زندگی نامه کیانو ریوز

زندگی نامه کیانو ریوز

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۰۹-۳۰
  • در : بیوگرافی هنرمندان

کیانو ریوز بازیگر مشهور و بسیار محبوبی است که در فیلم های معروف مختلفی از جمله ماتریکس، سرعت، وکیل مدافع شیطان و جان ویک بازی کرده است. وی همچنین در یک بازی کامپیوتری به نام سایبرپانک ۲۰۷۷ نیز نقش آفرینی کرده است.

کیانو ریوز کیست؟

کیانو ریوز در ۲ سپتامبر سال ۱۹۶۴ در بیروت، لبنان متولد و در تورنتو کانادا بزرگ شد. مادر او انگلیسی و پدرش آمریکایی اهل هاوایی با ریشه از بومیان هاوایی، انگلیسی، ایرلندی، پرتغالی و چینی بود.نام او به معنی وزیدن نسیم خنک بر فراز کوه ها است. مادر وی مجری بوده و بعدا به عنوان طراح لباس کار می کرده است. پس از جدایی والدینش، این پسر جوان با مادر و خواهر خود به نیویروک و سپس تورنتو نقل مکان کردند.

او ابتدا برای بازی در لب رودخانه یا River’s Edge مورد توجه قرار گرفت، در حال که کمدی Excellent Advanture و دنباله آن باعث شهرت عمده او شد. او در فیلم هایی با ژانر متفاوت بازی کرده است. فیلم هایی با ژانر کمدی، اکشن، رزمی، علمی تخیلی و سایر. همچنین وی اولین کارگردانی خود را در سال ۲۰۱۳ با فیلم Man of Tai Chi انجام داد.

فیلم ها

ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد

کیانو کار خود را با بازی در فیلم های نوجوان محور آمریکایی شروع کرد. فیلم اول او لب رودخانه نام داشت که در سال ۱۹۸۶ در آن بازی کرد. در ادامه در کمدی محبوب “ماجراجویی بسیاری عالی بیل و تد” در سال ۱۹۸۹  در کنار الکس وینتر بازی کرد.

سرعت

اگرچه کیانو اغلب به دلیل حالت خشک و بی روح صورتش مورد انتقاد قرار می گیرد، اما با این وجود در دهه پس از فیلم ماجراجویی، در ژانر های مختلف ایفای نقش کرد. در سال ۱۹۹۱، او در فیلم “نقطه شکست” نقش یک مأمور مخفی FBI که به گروهی از سارقان بانک نفوذ کرده است، بازی کرد. در سال ۱۹۹۴، نقش اصلی فیلم “سرعت” را در کنار ساندرا بولاک بازی کرد. به دنبال آن، در فیلم راه رفتن روی ابر ها (۱۹۹۵) و فیلم تحسین شده وکیل مدافع شیطان (۱۹۹۷) با نقش آفرینی آل پاچینو و چارلیز ترون بازی کرد.

ماتریکس

در اواخر دهه ۹۰ میلادی، کیانودر یک فیلم علمی تخیلی به نام The Matrix بازی کرد. در این فیلم، کاینو نقش نئو را بازی کرده است. نئو به عنوان یک منجی قرار است انسان ها را از دنیای شبیه سازی شده نجات دهد. ماتریکس به دلیل سکانس های ابتکاری مبارزه، جلوه های ویژه آوانگارد و مد بسیار زیبا شناخته شده است و یک موفقیت بین المللی بود. دنباله دیگر به نام های “ماتریکس: بارگذاری مجدد” و “انقلاب های ماتریکس” برای این فیلم ساخته شده است که کینو در آن ها نیز بازی کرده است.

در تابستان سال ۲۰۱۹، اعلام شد که قسمت چهارم این مجموعه در حال ساخت است و کیانو ریوز هم در آن به ایفای نقش خواهد پرداخت.

Man of Tai Chi، جان ویک و داستان اسباب بازی ها ۴

در سال ۲۰۱۳، این بازیگر اولین کارگردانی خود را با فیلم Man of Tai Chi انجام داد. در همان سال در فیلم رزمی کاری دیگری به نام ۴۷ Ronin بازی کرد. در سال بعد،  در اولین فیلم از سه گانه جان ویک را بازی کرد که با استقبال زیادی مواجه شد و بازیگران مطرح همچون ویلم دافو و جان لگویزامو نیز در آن به ایفای نقش پرداخته اند. در سال ۲۰۱۷ جان ویک ۲ ساخته شد. پس از همبازی شدن با وینونا رایدر در فیلم Destination Wedding (2018)، در قسمت سوم جان ویک د سال ۲۰۱۹ شرکت کرد. در همان سال در انیمیشن داستان اسباب بازی ها ۴ به عنوان صداپیشه بدلکار دوک کابوم شرکت کرد.

کیانو ریوز

کیانو ریوز

زندگی شخصی

در سال ۱۹۹۹ کیانو و نامزدش به نام جنیفر سایم صاحب یک دختر بودند که متأسفانه مرده به دنیا آمد. از دست دادن بچه رابطه این دو را به هم زد و باعث جدایی شان شد.

دو سال بعد جنیفر یک تصادف مرگبار کرد و از اتومبیل به بیرون پرت شد و درگذشت. بعدا در گزارش آمد که او افسرده بوده و داروی ضد افسردگی مصرف می کرده است.

علایق

علایق هنری او محدود به فیلم و سینما نبود. رویز در اوایل دهه ۱۹۹۰ گروه Dogstar را تأسیس نهاد. Dogstar از موفقیت متوسطی برخوردار شد و در طول یک دهه فعالبت ریوز به عنوان نوازنده بیس، دو آلبوم منتشر کرد. وی بعدا برای گروه دیگری به نام Becky حدود یکسال باس نواخت.

کیانو همچنین از علاقه مندان قدیمی موتور سیکلت است. وی پس از درخواست از یک طراح به نام Gard Hollinger برای ایجاد موتور سیکلتی سفارشی برای او، این دو در سال ۲۰۱۱ با همکاری شرکت Motorcycle LLC به تجارت پرداختند.

کیانو ریوز که به عنوان کی از سخاوتمندترین بازیگران هالیوود شناخته می شود، در طول مدت مبارزه خواهرش با سرطان خون، از وی مراقب کرده و از سازمان هایی مانند Stand Up To Cancer و PETA حمایت کرده است.