تست هوش تصویری جالب (۲)

تست هوش تصویری جالب (۲)

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۰۳-۲۲
  • در : معما و تست هوش

در قسمت قبل، تعدادی از معما ها و تست هوش تصویری جالب را نشان شما دادیم. در این قسمت نیز ادامه آن ها را حل خواهیم کرد. احتمالا تاکنون متوجه شده اید که این مسائل در قدرت تفکر استدلالی مؤثر بوده و باعث تقویت آن می شود.

معما شماره ۱

تست هوش تصویری

در روز اول مدرسه، معلم جغرافیا کشته می شود. ۴ مظنون در دست پلیس وجود دارد. باغبان، معلم ریاضی، معلم ورزش و مدیر مدرسه.

باغبان بوته ها را هرس می کرده، معلم ورزش در حال بسکتبال بازی بوده، معلم ریاضی در حال آماده کردن امتحانات اواسط سال تحصیلی بوده و مدیر در اتاق خود بوده است. پلیس بلافاصله بعد از این اظهارات، قاتل را شناسایی کرد. قاتل چه کسی است و پلیس چگونه آن را فهمید؟

معما شماره ۲

معمای جنایی

پیرمردی در خارج از شهر در خانه خود تنها زندگی می کند. وقتی پستچی درب می زند، کسی درب را باز نمی کند. پستچی از پنجره به داخل خانه نگاه کرده و می بیند که پیرمرد غرق در خون روی زمین افتاده است. وقتی پلیس به صحنه آمد، روزنامه سه شنبه، ۲ بطری شیر گرم و ۱ بطری شیر سرد در جلوی خانه وجود داشت. روز بعد پلیس قاتلان را دستگیر کرد. پلیس چگونه قاتلان را شناسایی کرده است؟

معما شماره ۳

معمای پلیسی

در یک روز گرم تابستانی، کارآگاه در حال استراحت در ساحل بود که صدای جیغ زنی شنیده شد. وقتی به محل می رود، زن جوان به او می گوید که هنگام آفتاب گرفتن خوابیده و هنگامی که بیدار شده است، یک نفر لباس های او را دزدیده بود. کارآگاه به جز ردپای آن زن، ردپای دیگری در اطراف محل استراحت او نمی بیند. او به افرادی که در آن جا تجمع کرده بودند نگاهی انداخت و فهمید که سارق چه کسی است. به نظر شما دزد کیست و کارآگاه چگونه آن را فهمید؟

.

.

معما
بیشتر بخوانید : معما های تصویری جالب (۲)

.

.

پاسخ معما شماره ۱

پاسخ معمای سخت

معلم ریاضی قاتل است. او گفته بود که در حال آماده کردن امتحانات میان ترم بوده در حالی که روز اول مدرسه است.

پاسخ معما شماره ۲

تست هوش تصویری جالب

تست هوش تصویری جالب

روزنامه رسان قاتل است. زیرا می دانست کسی در خانه نیست که روزنامه سه شنبه و شیر های روز های قبل را بخورد.

پاسخ معما شماره ۳

مرد ماهی گیر دزد است. تنها راه اینکه بدون ردپا بشود چیزی را در آن جا دزدید، چوب ماهی گیری است.