پریانکا چوپرا ، زندگینامه و هر انچه در مورد او باید بدانید

پریانکا چوپرا ، زندگینامه و هر انچه در مورد او باید بدانید

  • توسط : محسن تقی زاده
  • در : ۱۳۹۹-۰۹-۲۶
  • در : بیوگرافی هنرمندان هنرمندان

پریانکا چوپرا ، نمونه کامل یک زن خودساخته امروزی است هنگامی که با تاج ملکه زیبایی جهان بر سرش وارد سالن وارد شد هیچ زمینه خانوادگی یا ارتباطی در صنعت فیلم سازی نداشت، اما امروز یک نام شناخته شده در سینمای هند است با بیش از ۵۰ فیلم در بالیوود، یک برنامه تلویزیونی امریکایی، تعدادی فیلم هالیوودی و در نظر داشتن تعداد دیگری در اینده. این ستاره نمونه کاملی از یک هنرمند موفق است.

پریانکا چوپرا

پریانکا چوپرا و خانواده اش

سال های اولیه زندگی

پریانکا چوپرا، بزرگترین فرزند و تنها دختر اشوک چوپرا و مادرش مادو چوپرا، به همراه برادرش که هفت سال از او کوچکتر است در یک خانواده معمولی چهار نفری زندگی می کرد، والدینش پزشک در ارتش هندوستان بودند و به دلیل شغل شان، خانواده چوپرا همیشه در حال مسافرت و جابجایی بودند او در نوجوانی ۳ سال در کنار خاله اش در امریکا زندگی کرد ولی به هند بازگشت تا تحصیلاتش را به اتمام برساند سپس وارد صنعت مدلینگ شد و در رقابت ملکه زیبایی هند شرکت کرد او در این رقابت نفس گیر تاج ملکه زیبایی هند را بر سر نهاد و به رقابت های ملکه زیبایی جهان راه یافت و عنوان ملکه زیبایی جهان در سال ۲۰۰۰ را نیز از آن خود کرد.

پریانکا چوپرا در صنعت هالیوود

در سال ۲۰۰۲ پریانکا چوپرا راه خود را در هالیوود با فیلم “داستان عاشقانه یک جاسوس” باز کرد او در این فیلم تحسین منتقدان را بر انگیخت و در سال های بعد در فیلم های “اعتراض(۲۰۰۴)” ، “چاخان گو(۲۰۰۵)” و “دان(۲۰۰۶)” به یک ستاره تبدیل شد. او در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ با کمی عقب گرد مواجه شد زمانی که پروژه هایی چون “داستان عاشقانه ۲۰۵۰” و “برادر بزرگ تر” نتوانستند به موفقیتی برسند ام در سال ۲۰۰۸ این ستاره با فیلم “مد” از رابور باندارکار بازگشت قوی به عرصه سینما داشت و عملکرد درخشانش به دیگران نشان داد که او اینجاست تا بماند این فیلم برای او جوایز متعدد و نظرات مثبت دست اندرکاران سینما را برای او به همراه داشت و در سال های بعد او در بسیاری از پروژه های موفق مانند ماری کوم(۲۰۱۴) دان(۲۰۱۱) و دان۳(۲۰۲۰) نقش افرینی کرده است.

پریانکا چوپرا

شهرت بین المللی

اولین رقابت پریانکا چوپرا در عرصه بین المللی با موزیک ویدئو در شهر من اف تی که در ان خواهم ماند” بود اما با نقش افرینی در سریال “quantico”که از شبکه ABCامریکا پخش می شد او مجبوبیت و شهرت جهانی پیدا کرد، بعد از ان نمایش  توجه منتقدان را به خود جلب کرد و سر دبیر روزنامه نیویورک تایمز او را “مهم ترین ارزش انسانی صحنه”بر شمرد.

دیگر دستاورد های بین المللی برای پریانکا چوپرا قرار گرفتن در لیست ۱۰۰ نفر فرد تاثیر گذار نشریه تایمز در سال ۲۰۱۶ بود هم چنین در کنار حرفه بازیگری پریانکا چوپرا در زمینه موزیک نیز به شدت فعال است و موزیک ها و ویدئو کلیپ های زیادی منتشر کرده است که بعضی از آن ها نیز مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند.

پریانکا چوپرا

پریانکا چوپرا در جلد نشریه تایمز

به یاد ماندنی ترین حضور پریانکا چوپرا در فرش قرمز

چوپرا یکی از اولین کسانی بود که از هندوستان در جشنواره “مت گالا ۲۰۱۷” دعوت شد مت گالا که از بزرگترین جشنواره های مد و فشن در جهان است که هر ساله در نیویورک امریکا در موزه هنر برگزار می شود چوپرا به همراه دوست پسر جدیدش نیک جوناس وارد جشنواره شد چوپرا در سال بعد نیز در جشنواره حضور یافت از دیگر لحظه های به یاد ماندنی حضور در فرش قرمز برای پریانکا مراسم اسکار ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ هم چنین “پاداش انتخاب مردمی” ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بود که پریانکا هر دو سال جایزه را از ان خودکرد.

پریانکا چوپرا

پریانکا چوپرا

روابط پریانکا چوپرا

پریانکا شاید یکی از نخستین افرادی است که در مورد مسائل جهان و دنیای اطراف حرف می زند ولی زندگی شخصی خودش را پنهان نگاه داشته است هم چنین او با تعدادی از بازیگران بالیوودی رابطه دارد ولی هیچ گاه آن ها راتایید یا اظهار نظری در مورد ان ها نکرده است یکی از دوست پسر های او “هارمان باژوا” یکی از هم بازی های قدیمی او در فیلم “داستان عاشقانه ۲۰۵۰” بوده است هم چنین گفته می شود که او با “شهید کاپور” نیز برای مدتی رابطه داشته است اما انچه مسلم است این است رابطه او با نیک جوناس خواننده و بازیگر سابق دیزنی لند است و اخیرا نیز شایعاتی هست که پریانکا چوپرا و نیک جوناس نامزد شده اند.

پریانکا چوپرا

پریانکا چوپرا و نیک جوناس نامزدش

کار با سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل UNICEF

کسانی که فعالیت های پریانکا چوپرا را دنبال می کنند می دانند که او یک فمینیست متعصب است این بازیگر همیشه حامی برابری جنسیتی و تحصیل دختران بوده است، فقط به حرف زدن بسنده نکرده و برای ۱۲ سال با سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل UNICEF کار کرده است شرکت در برنامه های تلویزیونی آن ها و اعلام های خدمات عمومی و ترویج حقوق کودکان گوشه ای از فعالیت های اوست. او هم چنین به عنوان سفیر حسن نیت یونیسف برای حقوق کودکان در سال ۲۰۱۰ انتخاب شد و در سال ۲۰۱۶ سفیر بین المللی حسن نیت برای حقوق کودکان انتخاب شد.

در سال ۲۰۱۷ پریانکا چوپرا به اردن سفر کرد تا با کودکان جنگ زده سوری و خانواده هایشان ملاقات کند او هم چنین به اردوگاه پناهجویان روهینگیایی در بنگلادش، سر زد تا توجه جهانیان را به رنج ها و دشواری های این پناهندگان جلب کند. علاوه بر یونیسف، پریانکا چوپرا با تعدادی دیگری از سازمان های بین المللی همکاری می کند، از فعالیت های حفظ محیط زیست حمایت می کند و در سال ۲۰۱۷ جایزه “مادر ترزا” را بخاطر تلاش برای عدالت اجتماعی از آن خودکرد.

پریانکا چوپرا

پریانکا چوپرا بازیگر مشهور سینمای هند است