید را درون آن بریزید. حالا کاملا این ترکیب را هم بزنید تا با هم میکس شوند.

گام دوم

حالا شیشه‌ی کنسرو را درون این محلول غوطه‌ور سازید. اجازه دهید شیشه تا حدود سه ساعت در این محلول بماند. سرکه کاملا لایه‌ی عناصر آب سخت را از روی دیواره‌ی شیشه پاک نموده و آن را در خود حل خواهد کرد.

گام سوم

حالا شیشه را از درون این محلول بیرون بکشید. سطح درونی و بیرونی شیشه را به خوبی با اسفنج تمیز کنید تا این لایه رفع گردد.

گام چهارم

حالا شیر آب را باز کنید و شیشه را زیر آب بشویید.

گام پنجم

سطح درونی و بیرونی شیشه را با حوله‌ی مخصوص ظروف خود، به خوبی خشک کنید.

نکته‌ی طلایی!

قبل از هر بار استفاده، حتما شیشه‌ی کنسرو را درون آب داغ و کف‌آلود بشویید.