چگونه با دوربین iPhone تصاویر بهتری بگیریم؟

چگونه با دوربین iPhone تصاویر بهتری بگیریم؟

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۰۵-۲۳
  • در : اخبار تکنولوژِی

اپلیکیشن پیش فرض دوربین iPhone ، یک برنامه نسبتا ساده است اما با همین اپ نیز می توان کارهای زیادی انجام داد. بسیاری از افراد از ان استفاده می کنند و راضی هم هستند. با این حال، قابلیت ها و ترفند های پنهان دیگری نیز هستند که می توانند تجربه عکاسی را برای شما دو چندان کند. فرقی نمی کند که مدل های قدیمی تر آیفون را داشته باشید یا پیشرفته ترین مدل، این آموزش مناسب شما خواهد بود.

تمام نکات و قابلیت هایی که در ادامه گفته خواهد شد، با استفاده از همان اپ پیش فرض آیفون انجام می شود و نیازی به نصب اپلیکیشن دیگری نخواهید داشت.

حفظ تنظیمات

ابن کار به خودی خود باعث نمی شود تصاویر بهتری بگیرید اما با حفظ تنظیمات قبلی، ممکن است عکس های فوری یا در لحظه بهتری بگیرید. این گزینه ای است که در تنظیمات اصلی تلفن همراه قرار دارد نه در تنظیمات اپ دوربین. برای فعال کردن آن، به مسیر Stteing->Camera->Preserve Setting بروید.

با این کار شما هربار که دوربین را باز می کنید، به جای اینکه تنظیمات اصلی اعمال شود، آخرین تنظیماتی را که انجام داده اید روی دوربین اعمال می کند. بنابراین اگر بیشتر وقت ها با تنظیمات خاصی عکاسی می کنید، باعث صرفه جویی در وقت شما خواهد شد.

عکس های Live را امتحان کنید

Live Photos برای چندین نسل از تلفن های همراه شرکت اپل وجود داشته است. اما بسیاری از مردم نمی دانند که می توانند کار های بیشتری به جز فقط دیدن کلیپ های ویدیویی کوتاه با آن انجام دهند. پس از گرفتن یک عکس زنده (مطمئن شوید که این گزینه در صفحه اپ دوربین گوشی فعال شده است) ، به حالت پخش رفته و صفحه را به سمت بالا بکشید. تعداد زیادی گزینه را شماهده خواهید کرد که می توانید بر روی عکس خود اعمال کنید.

چگونه با دوربین iPhone تصاویر بهتری بگیریم؟

چگونه با دوربین iPhone تصاویر بهتری بگیریم؟

این گزینه ها افکت های زیبایی را به عکس شما اضافه می کنند اما گزینه Long Exposure جذابیت خاصی دارد. سعی کنید عکسی از جاری شدن آب یا ترافیک خیابان در تاریکی بگیرید. بعد از اعمال این گزینه خواهید دید که عکس شما چقدر جالب به نظر می رسد. این ویژگی در آیفون های قدیمی تر نیز وجود دارد.

گرفتن عکس در خارج از فریم

یکی از هوشمندانه ترین ویژگی های آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ Pro، استفاده از ۳ لنز محتلف است که امکانات مفیدی به همراه دارد. به عنوان مثال می توانید هنگام عکسبرداری ای فیلمبرداری، خارج از فریم نیز تصاویر را ثبت کنید که بعدا می توانید کار های مختلفی با آن انجام دهید. برای فعال کردن این وییژگی باید آن را از تنظیمات اصلی فعال کنید.

چگونه با دوربین iPhone تصاویر بهتری بگیریم؟

چگونه با دوربین iPhone تصاویر بهتری بگیریم؟

به مسیر Setting->Camera->Composition بروید. حالا هربار که با لنز های استاندارد یا لنز های Telephoto (مخصوص آیفون ۱۱ pro) عکس یا فیلم بگیرید، داده های خارج از فریم نیز ذخیره می شوند. می توانید از این داده های برای ایجاد ویرایش مانند چرخش، برش یا تغییر منظره استفاده کنید. نگران حجم زیاد تصاویر ضبط شده با این روش نباشید. اگر به مدت ۳۰ روز استفاده نشوند، به طور خودکار حذف خواهند شد.

انتخاب بهترین لحظه

یکی دیگر از ویژگی های داشتن ۳ لنز در تلفن همراه خود این است که می توانید هنگام تصویر برداری، آنچه که خارج از فریم یا قاب اتفاق می افتد را ببینید. حتی اگر این قابلیت را غیر فعال کرده باشید، باز هم می توانید محیط اطراف را در بالا یا پایین فریم اصلی (اگر گوشی را به صورت افقی نگه داشته باشید، در راست و چپ فریم اصلی خواهد بود) مشاهده کنید. با این قابلیت و اطلاعات می توانید استفاده ی مفیدی انجام دهید. برای مثال هنگامی که فرد یا شیئی می خواهد وارد فریم اصلی شود، از آن باخبر می شوید و می توانید بهترین موقعیت برای گرفتن عکس را بدست آورید.

حالت Portrait

چگونه با دوربین iPhone تصاویر بهتری بگیریم؟

چگونه با دوربین iPhone تصاویر بهتری بگیریم؟

حالت Portrait قابلیت جدیدی در گوشی خای آیفون نیست اما هنگام انتشار آیفون ۱۱ گفته است که الگوریتم های آن را بروزرسانی کرده تا بهتر با اشیاء غیر انسانی کار کند.

اگر آیفون ۱۱ pro دارید، ارزش آن را دارد که وقتی در حالت پرتره هستید، روی آیکون “۲X” در سمت چپ پایین صفحه ضربه بزنید. این کار دوربین را در حالت “۱X” قرار می دهد و به شما کمک می کند تا محیط بهتری از اشیاء غیر انسانی خود مانند حیوانات خانگی ایجاد کنید. البته که برای انسان ها هم تأثیر گذار خواهد بود.

کنترل حالت شب (Night Mode)

چگونه با دوربین iPhone تصاویر بهتری بگیریم؟

چگونه با دوربین iPhone تصاویر بهتری بگیریم؟

در جریان معرفی آیفون ۱۱ ، یک حالت خاص برای عکسبرداری در شرایط کم نور معرفی شد.

هنگامی که آیفون تشخیص دهد نور کافی در محیط وجود ندارد، حالت شب را به طور خودکار روشن می کند. نحوه کار آن به این صورت است که با گرفتن چند سری عکس با نوردهی کوتاه، آن ها را ادغام کرده و یک تصویر با نوردهی بالا یا Long exposure ایجاد خواهد کرد.

اگر بخواهید از اشیاء در حال حرکت در حالت شب فیلم یا عکس بگیرید، ممکن است نتیجه کار کمی عجیب و غریب به نظر برسد. برای غیر فعال کردن این حالت، در صفحه اصلی برنامه، انگشت خود را به سمت بالا بکشید و گزینه ای که شبیه به حلال ماه است را لمس کنید تا غیر فعال شود.

مواقعی نیز هست که می خواهید میزان نوردهی را کمی طولانی تر کنید. برای مثال اگر یک سطح پایدار مانند سه پایه برای گوشی خود دارید، با استفاده از روشی که گفته شد، صفحه را به سمت چپ بکشید و یک زمان طولانی تر نوردهی (حداکثر ۳۰ ثانیه) را انتخاب کنید. در این حالت بهترین جزئیات ممکن را در تاریکی بدست خواهید آورد.

فیلتر های درجه یک

بسیاری از افراد فکر می کنند که فیلتر های دیجیتالی مخصوص برنامه هایی از جمله اینستاگرام و … هستند. اما اینطور نیست و مجبور نیستید برای اعمال فیلتر مورد نظر خود سراغ برنامه های دیگر بروید. برای مثال خیلی ها به فیلتر تک رنگ یا مونوکروم علاقه دارند. می توانید با فیلتری که از قبل فعال شده عکس بگیرید و یا بعد از عکس گرفتن آن ها را اعمال کنید.

برای تصویر برداری با یک فیلتر از قبل اعمال شده، صفحه دوربین را به بالا بکشید و آیکونی که شبیه ۳ دایره روی هم افتاده است را انتخاب کنید. حالا می توانید انواع فیلتر ها را اعمال کنید. این ویژگی در مدل های قدیمی تر آیفون نیز وجود دارد.

نسبت های تصویر

به طور پیش فرض، برنامه دوربین iPhone با نسبت ۴:۳ تصویر برداری می کند. اما می توانید نسبت های دیگری را نیز امتحان کنید. برای مثال می توانید از نسبت ۱:۱ استفاده کنید که برای اینستاگرام عالی است. برای سری آیفون ۱۱، یک نسبت جدید یعنی ۱۶:۹ معرفی شد. تصویر برداری با این نسبت باعث می شود تا تصاویر و فیلم های شما تم سینمایی به خود بگیرد. همچنین عریض بودن آن باعث می شود تا به فضای بیشتری دسترسی داشته باشید که برای ثبت مناظر بسیار خوب است.