۱۰ تا از بهترین وعده های غذایی فست فود

۱۰ تا از بهترین وعده های غذایی فست فود

  • توسط : جواد کریمی
  • در : ۱۳۹۹-۰۳-۲۵
  • در : تغذیه و سلامتی خواص مواد غذایی

متاسفانه یا خوشبختانه فست فود دیگر جزئی از دنیای امروز شده است و حتی اگر از آن ها خوشمان نیز نیاید اما گاه مجبور شده ایم به دلایل مختلف از آن ها تغذیه کنیم. اما همانطور که متخصصان علم تغذیه نیز می گویند آن ها در درجه دوم و بعد از غذاهای خانگی قرار دارند، با این حال برخی از غذاهای فست فودی نسبت به سایر آن ها از ویژگی های مفید تری برخوردارند که ما در این بخش به معرفی ۱۰ تا ار بهترین فست فود ها خواهیم پرداخت.

فست فود شماره ۱: سیب زمینی سرخ شده فلفلی

شاید شما در منوی رستوران چنین چیزی را نبینید، ولی می توانید سیب زمینی خام پخته شده با مقداری فلفل از آنها بخواهید. این یک غذای متعادل از پروتئین، کربوهیدرات و چربی است و نیمی از نیاز روزانه به فیبر را تامین می کند یعنی چیزی در حدود ۱۲ گرم فیبر. یک سیب زمینی خالص و پخته شده و کمی فلفل ۴۶۰ کالری دارد، ۶ گرم چربی (۱۲% کالری به خاطر چربی است) – ۲٫۵ گرم  چربی  اشباع شده، ۴۰  میلی گرم کلسترول، ۸۵۵ میلی گرم سدیم، ۸۰گرم کربوهیدرات، ۱۲ گرم فیبر و ۲۱ گرم پروتئین دارد.

بهترین وعده های غذایی فست فود

بهترین وعده های غذایی فست فود

فست فود شماره ۲: ساندویچ فیله کبابی مرغ

ساندویچ فیله کبابی مرغ جزو سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین غذای فست فودها می‌باشد. این ساندویچ یک نوع ساندویچ ساده و با طعمی اشتها برانگیز است. در روش طبخ آن مطمئن شوید که با کره کمی تفت داده شده باشد و سپس کبابی طبخ شده باشد.

فست فود شماره ۳: سینه ی مرغ کبابی با سیب زمینی پخته شده و ذرت

این ترکیبات پر از پروتئین (۴۱ گرم) و مقدار متعادل کربوهیدرات(۴۹ گرم) و ۱۰گرم چربی است. یک وعده غذایی شامل سینه مرغ کبابی وسیب زمینی و ذرت، ۴۳۰ کالری دارد که ۲۱% کالری به خاطرچربی، ۲گرم چربی اشباع شده، ۹۰میلی گرم کلسترول، ۹۰۵میلی گرم سدیم، ۴۹ گرم کربوهیدرات، ۵ گرم فیبر و ۴۱ گرم پروتئین است.

۱۰
بیشتر بخوانید : ۱۰ غذای سالم و شگفت آور

فست فود شماره ۴: پیتزای سبزی‌ها

بی‌نظیرترین نوع پیتزا است و برای كسانی كه به دنبال یك فست‌فود نسبتا سالم هستند، بهترین انتخاب به شمار می‌آید.

بهترین وعده های غذایی فست فود

بهترین وعده های غذایی فست فود

فست فود شماره ۵: پیتزا قارچ و گوشت (مرغ و قارچ)

در میان انواع پیتزاهای فست فود، پیتزا قارچ و گوشت بهترین نوع پیتزا است. البته افرادی که در مصرف گوشت قرمز حساسیت دارند و یا افرادی که هضم گوشت برایشان مشکل است نباید این نوع پیتزا را سفارش دهند. پیتزا قارچ و گوشت از خوشمزه ترین و ساده ترین نوع پیتزاها هست و به دلیل داشتن گوشت قرمز، کالری فراوانی دارد.

فست فود شماره ۶: ساندویچ هات داگ

ساندویچ هات داگ یک نوع ساندویچ گرم که شامل سوسیس کباب شده و یا بخارپز شده است می باشد. دلیل اینکه این نوع غذا را نیز در شمار غذاهای سالم ذکر کرده‌ایم به این خاطر است که سوسیس در ساندویچ هات داگ معمولاً در روغن زیادی سرخ نمی‌شود و آن را به صورت کبابی و یا بخارپز آماده می‌کنند که همین دلیل باعث سالم‌تر بودن ساندویچ هات داگ نسبت به ساندویچ سوسیس که در روغن سرخ و طبخ می‌شود، شده است.

بهترین وعده های غذایی فست فود

بهترین وعده های غذایی فست فود

فست فود شماره ۷: ماهی و مرغ سرخ شده در سس سویا با برنج

این غذا اگر با برنج قهوه ای درست بشود به جای برنج سفید بهتر می شود، میزان سدیم قطعا بالاست ۱۴۶۱ میلی گرم. و میزان چربی اشباع شده ی کمتری دارد در حالی که سرشار از پروتئین است (۲۵ گرم) و کمی فیبر ( ۴گرم). این غذا ۵۸۵ کالری دارد، که ۹% کالری به خاطر ۶ گرم چربی اش است و ۲% کالری به خاطر ۱ گرم چربی اشباع شده در آن استو ۳۶ میلی گرمکلسترول، ۱۴۶۱ میلی گرم سدیم و ۱۰۶ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم فیبر و ۲۵ گرم پروتئین دارد.

فست فود شماره ۸: متشکل از هویج و مرغ سرخ شده و کاهو و کلم بنفش خرد شده و پنیر چدار با نان لقمه شده

این خوشمزه ترین غذای نانی است که با مرغ درست میشود. اگر چه که به عنوان یک وعده غذایی باید دو تا سه تکه از آن را بردارید. هر کدام از لقمه ها شامل(۹ گرم فیبر)، ۳۳ گرم پروتئین است. اگرچه میزان سدیم آن هم بالاست ۱۳۰۰ میلی گرم، اگر تزئینات دیگر به این غذا اضافه کنید، میزان سدیم را افزایش می دهد. سس گوجه فرنگی کمترین میزان چربی را دارد (۶۰ کالری،۰پربی، ۲۱۰ میلی گرم سدیم) و چاشنی با بالزامیک( ۷۰کالری، ۲ گرمچربی، ۱۵۰میلی گرم سدیم) دارد و اگر این غذا با سس خردل سرو بشود ۴۷۰ کالری دارد، ۱۲گرم چربی(که ۲۳% کالری به خاطر چربی است)، ۴گرم چربی اشباع شده، ۰گرم چربی ترانس، ۵۵ میلی گرم کلسترول، ۱۵۱۰ میلی گرم سدیم، ۶۴ گرم کربوهیدرات، ۱۰ گرم فیبر، ۳۳ گرم پروتئین.

فست فود شماره ۹: ناگت مرغ لقمه ای

بهترین صبحانه فست فودی چیست؟ باور کنید یا نه، متقاضیانش کم است. این صبحانه پر کالری، چربی و سدیم پایینی دارد. ۲۸۴ کالری، ۱۱ گرم چربی، ۴گرمچربی اشباع شده،۷۹۰ میلی گرم سدیم و بعد از آن ساندویچ تخم مرغ و پنیر و کالباس مکدونالد به نام  egg McMuffin هست که نسبت به ساندویچ صبحانه های دیگرپروتئین و فیبر بیشتری دارد ( ۲ گرم فیبر ، ۱۸ گرم پروتئین).

بهترین وعده های غذایی فست فود

بهترین وعده های غذایی فست فود

فست فود شماره ۱۰: سالاد میوه با ماست

سالاد با مرغ کبابی در بیشتر منوهای غذای فست فودی وجود دارد، مرغ کباب پز میشود و سرخ نمی شود و تزئین آن هم روشن است. ولی منوی غذایی از آن بهتر سالاد میوه با ماست است که غنی از فیبر و پروتئین است و کمترین میزان چربی را در بین سالادها دارد. یک گزینه بهتر هم این است که مخلفات منوی قبلی را به حالت سالاد در بیاوریم که آن هم کلسترول و چربی کمی دارد و با کمی سوپ اگر خرده بشود حتما سیرتان می کند. اگر چیز دیگری روی آن نریزید سالاد Tendergrill Chicken Garden Salad متشکل از سیر، برگ رزماری، روغن زیتون، نمک، سینه مرغ، گوجه فرنگی و پیاز بنفش کم کالری ترین سالاد است. سالاد با مرغ کبابی بدون هیچ چیز اضافه ای و سالاد میوه ۴۸۰ کالری دارند، ۱۱گرم چربی (۲۱% کالری از چربی می آید)، ۴ گرم چربی اشباع شده، ۷۵ میلی گرم کلسترول، ۱۰۴۵ میلی گرم سدیم، ۶۱ گرمکربوهیدرات، ۷ گرم فیبر و ۳۴ گرم پروتئین دارد.

نکته:

برای اینکه با یک نوشیدنی قندی، کالری بیشتری مصرف نشود. حتما از نوشیدنی های بدون قند مثل آب، چای غیرشیرین، قهوه و یا نوشابه رژیمی استفاده کنید.