زندگی نامه لیونل مسی

زندگی نامه لیونل مسی

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۱۰-۰۴
  • در : بیوگرافی ورزشکاران

لیونل مسی (Lionel Messi) بازیکن فوتبال برای تیم های بارسلونا و تیم ملی آرژانتین است. وی یکی از مشهورترین فوتبالیست های حال حاضر است که رکورد هایی را برای گلزنی به دست آورده و همچنین به عنوان یکی از بهترین بازیکن های تاریخ فوتبال شناخته می شود.

لیونل مسی کیست؟

لوئیس لیونل آندرس مسی، بازیکن فوتبال آرژانتینی است که در باشگاه بارسلونا و تیم ملی آرژانتین توپ می زند. پس از اینکه باشگاه بارسلونا موافقت کرد تا هزینه های درمان او را پرداخت کند، او در ۱۳ سالگی از آرژانتین به اسپانیا نقل مکان کرد.

وی در آنجا به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ شهرت یافت و به باشگاه خود کمک کرد تا بیش از ۱۲ عنوان قهرمانی در مسابقات مختلف را کسب کند. در سال ۲۰۱۲، او رکورد بیشترین گل را در یک سال تقویمی ثبت کرد و در سال ۲۰۱۹ برای ششمین بار برنده توپ طلای اروپا شد.

اوایل زندگی

لیونل مسی در ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷ در روزاریو، آرژانتین به دنیا آمد. به عنوان یک پسر کوچک، او به همراه دو برادر دیگرش با دوستان آن ها فوتبال بازی می کرد. در سن ۸ سالگی برای عضویت در باشگاه جوانان Newell’s Old boys، یک باشگاه مستقر در Rosario جذب شد.

پزشکان تشخیص دادند به دلیل کمبود هورمونی که به رشد او مرتبط است، او به لحاظ جسمی کوچکتر از هم دیگر بچه های سن و سال خود بود. والدین مسی، خورخه و سکلیا، تصمیم گرفتن تا این مشکل را با تزریق هورمون مربوطه بر طرف کنند، هرچند که پرداخت چند صد دلار در ماه برای دارو، برای خانواده وی بسیار مشکل بود.

سپس در سن ۱۳ سالگی، هنگامی که به مس این فرصت داده شد تا در آکادمی باشگاه بارسلونا آموزش ببیند و همچنین هزینه های درمان او را نیز پرداخت کنند، خانواده وی به اسپانیا مهاجرت کردند. اگرچه مسی در کشور جدید دلتنگ کشور خود بود اما به سرعت جای خود را در آکادمی جوانان بارسلونا پیدا کرد.

مسی با قد کوتاه (۱۷۰ سانتی متر)، سرعت بالا و سبک حمله بی وقفه، با مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین، مقایسه می شود.

زندگی حرفه ای

لیونل مس تا به اکنون فقط در باشگاه بارسلونا که از ۱۳ سالگی در آن جا بوده و تیم ملی آرژانتین بازی کرده است.

در سن ۱۶ سالگی، مسی اولین بازی رسمی خود در باشگاه بارسلونا را انجام داد و در ۱ می ۲۰۰۵، به عنوان جوان ترین بازیکنی که موفق به گلزنی شده است، رکورد خود را در کتاب گینس ثبت کرد. در همان سال، او تیم آرژانتین را به قهرمانی جام جهانی زیر ۲۰  سال رساند و با زدن ضربه پنالتی به تیم نیجریه، تیم را به پیروزی رساند.

اولین سه گانه

مس بارسلونا را به موفقیت های زیادی رساند. مهم ترین آن ها در سال ۲۰۰۹ که تیم چپ پا ها عنوان قهرمانی در لالیگا، سوپرجام اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا را بدست آورد. همچنین اولین توپ طلا و عنوان بهترین بازیکن جهان را از آن خود کرد.

مارادونا همواره از مسی حمایت و تعریف می کرد. وی در این باره به بی بی سی گفته است: “من او را بسیار شبیه به خود می بینم. او یک رهبر است و درس های زیبایی در مورد فوتبال ارائه می دهد. او با سایز بازیکن های فوتبال تفاوت دارد.”

به طرز شگفت آوری، جاد.گر فوتبال به پیشرفت و بهبود خود ادامه میداد و بارسلونا را به قهرمانی در لالیگا و سوپرجام اسپانیا در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ و همچنین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۱ رساند.

رکورد شکنی

در سال ۲۰۱۲ مسی حمله ای همه جانبه به رکورد های فوتبال کرد. او در اویل ماه مارس به اولین بازیکنی تبدیل شد که در یک بازی لیگ قهرمانان، ۵ گل را به ثمر رسانده است. همچنین چند هفته بعد با ثبت ۲۳۲ گل باشگاهی در بارسلونا، از سزار رودریگرز پیشی گرفت تا بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا شود.

در پایان سال ۲۰۱۲، لیونل مسی در بازیه ای باشگاهی و بین المللی ۹۱ گل حیرت انگیز به ثبت رساند و رکورد آن را از گرد مولر که ۸۵ گل را در یک سال تقویمی زده بود، گرفت. همچنین در ژانویه ۲۰۱۳ برای هنگامی که توپ طلای چهارم خود را برنده شد، رکورد دیگری شکست.

این بازیکن بزرگ در آن سال به دلیل تداوم مصمومیت از ناحیه همسترینگ، نتوانست در تمامی بازی ها شرکت کند، اما با تبدیل شدن به گلزن برتر تاریخ بازی های لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا در اواخر سال ۲۰۱۴، به رکورد شکنی خود ادامه داد.

دومین سه گانه

وی پس از کمک به بارسلونا به دستیابی به یک سه گانه تاریخی برای دومین بار در سال ۲۰۱۵، پنجمین توپ طلای FIFA را برنده شد. چهار سال بعد، به دنبال قهرمانی در لالیگا، مسی با برنده شدن ششمین توپ طلا، استاندارد جدیدی از برتر بودن را تعریف کرد.

مسی با وجود تمام موفقیت هایس در باشگاه بارسلونا، به دلیل ناتوانی در کسب حداقل یک عنوان مهم و بزرگ برای تیم ملی آرژانتین مورد انتقاد قرار گرفته است. او تیم آرژانتین را در جام جهانی ۲۰۱۴ به فینال رساند و به عنوان بهترین بازیکن این مسابقه انتخاب شد اما در فینال از تیم آلمان شکست خوردند.

در سال ۲۰۱۶ به دنبال باخت آرژانتین مقابل شیلی در فینال مسابقات کوپا آمریکا، مسی اعلام کرد که در حال پایان دوره بازی خود در تیم ملی است. البته او دوباره ردر جام جهانی ۲۰۱۸ برای تیم ملی آرژانتین بازی کرد اما موفق به قهرمانی نشدند.

آمار لیونل مسی در یک نگاه

آمار زیر تا تاریخ اوت ۲۰۱۹ است که لیونل مسی برای بارسلونا ثبت کرده است:

  • تعداد بازی: ۶۸۷
  • تعداد گل: ۶۰۳
  • پاس گل: ۲۵۱
  • دقت شوت: ۴۸ درصد
  • موقعیت ایجاد کرده: ۳۴۸

همچنین وی ۶ بار به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا اعلام شده است. همچنین ۶ بار برنده کفش طلای اروپا برای بهترین گلزن نیز شده است.

رسوایی تخلف مالیاتی

در ژولای ۲۰۱۶، دادگاه شهر بارسلونا وی و پدرش را به عنوان ۳ فقره تخلف مالیاتی مقصر دانست. در طی یک دادگاه ۴ روزه، مسی و پدرش این اتهام را رد کرده و ادعا کردند از هرگونه تخلف مالیاتی صورت گرفته بی اطلاع هستند.

با این حال هر دو محکوم به ۲۱ ماه زندان شدند. طبق قوانین اسپانیا، جرایم زندان کمتر از دو سال می توانند به حالت تعلیق دربیایند. بنابراین آن ها به زندان نرفتند اما مسی به پرداخت ۲ میلیون یورو و پدرش به پرداخت ۱٫۵ میلیون یورو محکوم شدند.

زندگی شخصی

در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷، مسی با آنتونلا روکوزو، نامزد دیرینه و دختر عموی بهترین دوستش به نام لوکاس اسکالیا، ازدواج کرد. مسی و روکوزو دارای سه فرزند هستند” تیاگو متولد نوامبر ۲۰۱۲، ماتئو متولد سپتامبر ۲۰۱۵ و سیرو متولد مارس ۲۰۱۸٫

مسی در ۵ سالگی با آنتونلا در زادگاهشان، روزاریو، آشنا شد. می توان گفت که ازدواج آن ها یک مراسم اجتماعی بود که روزنامه کلارین آرژانتین از آن به عنوان “عروسی قرن” یاد کرد. این مراسم که در یک هتل لوکس در روزاریو برگذار شد، میزبان چهره ای مشهوری مانند دیگر ستاره های فوتبال و شکیرا، خواننده معروف، نیز بود.

کار های خیریه و یونیسف

مسی همیشه به صورت بی سر و صدابه نیازمندان کمک کرده و کار های خیریه انجام می دهد. وی در سال ۲۰۰۷ بنیاد لئو مسی را ایجاد کرد تا فرصت هایی را برا جوانان و کودکان محروم فراهم کند. در اوایل سال ۲۰۱۰، یونیسف وی را با تمرکز بر مبارزه برای حقوق کودکان در سراسر جهان، وی را به عنوان سفیر حسن نیت خود انتخاب کرد.