چگونه فضای داخلی اتومبیل را مانند یک حرفه ای تمیز کنیم؟

چگونه فضای داخلی اتومبیل را مانند یک حرفه ای تمیز کنیم؟

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۰۷-۲۸
  • در : خانه داری

اتومبیل ها معمولا خیلی زود کثیف می شوند. صندلی ها، کفپوش ها، داشبورد و خیلی راحت توسط گرد و خاک، مواد غذایی و سایر ذرات ریز دیگر اشغال می شوند. همیشه ایده خوبی است تا ماشین خود را تمیز نگه دارید تا هم حس خوبی را به آدم منتقل کرده و همچنین بهترین استفاده را از فضای کوچک آن ببرید. در ادامه نحوه تمیز کردن فضای داخلی اتومبیل را خواهیم آموخت.

تمیز کردن فضای داخلی اتومبیل

توصیه می شود تقریبا هر دو هفته یکبار قسمت بیرونی (بدنه) ماشین خود را بشویید تا از ماندن هرگونه لکه و کثیفی بر روی سطح آن در امان باشد. برای فضای داخلی می توانید آسان تر بگیرید و هر یک ماه یکبار آن را تمیز کنید.

کفپوش ها

قبل از هر چیزی آن ها را از کف ماشین جدا کرده و به بیرون منتقل کنید. کفپوش شما چه نخی (مانند قالی) باید یا لاستیکی، از یک برس متوسط و محکم برای از بین بردن آلودگی ها استفاده کنید. همچنین می توانید از جاروبرقی نیز استفاده کنید. برای از بین بردن لکه ها می توانید از مواد پاک کننده فرش استفاده کنید. بدین صورت که مقداری از آن را روی لکه ریخته و سپس با برس یا فرچه آن ها بشویید. در انتها با استفاده از یک پارچه کفپوش را خشک کنید.

روکش ها

برای تمیز کردن روکش صندلی، مخصوصا اگر جنس آن نخی و زیلو است، بهتر است با جاروبرقی کار را شروع کنید. برای تمیز کردن شکاف ها و جیب های صندلی می توانید از یک برس و نازل استفاده کنید. برای خلاص شدن از شر لکه ها و بوی بدشان، از مواد شوینده مانند فوم تمیز کننده فرش استفاده کنید. مانند قسمت قبل آن را روی نقاط مورد ریخته و با استفاده از یک برس یا فرچه آن را بشویید و سپس با یک پارچه آن را خشک کنید.

صندلی های چرمی

این نوع صندلی ها را می توانید با دستمای های تمیز کننده چرم تمیز کنید. بهتر است در یک زمان فقط یک ناحیه کوچک را تمیز کزده و سپس به سراغ سایر نواحی بروید. با یک پارچه نرم را با مواد نرم کننده و شوینده چرم آغشته کرده و به آرامی بر روی سطح بکشید. سپس با یک دستمال مرطوب دیگر روی آن بکشید تا مواد شوینده پاک شده و صندلی شسته شود. می توانید از مواد محافظ چرم نیز استفاده کنید تا لکه های بعدی راحت تر پاک شوند. اگر صندلی چرمی دارای سوراخ هایی است، تا حد ممکن از مایعات کمتری استفاده کنید.

تمیز کردن فضای داخلی اتومبیل

تمیز کردن فضای داخلی اتومبیل

صندلی های پارچه ای

یک پاک کننده همه منظوره را روی لکه ریخته و بگذارید خشک شود. برای لکه های قوی تر و سخت تر از مواد شوینده فرش استفاده کنید. با یک برس آن را شسته و سپس یک پارچه خشک را روی آن بکشید تا رطوبت را جذب کرده و آن را تمیز کند.

داشبورد، پنل جلویی و کنسول

روی این قسمنت ها گرد و خاک زیادی می تواند بنشیند. برای پاک کردن آن می توانید از یک پارچه میکروفیبر استفاده کرده و از جاروبرقی برای پاک کردن سریع هرگونه آلودگی و جرم استفاده کنید. برای ایجاد جلوه ای جدید، دریچه های هوا را با یک اسپری هوای فشرده تمیز کنید و داشبورد را با استفاده از یک پارچه مرطوب و یک تمیز کننده همه منظوره پاک کنید. در انتها نیز می توانید با ضد عفونی کردن نقاطی که زیاد لمس می شوند و استفاده از یک خوشبو کننده کار را تمام کنید.