شما می توانید Android P Beta راداشته باشید و به گوشی Pixel نیازی ندارید

شما می توانید Android P Beta راداشته باشید و به گوشی Pixel نیازی ندارید

  • توسط : محمد رضا مددی
  • در : ۱۳۹۹-۰۷-۲۱
  • در : اخبار تکنولوژِی

یکی از جذابیت های اصلی داشتن تلفن Pixel از Google، در مقایسه با دستگاهی از مارک شخص ثالث، به روزرسانی نرم افزار بسیار سریعتر است. این هنوز درست است، اما در Google I / O 2018 امسال گوگل اعلام کرد که کاربران تلفن های غیر Google pixel می توانند برای اولین بار در برنامه Android P Beta ثبت نام کنند.

متأسفانه، نام های بزرگی مانند سامسونگ و هواوی در غیاب آنها خیلی مشهور است، اما این هنوز یک گام بزرگ به جلو برای طرفداران اندروید است و امیدوار هستند تا آخرین ویژگی ها (و اشکالات) را قبل از بقیه جهان دریافت کنند.

کدام دستگاه ها برای برنامه Android P Beta واجد شرایط هستند؟

هفت مارک غیر گوگل با بتا سازگار هستند، از جمله اسنشال، اوپو، نوکیا، سونی، شیائومی، ویوو و وان پلاس. این بدان معنا نیست که تمام تلفن های آنها کار می کنند ، زیرا محدود به یک مدل از هر سازنده است. در اینجا لیست کامل تلفن های سازگار وجود دارد:

نوکیا ۷ پلاس

سونی اکسپریا XZ2

Xiaomi Mi Mix 2Sویوو X21

OnePlus 6 (به زودی منتشر می شود)

Google Pixel و XL

Google Pixel 2 و XL2

 

آیا باید Android P beta را بارگیری کنید؟

مثل همیشه، مهمترین اخطارها اعمال می شود. آنچه گوگل می گوید در اینجا وجود دارد:

“قبل از نصب نرم افزار بتا حتما از تلفن Android خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. به روزرسانی هایی که به عنوان بخشی از این برنامه دریافت خواهید کرد نسخه های پیش از انتشار هستند و ممکن است حاوی خطاها و نقص هایی باشند که می توانند بر عملکرد طبیعی دستگاه شما تأثیر بگذارند.”

این موارد کاملاً استاندارد است، اما در اینجا مهمترین نکاتی را که باید در هنگام تصمیم گیری برای آزمایش Android P beta بخاطر بسپارید ، آورده شده است.

به روزرسانی های امنیتی ماهانه دریافت نخواهید کرد

هنگامی  که نسخه بتا آخرین نسخه اندروید است، نسخه رسمی نیست و بنابراین با به روزرسانی های امنیتی سازگار نیست.

می توانید برنامه را ترک کنید اما تمام داده های خود را از دست خواهید داد

در حالی که می توانید تصمیم بگیرید که به سلامت انتشار پایدار Android بازگردید، دستگاه شما تمیز می شود. البته می توانید از نسخه پشتیبان تهیه کنید تا تلفن خود را به حالت قبل از بتا برگردانید، اما پس از تهیه نسخه پشتیبان و شروع به استفاده از بتا، هر چیزی را در تلفن از دست خواهید داد.

چگونه Android P beta را بارگیری می کنید؟

به جای بارگیری APK و دریافت همه موارد فنی، فقط باید در نسخه بتا ثبت نام کنید و سپس منتظر بمانید تا از طریق به روزرسانی Over The Air (OTA) به دستگاه شما منتقل شود.