بهترین ویتامین های ضد التهاب

بهترین ویتامین های ضد التهاب

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۰۲-۲۵
  • در : ویتامین و مکمل

تحقیقات نشان داده است که ویتامین های خاصی وجود دارد که خواص ضد التهابی دارند. این ویتامین ها را می توانید از طریق مکمل و یا از طریق مواد غذایی طبیعی مانند میوه ها جذب کنید.
در ادامه لیستی از بهترین ویتامین های ضد التهاب و مواد غذایی که حاوی آن ویتامین ها هستند را معرفی خواهیم کرد.

بهترین ویتامین های ضد التهاب

بهترین ویتامین های ضد التهاب

ویتامین A

تحقیقات نشان داده است که ویتامین A می تواند از فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی بدن و در نتیجه ایجاد التهاب توسط آن جلوگیری کند. ویتامین A به دو شکل موجود است: بتاکاروتن که یک پروتئینامین و ویتامین A را در بدن تبدیل می کند. همچنین ویتامین A یک آنتی اکسیدان نیز هست که از بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند.

از غذاهایی که سرشار از ویتامین A هستند می توان به هویج، کلم، اسفناج و طیف گسترده ای از سبزیجات برگ دار می باشد.

ویتامین های گروه B

افرادی که کمبود ویتامین B6 دارند، پروتئین واکنش C بالا دارند که باعث ایجاد التهاب می شود. به ویژه در بیماری های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید. برای کاهش التهاب و افزایش ویتامین B، سعی کنید تا از غذای های دارای ویتامین B مانند کلم، فلفل دلمه ای، قارچ، طالبی، ماهی تن و مرغ مصرف کنید.
یک تحقیق در ایتالیا نشان داده است که حتی مقدار کم اسید فولیک ( که به عنوان فولات، یک نوع ویتامین B دیگر نیز شناخته می شود) که به طور روزانه مصرف می شود، در دوره های کوتاه مدت می تواند التهاب را کاهش دهد.

منابع غذایی حاوی ویتامین B: لوبیا چشم بلبلی، سبزیجات تیره برگ، مارچوبه و جگر.

ویتامین C

ویتامین C به دلیل کمک به سیستم ایمنی و عملکرد درست آن شناخته شده است. علاوه بر این تحقیقات نشان داده است که ویتامین C رادیکال های آزاد که باعث ایجاد التهاب هستند را از بین می برند. این ویتامین نیز ممکن است مانند ویتامین های گروه B به کاهش پروتئین های واکنش C کمک کند. این ویتامین را نیز می توانید از مکمل ها و مواد غذای حاوی آن جدب کنید. گرچه توصیه می شود تا بیشتر از خوراکی های طبیعی برای جدب آن استفاده شود.

برای دریافت ویتامین C، انواع میوه ها و سبزیجات را مصرف کنید. این ویتامین همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می توانند سلامتی را بهبود بخشند.

ویتامین D

طبق یک گزارش از تحقیقات تغذیه ای در ایالات متحده، حدود ۴۰ درصد آمریکایی ها کمبود ویتامین D دارند. مطالعاتی از قبل، ارتباطی بین کمبود ویتامین D و بیماری های التهابی پیدا کرده اند. علاوه بر این محققان می دانند که که افزایش ویتامین D می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند.
ویتامین D را می توان به طور طبیعی از طریق آفتاب جذب کرد. اما تمام مردم جهان دسترسی کافی به نور خورشید ندارند و باید از مکمل ها و مواد غذایی حاوی ویتامین D استفاده کنند.

مواد غذایی حاوی ویتامین D : ماهی، زرده تخم مرغ و شیر از جمله غذا های حاوی ویتامین D هستند.

ویتامین E

ویتامین E یکی دیگر از ویتامین های آنتی اکسیدان است که می تواند التهاب را کاهش دهد. تحقیقاتی که سال ۲۰۱۵ در اروپا صورت گرفت، گزارش داده است که ویتامین E دارای خواص ضد التهابی است.

ویتامین E به طور طبیعی در مغز ها و آجیل از جمله بادام و آفتاب گردان یافت می شود. بسیاری از سبزیجات از جمله اسفناج و آووکادو سرشار از ویتامین E هستند.

ویتامین K

ویتامین K می تواند نشانه های التهابی را کاهش داده و به لخته شدن خون و سلامت استخوان ها کمک کند. مردان باید روزانه ۱۲۰ میلی گرم و زنان ۹۰ میلی گرم در روز ویتامین K مصرف کنند. این مقدار روزانه در کودکان و نوزادان کمتر است.

دو نوع ویتامین K وجود دارد: ویتامین K1 و ویتامین K2.

ویتامین K1 در سبزیجات برگ دار از جمله کلم، اسفناج، کلم بروکلی، و ویتامین K2 در مرغ، کبد و تخم مریافت می شود.

بهترین ویتامین های ضد التهاب

بهترین ویتامین های ضد التهاب

 

لیست بالا بهترین ویتامین های ضد التهاب بودند که به شما معرفی کردیم. همیشه در نظر داشته باشید که مصرف مکمل ها را بدون مشورت با پزشک مصرف نکنید.