آسیب های قلبی ناشی از ویروس

آسیب های قلبی ناشی از ویروس

  • توسط : جواد کریمی
  • در : ۱۳۹۹-۰۲-۱۷
  • در : اخبار پزشکی

چگونه ویروس ها باعث آسیب های قلبی می شوند؟

دکتر اسلاوا اپلمن در حال تحقیق بر واکنش های ایمنی است که می تواند منجر به آسیب های قلبی شود.

وقتی شما دچار ویروسی مانند سرماخوردگی یا ناراحتی معده می شوید، معمولاً به سرعت بهبود می یابید. اما گاهی اوقات عفونت های ویروسی می توانند عواقب خطرناکی داشته باشند.

اشلی و فرانک گرکو ساکن لندن، وقتی فرزند تازه متولد شده شان، امت ، ناگهان در اثر میوکاردی (التهاب عضله قلب) درگذشت، آنها به شدت افسرده شدند، او فقط هشت روز داشت. اگرچه هنوز مشخص نشده است که پسرشان چگونه دچار میوکاردیت شده است ، البته این بیماری اغلب توسط یک عفونت ویروسی ایجاد می شود.

بعد از آن اتفاق، آنها برای تحقیقات بیشتر جهت درمان میوکاردی به جمع آوری بودجه پرداخته اند.

دکتر اسلاوا اپلمن محقق قلب و سکته مغزی است که می داند چگونه  بعضی از عفونت های ویروسی منجر به آسیب های قلبی می شوند ، بنابراین می توان از تکرار داستان هایی مانند امت جلوگیری کرد.

سلولهای ایمنی کارکرد های مختلفی دارند

دکتر اپلمن و همکارانش کشف کردند که سلول های ایمنی هنگام حمله ویروس به قلب وظایف مختلفی دارند. برخی از سلولها برای ترمیم بافت های آسیب دیده کار می کنند، در حالی که دیگر سلول ها با عفونت مبارزه می کنند.

اما همین سلول ها ممکن است در حین مبارزه، با ایجاد التهاب در بافت های اطراف حتی در اثر پاکسازی ویروس، خود منجر به وجود آوردن علائم میوکاردیت مانند تنگی نفس ، فرسودگی و احساس ضعف شود که می تواند تا هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد.

سلولهای ایمنی بدن

سلولهای ایمنی بدن

دکتر اپلمن، متخصص قلب و عروق و برنده جایزه محقق برتر در زمینه بیماریهای قلبی و عروقی توضیح می دهد در چنین شرایطی شما احساس ضعیف شدن می كنید و به همین دلیل بهتر نمی شوید.

در حالی که بیشتر موارد میوکاردیت در بزرگسالان بدون عوارض خوب می شوند، اما ذر صورتی که مدت زمان بیماری طولانی شود می تواند شما را در برابر سایر مشکلات مانند فشار خون بالا یا دیگر بیماریهای عروقی آسیب پذیر کند. و سرانجام می تواند به نارسایی قلبی منجر شود. دکتر اپلمن می گوید: هدف ما دانستن چگونگی تاثیر ویروس بر این فرآیند است.

وی امیدوار است که این امر به درمان های جدیدی منجر شود که باعث ترمیم بافت های قلب شود. راه حل آن، کمک به سلول های ایمنی بدن برای از بین بردن سریع ویروس و سپس جلوگیری از سلول هایی است که باعث آسیب قلبی میشوند.

دکتر اپلمن می گوید: “این یک تعادل خوب است و ما در تلاش هستیم تا آن را عملی کنیم.”

کودکان بیشتر در معرض خطر هستند

واقعیت غم انگیز میوکاردیت این است که کوذکانی مانند امت، بیشتر در معرض خطر هستند.

سیستم ایمنی بدن آنها برای جلوگیری از عفونت ها به رشد بدن کمک می کند. که این بسیار خوب است اما در عین حال باعث می شود که آنها نتوانند ویروس را کاملا نابود کنند.

خطر ابتلای کودکان

خطر ابتلای کودکان

اشلی، مادر امت می گوید که او را به سرعت و غیر منتظره به بیمارستان برد زیرا علائم در کودکان محسوس است. دکتر اپلمن امیدوار است که کار او بتواند زندگی خانواده هایی مانند امت را که تحت تأثیر میوکاردیت قرار گرفته اند، تغییر دهد.

اعتقاد بر این است که عفونت ویروسی یک عامل مهم و در عین حال غیرقابل پیش بینی در بروز آسیب های قلبی، در بزرگسالان و کودکان است. دکتر اپلمن می گوید: “به کمک بسیاری از محققان قلب و سکته مغزی، تحقیقات درمانی، نتایج قابل توجهی داشته است.