کشف اثر هنری دیوید بویی (David Bowie)

کشف اثر هنری دیوید بویی (David Bowie)

  • توسط : معصومه حیدری
  • در : ۱۴۰۰-۰۴-۲۸
  • در : هنرهای دستی و ترسیمی

مقدمه

دیوید بویی یکی از ستارگان راک بوده که در سال ۱۹۹۶ به راک اند رول دعوت شد. او در طی پنج دهه از جمله شخصیت‌ های بسیار محبوب موسیقی بوده و در طول دهه ی هفتاد به شهرت زیادی رسیده است. کشف اثر هنری دیوید بویی (David Bowie) به شکلی کاملا تصادفی اتفاق افتاده است که در حال حاضر، برای فروش نقاشی کشف شده از دیوید بویی (David Bowie) هزاران دلار پیشنهاد شده است. اگر شما هم علاقمندید تا در مورد نحوه کشف اثر هنری دیوید بویی (David Bowie) بیش تر بدانید، با ادامه ی مقاله همراه شوید.

کشف اثر هنری دیوید بویی (David Bowie)

نقاشی ۴ دلاری فروشگاه وسایل دست دوم که در واقع توسط دیوید بویی ترسیم شده بوده، هم اکنون به هزاران دلار فروخته می شود.

کشف اثر هنری دیوید بویی (David Bowie)

کشف اثر هنری دیوید بویی (David Bowie)

دیوید بویی (David Bowie)، اسطوره راک اند رول، به واسطه ی تأثیر انقلابی خود، در صنعت موسیقی به شهرت رسیده است. تا جایی که از وی به عنوان یکی از تأثیر گذارترین و با نفوذ ترین موسیقی دانان قرن بیستم یاد می شود، استعداد هنری و هنر صحنه ای که دیوید بویی در طول زندگی حرفه ای اش از خود نشان داده، به عنوان میراثی ماندگار باقی مانده است. با این وجود، عشق این هنرمند به هنرهای تجسمی، کم تر شناخته شده است. این ستاره راک به عنوان یک نقاش و هنرمندی مشتاق هنر، مجموعه ای بزرگ از آثار هنری بسیار با ارزش، از جمله قطعاتی از هنرمندانی مشهور نظیر دیمین هرست (Damien Hirst)، درک بوشیر (Derek Boshier) و ژان میشل باسکیا (Jean-Michel Basquiat) را بر جای گذاشته است. این نوازنده معروف در طول زندگی اش حتی تعدادی از آثار هنری اصلی را به تصویر کشیده است.

فروش نقاشی کشف شده از دیوید بویی (David Bowie)

فروش نقاشی کشف شده از دیوید بویی (David Bowie)

در حال حاضر یکی از نقاشی های اصلی بویی در حراجی Cowley Abbott در خانه ی حراجی کانادا به مزایده گذاشته شده است، اما داستان نحوه ی ورود این اثر به مزایده بسیار جذاب است. اگر داستان هایی در مورد نقاشی های نادری که در اتاق های زیر شیروانی کشف می شوند و یا از انبوه اقلام اهدایی در یک خیرخواهی (Goodwill) بیرون می آیند، شنیده باشید، این اثر نیز داستان جالبی دارد. این نقاشی که از یک مرکز پشتیبانی مالی در South River انتاریو خریداری شده، تنها با قیمت ۵ دلار کانادایی (۴٫۰۶ دلار آمریکا) خریداری شده بوده است، اما این اثر چشم خریدار بی اعتنا را به خودش جلب کرده بود. پس از مدتی آن ها متوجه برچسبی در پشت اثر شدند، با عنوان دیوید بویی و امضای حک شده ی این هنرمند را مشاهده نمودند. این اثر هنری با عنوان D Head XLVI قسمتی از مجموعه ی ۴۷ اثری است که دیوید بویی، در بین سال های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۷، به نام Dead Heads خالق آن بوده است. گفته شده که این هنرمند برای بسیاری از این آثار از دوران زیگی استارداست (Ziggy Stardust) خود الهام گرفته است. سوژه های بویی شامل دوستان، آشنایان، اعضای گروه و حتی چندین پرتره از خودش می باشد. با این وجود، دیوید بویی هیچ وقت سوژه هایش را با عناوینی مشخص نمی کرد، لذا هویت مدل نقاشی اش بر حسب حدس هر کسی می تواند مشخص شود.

 

 فروش نقاشی کشف شده از دیوید بویی (David Bowie)

فروش نقاشی کشف شده از دیوید بویی (David Bowie)

در ابتدا تخمین زده می شد تا این نقاشی هنری بین ۹۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰ دلار کانادایی فروخته شود. با این وجود، در روز اول مناقصه، قیمت ها از این محدوده خارج شدند و از ۲۳ ژوئن، پیشنهاد فعلی ۷۵۱۰۰ دلار کانادایی (۶۱،۰۱۲ دلار آمریکا) بوده است. و با کم تر از ۲۴ ساعت از پیشنهادات مزایده، چه کسی می داند که چه میزان پیشنهادات تغییر خواهند کرد.

فروش نقاشی کشف شده از دیوید بویی (David Bowie)

فروش نقاشی کشف شده از دیوید بویی (David Bowie)

یکی از نقاشی های دیوید بویی در حال حاضر در مزایده Cowley Abbott کانادا به حراج گذاشته شده است.

نسخه اصلی اثر بویی که با کم تر از ۵ دلار از فروشگاه های وسایل دست دوم خریداری شده بود، هم اکنون به هزاران دلار فروخته می شود.

کلام پایانی

دیوید رابرت جونز که به دیوید بویی معروف است، یکی از موسیقی دان، خوانندگان، تهیه‌ کنندگان، آهنگ‌ سازان، نقاشان و بازیگران مشهور انگلیسی است که در طی پنج دهه از جمله شخصیت های بسیار محبوب موسیقی بوده است. این هنرمند در طول دهه هفتاد به شهرت زیادی رسیده است و در سال ۱۹۹۶ به راک اند رول دعوت شد. حال یکی از آثار نقاشی دیوید بویی که به صورت کاملا اتفاقی کشف شده است، با هزاران دلار به مزایده گذاشته شده است.