راز عجیب اسکلت کشف شده در شیلی

راز عجیب اسکلت کشف شده در شیلی

  • توسط : محسن تقی زاده
  • در : ۱۳۹۹-۱۰-۰۴
  • در : دانستنیها

نزدیک به دو دهه پیش شایعه ها پیرامون اسکلت کشف شده در شیلی شروع شد، دربیابان آتاکاما در شمال شیلی فردی یک اسکلت مومیایی بیگانگان را کشف کرده بود. گفته می شود یک کاوشگر آماتور که در حال کاوش شهر ارواح بوده، با یک پارچه سفید پیچیده درون لایه ای چرمی روبرو می شود و وقتی آن را باز می کند با مومیایی یک بیگانه روبرو می شود. با وجود اندازه کوچک آن اسکلت کاملا سالم بود و حتی دندان های آن نیز محکم بودند، بجای ۱۲ عدد دنده، ۱۰ تا داشت با چشم های بزرگ و جمجمه ای بزرگ که در انتها باریک می شد.

راز عجیب اسکلت کشف شده در شیلی

راز عجیب اسکلت کشف شده در شیلی

این اسکلت کشف شده در شیلی که حالا با نام آتا شناخته می شد از یک کلکسیون شخصی سر درآورد، ولی شایعه ها ادامه پیدا کردند و با ساخته شدن یک مستند UFO در حال ۲۰۱۳ قوت گرفتند چند روز بعد تعدادی از دانشمندان، برای آتا، توضیح متفاوتی ارائه دادند.

استخوان های آتا شامل DNAای بود که نشان می داد آتا نه تنها انسان است بلکه حتی به مردم بومی آنجا تعلق دارد و ۴۰ سال پیش دفن شده است، دانشمندان تعدادی جهش در استخوان های آتا پیدا کردند. بعضی از این جهش ها علت شکل عجیب و غریب این اسکلت بودند که باعث یک اختلال ارثی شدند که هرگز بین انسان ها دیده نشده اند. آن ها معتقدند که این اسکلت در دهه ۱۹۷۰ در بیابان آتاکاما دفن شده و باید با احترام کامل به همانجا بازگردانده شود.

ولی دانشمندان دیگری معتقد هستند که این اسکلت کشف شده در شیلی انسان نیست، آنها می گویند “ما نمی دانیم آتا چیست ولی می دانیم که آتا انسان نیست”.

تعدادی از جهش های این اسکلت کشف شده در شیلی حتی برای علم هم جدید بود و به تحقیقاتی بیشتری برای نتیجه گیری های بیشتر نیاز است.