جوک های روسی خنده دار و جالب (۲)

جوک های روسی خنده دار و جالب (۲)

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۵-۱۷
  • در : مطالب خنده دار

همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم، جوک های روسی اغلب درباره کلیشه های فرهنگی، رویداد های سیاسی، فرهنگ عامه و مسائل زمان شوروی هستند. بنابراین درک آن برای کسانی که روس نیستند، حتی اگر به زبان روسی مسلط باشند، کمی دشوار است. هدف آن است که با فرهنگ کشور روسیه بیشتر آشنا شویم. پس اگر برای شما جالب نبود، ناامید نشوید.

جوک های روسی پس از شوروی

۱ – بن لادن را گرفتند، او را شستند، موهایش را کوتاه کردند. معلوم شد که برزوفسکی است.

۲ – یک کارگر کارخانه در اروپا منزلش را به یک فرد روسی نشان می دهد: اینجا خانه من است، این همسر من، این دختر بزرگ من، آن اتاق ناهار خوری، آن جا اتاق میهمان است و … . میهمان روسی سرش را تکان می دهد و بعد از مکث کوتاهی می گوید، خب خانه ما نیز شبیه به این است فقط ما دیوار های داخلی نداریم.

جوک های New Russians

New Russians یا روس های جدید، به طبقه تازه به وجود آمده ثروتمند، پس از سقوط شوروی می گویند. دید خوبی از طرف سایر مردم به این طبقه وجود نداشت و آن ها را افرادی کم سواد، بی فرهنگ و همچنین دارای سلیقه مضحک می دانستند.

۳ – دو روس جدید در جاده هستند و تابلوی “پلیس راهنمایی رانندگی – ۱۰۰m” را می بینند. یکی از آن ها کیف پول خود را در می آورد و شروع به شمارش پول می کند. سپس آهی می کشد و می گوید: ” می دانی، فکر نمی کنم پل کافی برای رشوه دادن به ۱۰۰ پلیس را داشته باشیم.”

۴ – یک روس جدید به یک معمار می گوید:

– من می خواهم شما سه استخر بسازید: یکی با آب سرد، یکی با آب گرم و یکی بدون آب.

– چرا سومی آب ندارد؟

– چون بعضی از دوستان شنا بلد نیستند.

ووچکای کوچک (Little Vovochka)

ووچکا در اوایل قرن بیستم به عنوان یک پسربچه بی نام پدید آمد که دیگران را با رفتار گستاخانه خود، اذیت می کرد. در نهایت، این پسر بچه کوچک برای ادای احترام طعنه آمیز به رهبران روسیه مانند ولادیمیر کبیر و ولادیمیر لنین، ووچکای کوچولو شد. اخیرا ولادیمیر پوتین نیز به صف ووچکا های کوچولو پیوسته است.

۱۴ – معلم از دانش آموزان می پرسد:

– بچه ها، چه کسی حیون خانگی دارد؟

– همه دستان خود را بالا برده و فریاد زدند “گربه”، “سگ”، “جوجه تیغی”

– ووچکا کوچولو دستش را بالا می برد و می گوید: “شپش، کنه، سوسک!”

۱۵ – ووچکا کوچولو تصمیم گرفت وقتی که بزرگ شد، رئیس جمهور شود، و شد!