زیباسازی شهر با نقاشی های دیواری

زیباسازی شهر با نقاشی های دیواری

  • توسط : معصومه حیدری
  • در : ۱۴۰۰-۰۴-۰۹
  • در : دانستنیها

مقدمه

روزی وودز (Rosie Woods)، هنرمند خیابانی در لندن توانسته نقاشی هایی دیواری خلق کند که به مانند پارچه هایی است که از دیوارهای شهر آویزان شده اند. زیباسازی شهر با نقاشی های دیواری هنری است که طرفداران زیادی دارد.

زیباسازی شهر با نقاشی های دیواری

نقاشی های دیواری زیبا در خیابان ها به مانند پارچه هایی سرزنده بر روی دیوارهای شهر به نظر می رسند.

زیباسازی شهر با نقاشی های دیواری - روزی وودز (Rosie Woods)، هنرمند خیابانی در لندن

زیباسازی شهر با نقاشی های دیواری – روزی وودز (Rosie Woods)، هنرمند خیابانی در لندن

روزی وودز (Rosie Woods)، هنرمند خیابانی مستقر در لندن، کارهای مهیجی را ایجاد می کند که بر روی دیوارهای هر شهری که وی بازدید کرده، نقش می بندد. در حالی که نقاشی ها در مرز بین واقع گرایی و انتزاع قرار دارند، ترکیبات او به مانند پارچه های رنگارنگی به نظر می رسند که در سرتاسر معماری ها، برجسته شده اند. وودز با انتخاب رنگ هایی پر طراوت و شاد به تکه ها اجازه می دهد تا ظاهر شوند و بلافاصله محیط را متحول می سازند. 

این هنرمند از تمایل به زنده بودن الهام می گیرد و به شکلی هدفمند نقاشی می کند تا نقطه ملاقات بین تجربیات جسمانی و معنوی ما را به عنوان یک انسان کشف نماید. وی به My Modern Met چنین می گوید که نقاشی های من به بیان عمق، رشد و پیچیدگی ذهن و همچنین توانایی آن برای در بر گرفتن هر دو فضای روشن و تاریک از نظر احساسی می پردازد. من می خواهم فکر کنم که شما قادرید تا کارهای هنری من را با چشمانتان حس کنید.

زیباسازی شهر با نقاشی های دیواری - روزی وودز (Rosie Woods)، هنرمند خیابانی در لندن

زیباسازی شهر با نقاشی های دیواری – روزی وودز (Rosie Woods)، هنرمند خیابانی در لندن

در گرنوبل، وی یک سری از سه نقاشی دیواری را کشید که توسط پالت رنگشان به هم متصل شده بودند. در این نقاشی، پارچه نیمه شفاف او کیفیتی رنگارنگ که یادآور حباب های صابون بود، به خود گرفت. نقاشی ها با لغزیدن و کشیده شدن به پایین دیوارها، چشم را از طریق معماری هدایت می کند و بر روی ماهیت کار تأکید می کند.

در سایر نقاشی های دیواری وی از رنگ هایی حتی پررنگ تر استفاده شده، اما باز هم همان توجه به خطوط سیال و هماهنگی فرم ها را نشان می دهند که نتیجه ای زیبا و دل انگیز را در پی دارد. برای وودز، نقاشی می تواند چالش هایی ایجاد کند، اما وی احساس می کند که این چالش ها باعث می شوند تا بهترین کارها در آثار وی به وجود آید.

او چنین به اشتراک گذاشته است که، این نوعی نقاشی است که در انظار عمومی نقش می بندد و هنری را برای مردم به ارمغان می آورد که در غیر این صورت با آن روبرو نخواهند شد.

در زمان نقاشی، اغلب از من پرسیده می شود که این ها چیست؟ و پاسخ من این گونه است که <<کاملاً به خود شما بستگی دارد که تخیلات، شما را به کجا خواهند برد؟>> من سعی نمی کنم تا روایتی خاص را بیان کنم. در عوض، در تلاش هستم تا به آن فضای خالص درون خود متصل شوم. 

کلام پایانی

روزی وودز، هنرمند خیابانی به خاطر نقاشی های دیواری پویایی که بین واقع گرایی و انتزاع وجود دارد، شهرت پیدا کرده است. خطوطی که او نقاشی می کند از سطح دیوارها به پایین سرازیر می شوند.