مروری از اپل واچ سری ۶،هنوز هم عالی ترین اما با یک دام بزرگ

مروری از اپل واچ سری ۶،هنوز هم عالی ترین اما با یک دام بزرگ

  • توسط : محمد رضا مددی
  • در : ۱۳۹۹-۰۷-۲۱
  • در : اخبار تکنولوژِی

آیا می خواهید موفقیت Apple Watch را بفهمید؟ مطمئناً، می توانید بررسی کنید که چگونه برای مدتی از کل صنعت ساعت سوئیس پیشی گرفته است. یا می توانید به تعداد کپی برداری ها نگاه کنید.

برای مبتدیان Amazfit Bip S  Huawei Watch Fit و Xiaomi Mi Watch وجود دارد. Oppo آنقدر اپل واچ را دوست دارد که فقط شبیه آن به نظر نمی رسد، همچنین به همان نام ساخته شده است: Oppo Watch. آن را سریع تلفظ کنید، حتی به نظر یکسان می رسد.

بنابراین شما به عنوان پیشرو واضح چه کاری انجام می دهید؟ شما بدون زحمت بیشتر، محصول خود را بهتر می کنید. چنین طرز فکری البته دوست طراحی مجدد بنیادی نیست. این سری ۶ را توضیح می دهد: یک ویژگی کلیدی جدید سلامتی، یک تراشه S6 جدید و به روزرسانی های تکراری بسیار زیاد.

برای چه کسی است؟

اپل واچ ۶ در درجه اول برای تازه واردانی است که به دنبال خرید مدل برتر هستند. قیمت آن ۳۷۹ پوند است اما با نسخه های لوکس هرمس می توانید تا ۱۴۴۹ پوند هم بروید. با این حال، از آنجا که بسیاری از بروزرسانی ها در watch iOS 7 گنجانده شده است، هر کسی که دارای سری ۵ یا ۳ باشد می تواند به بیشتر ویژگی های جدید مانند تنظیمات خانواده، مسیرهای چرخه (هنگامی که در انگلستان ظاهر می شوند) و ردیابی خواب دسترسی داشته باشد، بنابراین مگر اینکه چیزهای جدید منحصر به فرد سری ۶ را بخواهید، در مورد ارتقا دارندگان دیده بان فعلی نکته کمی وجود دارد.

این مگر اینکه شما مالک سری ۳ باشید و یک برنامه ECG بخواهید که قبلاً فقط در ۵ بود. برای ۵ صاحب، شما باید با افزودن قابل قبول حسگر اکسیژن خون و تراشه U1 هیجان زده شوید تا متقاعد شوید، سرانجام ارتقا دهید، اگر احساس می کنید که ساعت قدیمی شما کند است، بنابراین تراشه S6 می تواند کسانی را که از تأخیرهای ثانیه ثانیه در برخی از پیمایش های watch iOS آزاردهنده اند تحت تأثیر قرار دهد. برای این کار شما ۱۱۰ پوند بیشتر از هزینه مدل دوم یعنی Watch SE پرداخت می کنید.

طرح اپل واچ سری ۶

خوب، سری ۶ در ۱۱ رنگ و سه ماده آلومینیوم، فولاد ضد زنگ صیقلی و تیتانیوم براق ارائه می شود. گرچه فولاد ضد زنگ گرافیت اکنون جایگزین «Space Black» شده است اما یک ورق فولاد ضد زنگ طلای جدید وجود دارد که “از جواهرات الهام گرفته شده … برای دستیابی به رنگ و روشنایی بدون استفاده از ماده معدنی طلای واقعی”و به طلای جعلی نیز معروف است ولی آیا مورد علاقه ما هست؟ مدل های جدید آلومینیومی آبی و قرمز دارای زیبایی برنده هستند، دومی اولین محصول قرمز اپل است

زندگی با آن

اولاً، این تراشه جدید S6 تفاوت قابل توجهی ایجاد می کند. اپل ادعا می کند که تا ۲۰ درصد سریعتر از S5 است و همچنین دارای طراحی کارآمدتری برای انرژی است. مطمئناً با سری ۶ می توانید یک افزایش سریع حرکت در برنامه های مختلف را مشاهده کنید و مورد استقبال قرار می گیرد.

همانطور که برای کارآیی بیشتر، اجرای ۶ ساعت شبانه روز برای ردیابی خواب تنها ۱۴ درصد شارژ را از آن سلب کرد – که به لطف شارژ سریعتر جدید، در زمان لازم برای هرگونه شستشو در صبح، این مبلغ بیشتر شد. چقدر سریعتر؟ ۶۰ دقیقه از ثابت تا ۸۰ درصد، یا ۹۰ دقیقه تا شارژ کامل است – حدود یک سوم کمتر از سری ۵٫

اما این تراشه U1 است که قبلاً در آیفون ۱۱ دیده شده بود و واقعا هیجان انگیز است. در حال حاضر دیگر قادر به استفاده از آن نخواهید بود – بیشتر نوید چیزهای آینده است. این فناوری فوق پهن باند (UWB) است که اپل آن را “GPS در مقیاس اتاق” توصیف کرده و قول می دهد در سالهای آینده از اهمیت بیشتری برخوردار شود. به عنوان مثال، این جادوگری است که به شما امکان می دهد از Apple Watch خود برای باز و راه اندازی ماشین خود فقط با رفتن به سمت خودرو استفاده کنید – بدون اشاره و ضربه زدن ضروری است.

ویژگی های فوق العاده

روز به روز این دو چیز خواهد بود: عملکرد باتری را بهبود می بخشد و این واقعیت که اکنون صفحه نمایش همیشه روشن Retina 2.5 برابر روشن تر از سری ۵ است (۵۰۰ نیت به جای ۲۰۰). این دو ویژگی زندگی با Apple Watch Series 6 را آسان می کند. ما هرگز در ساعت باتری در مورد دوام باتری مشکلی نداشته ایم، بنابراین ممکن است اپل بخاطر اینکه عملکرد خود را در اینجا گذاشته است بخشوده شود، اما قدرت اضافی و نمایشگر واضح تر همیشه باعث بهبود امور می شود.

ویژگی بزرگ جدید دیگر اپل واچ سری ۶ ، به ویژه در این اوضاع همه گیر، حسگر اکسیژن خون است. در طول اندازه گیری، LED های پشت نور مادون قرمز را از طریق پوست به رگ های خونی مچ می تابانند. فوتودیودها نوری را که منعکس می شود جذب می کنند تا رنگ خون شما را تشخیص دهند. این رنگ است که نشان می دهد خون شما اکسیژن دارد (خون قرمز روشن اشباع تر است، قرمز تیره کمتر است).

کل ماجرا ۱۵ ثانیه طول می کشد و شما می توانید یک انیمیشن خوب را تماشا کنید در حالی که همه چیز ادامه دارد. این سیستم همچنین به طور متناوب سطح اکسیژن خون شما را در طول روز در پس زمینه اندازه گیری می کند – اما فقط وقتی که حرکت نمی کنید. به نظر نمی رسد حرکت نکردن نیز مهم باشد. در طول این ۱۵ ثانیه انقباض پیدا کنید و یک مطالعه”ناموفق” داشته باشید.

بله، اکسیژن خون از ویژگی ECG کمتر چشمگیر است، اما این یک قابلیت سلامتی دیگر به ساعت اضافه می کند و تأیید می کند که این یک دستگاه سلامتی است، تا آنجا که به اپل مربوط است، از یک مینی آیفون بر روی مچ دست شما، به عنوان هدف اولیه ممکن است.

قسمت بد ماجرا

این قسمت جالب است. یک قسمت از ساعت دیده می شود که اپل سالها از رفع آن غفلت کرده است – و هنوز این کار را در سری ۶ انجام نداده است.

این چیست که شکست می خورد؟ سازماندهی موسیقی و پادکست های بارگیری شده در Watch همچنان یک کابوس مطلق است. این عملا غیرممکن است، اگر گزینه های صحیح Watch را تغییر دهید، برای بارگیری آخرین قسمت پادکست های مشترک شما است، به عنوان مثال. اما این کار را با اطمینان انجام نمی دهد. بعضی اوقات این کار را می کند، دیگران اینطور نیست. علاوه بر این، معمولاً فقط وقتی در خارج از خانه در حال فرار هستید، این مسئله را می فهمید که تلفن خود را پشت سر بگذارید زیرا می توانید رسانه مورد نظر خود را مستقیماً از ساعت تماشا کنید. در مورد موسیقی؟ همچنان می توانید فقط آلبوم ها یا لیست های پخش کامل را اضافه کنید. آهنگ خاصی می خواهید؟ فراموشش کن.

حذف همه موارد به همان اندازه سخت است. من چندین بار سعی کردم پادکست های قدیمی را ببینم تا فقط مانند سوسک ها دوباره ظاهر شوند. این یک نکته مهم در فروش اپل واچ را نفی می کند. اگر در مکانی زندگی می کنید یا در آنجا پذیرایی تلفن ضعیف است، یا بدون SIM پوشیدنی اپل دارید، اگر می خواهید بدون تلفن خود اجرا کنید، بارگیری صدا در Watch تنها گزینه شماست.

آیا واقعاً توسعه برنامه Watch به اندازه کافی بسیار دشوار است که بتواند آهنگ ها و پادکست ها را سازماندهی و مدیریت کند تا بدانید دقیقا آنجا نظم مورد نظر شما چیست؟ شایعات حاکی از آن است که Spotify در اینجا اپل را یاری داده و محتوای قابل بارگیری را برای Apple Watch آزمایش می کند.

خوب ، آیا باید آن را بخرم؟

پاسخ به این سوال در مورد Watch SE بسیار دشوارتر است. آیا سری ۵ دارید؟ ازش راضی هستی؟ اگر پاسخ به هر دو سوال مثبت است، ما باید توصیه کنیم که فعلاً در جایی که هستید بمانید.

اما اگر شما تازه وارد اپل واچ هستید یا مدل قدیمی تری دارید و به فکر ارتقا هستید، قطعاً این یک خرید خوب است – به ویژه با قیمت ۳۷۹ پوند، که اتفاقاً قیمت انتخاب ما، ساعت قرمز است. تراشه جدید و سریعتر در کنار صفحه روشن تر، عمر باتری بهتر و شارژ سریعتر ارزش این را دارند. اینکه چقدر از پیگیری مستمر اکسیژن خون خود خارج می شوید، این مسئله توسط افراد ارزیابی می شود که به مرور زمان انجام می شوند.

اپل آنچه را که باید با سری ۶ انجام می داد انجام داده است: بهبودها نه تزیینات. ممکن است تعداد کلون های اپل واچ به طور فراینده هایی به بازار بیایند، اما شما هنوز هم نمی توانید چیز واقعی را شکست دهید.