آمازون پلتفرم بازی ابری Luna را برای رقابت با Google Stadia اعلام کرد

آمازون پلتفرم بازی ابری Luna را برای رقابت با Google Stadia اعلام کرد

  • توسط : محمد رضا مددی
  • در : ۱۳۹۹-۰۷-۲۱
  • در : اخبار تکنولوژِی

آمازون پلتفرم مخصوص بازی ابری خود را برای رقیب گوگل استادیا با نام Luna اعلام کرده است. این پلتفرم بازی ابری توسط Amazon Web Services پشتیبانی خواهد شد، به این معنی که شما می توانید بازی ها را بدون نیاز به بارگیری هیچ نرم افزاری پخش کنید، منتظر به روزرسانی باشید یا در سخت افزارهای گران قیمت سرمایه گذاری کنید.

بیش از ۱۰۰ بازی در زمان راه اندازی در دسترس خواهد بود که در ژانرهای مختلف – اکشن، ماجراجویی و پلتفرمر پخش می شوند. اینها شاملResident Evil 7،Control، Panzer Dragoon؛ A Plague Tale،Innocence and The Surge 2،Yooka-Laylee and The Impossible Lair Iconoclasts،GRID،ABZU and Brothers: A Tale of Two Sons.

علاوه بر این، آمازون همکاری با Ubisoft را اعلام کرد که به مشترکین امکان دسترسی به کانال ها به عناوین Ubisoft با رزولوشن ۴K از جملهAssassins Creed Valhalla ، Far Cry 6 و Immortals Fenyx Rising را می دهد. این شرکت می گوید این اولین کانال است که به لونا وارد می شود.

برای دستیابی به کانال بازی +Luna که نرخ دسترسی به اوایل دوره است، ماهیانه ۵٫۹۹ دلار هزینه خواهید داشت. ما فکر می کنیم این احتمالاً تا زمانی که سیستم عامل جای خود را پیدا کند، قابل مقایسه با ۱۰٫۹۹ دلار در ماه Stadia است. هنوز قیمت انگلیس وجود ندارد با پرداخت ۵٫۹۹ دلار، برای رزولوشن های ۴K / 60fps برای عناوین انتخاب شده و قابلیت بازی همزمان در دو دستگاه خود را دریافت می کنید.

یک ویژگی جالب در Google Stadia از دست رفته یکپارچه سازی Twitch است. وقتی پخش جریانی Twitch مورد علاقه خود را در حال بازی در Luna می بینید (که در ابتدا تعداد پخش کننده های بسیار کمی خواهد بود)، بلافاصله با کلیک از طریق Twitch می توانید همان بازی را در Luna انجام دهید. با توجه به اینکه آمازون دارای پلتفرم پخش بازی است، بسیار منطقی به نظر می رسد.

پلتفرم بازی ابری Luna برای گیمرها برای بازی در Mac ،PC ،Fire TV، iPhone و iPad در دسترس خواهد بود و پشتیبانی اندروید به زودی دنبال خواهد شد. شما می توانید با یک صفحه کلید و ماوس، یک کنترل کننده بلوتوث یا کنترل کننده Luna با قابلیت الکسا بازی کنید، که آمازون می گوید تجربه تأخیر بازی کمتری را به بازیکنان ارائه می دهد و در مقایسه با کنترل کننده بلوتوث بین ۱۷ تا ۳۰ میلی ثانیه کاهش می یابد.