۵ نکته مهم در مورد نحوه ایجاد گالری دیواری

۵ نکته مهم در مورد نحوه ایجاد گالری دیواری

  • توسط : معصومه حیدری
  • در : ۱۴۰۰-۰۴-۱۰
  • در : تزئینات منزل

مقدمه

اگر شما هم در مورد نحوه نصب تابلوهای هنری تان بر روی دیوار دچار مشکل شده اید و اصلا نمی دانید که به چه نحو و از کجا کار را شروع کنید، با ما همراه باشید تا راهنمایی تان کنیم. در این آموزش قصد داریم، ۵ نکته مهم در مورد نحوه ایجاد گالری دیواری را بیان نماییم.

۵ نکته مهم در مورد نحوه ایجاد گالری دیواری رویایی

آیا برای گالری دیواری خود نیاز به الهام دارید؟ ببینید که چگونه این گالری های دیواری با استفاده از آثار هنری زیبا چیده شده اند. شما هم می توانید از این گالری های دیواری ایده بگیرید و آن ها را در خانه تکرار کنید.

5 نکته مهم در مورد نحوه ایجاد گالری دیواری

5 نکته مهم در مورد نحوه ایجاد گالری دیواری

اگر تا به حال به تصاویری از گالری های دیواری که در مجلات و یا تلویزیون نشان داده شده اند، توجه کرده اید، آیا می دانید که این تصاویر می توانند چه قدر به تحول در فضای داخلی کمک کنند. اما برای اکثر افراد، کنار هم قرار دادن عکس ها به گونه ای که از نظر زیبایی هماهنگی خاصی را نشان دهند، می تواند چالش برانگیز باشد. ولی اگر این کار به درستی انجام شود، این گالری دیواری به نقطه کانونی یک اتاق تبدیل می شود. اما در صورتی که چیدمان به درستی انجام نشود، می تواند نتیجه ای معکوس را به همراه داشته باشد. حال چگونه می توان از هماهنگ بودن این گالری دیواری مطمئن بود؟

در ادامه به چند نکته و ترفند در مورد گالری دیواری اشاده خواهیم نمود که با رعایت این نکات می توانید یک گالری دیواری هماهنگ و جذاب ایجاد کنید. البته در این مورد می توانید از متخصصین مربوطه نیز کمک بگیرید تا مطمئن شوید که یک گالری دیواری را به شکلی صحیحی، ایجاد نموده اید. در این صورت این متخصصین پیشنهاداتی هنری ارائه می دهند. حال چرا نمی توانیم به تنهایی در صورت نداشتن مهارت کافی، گالری دیواری خودمان را ایجاد کنیم؟

می خواهید گالری دیواری ایجاد کنید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟

5 نکته مهم در مورد نحوه ایجاد گالری دیواری

5 نکته مهم در مورد نحوه ایجاد گالری دیواری

در این آموزش قصد داریم به ۵ نکته و راهکار برای کمک به ایجاد گالری دیواری تان اشاره ای داشته باشیم.

نقاشی تان را انتخاب کنید.

5 نکته مهم در مورد نحوه ایجاد گالری دیواری

5 نکته مهم در مورد نحوه ایجاد گالری دیواری

همه چیز با کارهای هنری که تصمیم دارید که بر روی دیوارتان آویزان کنید، آغاز می شود. اما سعی کنید که تنها به یک سبک یا ژانر هنری محدود نشوید، می توانید موارد مختلف را با هم ترکیب کنید. به طور مثال می توانید عکسی از تعطیلات مورد علاقه تان را با یک قطعه هنری انتزاعی که یادآور سفر شما است، را در کنار هم قرار دهید و یا می توانید با چاپ نقل قول مورد علاقه تان و ترکیب آن با سایر آثار هنری، متن های هنری را بر روی دیوار گالری تان بگنجانید. با ترکیب و تطبیق انواع مختلف هنر، دیوار گالری شما حتی پویاتر به نظر خواهد رسید.

با این وجود، اگر دوست دارید با تمام عکس هایتان یک گالری دیواری بسازید، هیچ اشکالی ندارد. اگر هم می خواهید در گالری دیواری تان تنها به یک موضوع بپردازید هم اشکالی به وجود نخواهد آمد، به خصوص وقتی که هماهنگی و تطبیق ایده، سخت باشد. در واقع، استفاده از یک تم می تواند یک نقطه تمرکز خوب برای یک گالری دیواری باشد، چه شما از یک نوع هنر استفاده کرده باشید و یا حتی یک نوع رنگ را برای هماهنگی ایده خود به کار برده باشید. آماده اید تا کار را شروع کنید؟

فریم های مناسبی انتخاب کنید.

5 نکته مهم در مورد نحوه ایجاد گالری دیواری

5 نکته مهم در مورد نحوه ایجاد گالری دیواری

در مورد انتخاب فریم ها و یا قاب ها دقت کنید.

گر چه اجباری در ایجاد هماهنگی بین قاب های گالری دیواری وجود ندارد، اما استفاده از قاب هایی مشابه می تواند از نظر بصری عالی به نظر آیند که می تواند انواع مختلفی از هنرها را به هم پیوند دهد.

بسته به تصویرتان، می توانید از قاب های فلزی و یا چوبی استفاده کنید و یا می توانید برای کاراکترهای منحصر به فردتان از فریم های طرح دار نیز استفاده نمایید. پس از انتخاب فریم های مناسب، می توانید به فکر ماتینگ نیز باشید. ماتینگ مناسب می تواند احساس جلا و صیقلی بودن و با کیفیت موزه را به قطعات هنری تان ببخشد. برای این کار، شاید بتوانید یک رنگ سفید کلاسیک و یا ترکیبی از رنگ های مختلف را داشته باشید. در هر صورت، یک ماتینگ خوب می تواند دیوار را پویاتر نشان دهد.

انتخاب لایوت یا طرح بندی

5 نکته مهم در مورد نحوه ایجاد گالری دیواری

5 نکته مهم در مورد نحوه ایجاد گالری دیواری

روش های متنوعی برای تنظیم گالری دیواری شما وجود خواهد داشت. می توانید به صورت خیلی هماهنگ و متقارن عکس های هنری تان را بر روی دیوار قرار دهید و یا با طرحی نامتقارن جسارت بیش تری را نشان دهید. گر چه که همه چیز بسته به میزان آویز شدن آثار هنری تان، پیچیده تر خواهد شد، اما باید به چند نکته اساسی توجه کنید تا به شما در خلق جلوه ای دلپذیر کمک کند.

لذا اولین چیزی که باید به آن دقت کنید، فاصله قاب ها است. وجود فاصله یکنواخت در بین آثار هنری روی دیوار، هماهنگی خاصی را برای گالری دیواری تان ایجاد می کند، حتی اگر از یک ترکیب نامتقارن استفاده کرده باشید. لذا، برای این کار و ایجاد فاصله ای برابر بین قاب ها می توانید از خط کش استفاده کنید. برای طرح های نامتقارن، می توانید خط بالای فریم ها را به صورت یکنواخت در نظر بگیرید. بدین ترتیب، حتی اگر آثار هنری درون گالری دیواری دارای ارتفاعات مختلفی نیز باشند، در خط بالایی هماهنگ خواهند بود. با این روش می توانید یک منظره بصری بسیار جذاب را به گالری دیواری تان بدهید.

ارتفاع دیوار را در نظر بگیرید.

5 نکته مهم در مورد نحوه ایجاد گالری دیواری

5 نکته مهم در مورد نحوه ایجاد گالری دیواری

به طور کلی، زمانی که صحبت از آویزان کردن کارهای هنری بر روی دیوار می شود، باید ارتفاع دیوار در نظر گرفته شود. می توانید قاب هایتان را در فاصله ۵۷ تا ۶۰ اینچی از مرکز تصویر تا کف قرار دهید تا هم تراز با چشم باشند. این کار ممکن است در مورد ایجاد یک گالری دیواری که مقیاس بزرگی را درگیر کرده است، پیچیده تر به نظر آید، اما آن قدرها هم که فکرش را می کنید، کار دشواری نیست. بهتر است که یک قطعه هنری مرکزی هم تراز با چشم آویزان شود، اما ماهیت ذاتی گالری دیواری، بالاتر بودن بعضی از قطعات و پایین آمدن برخی دیگر از قطعات می باشد.

بهترین کار این است که از قرار دادن آثار هنری تان خیلی نزدیک به سقف و یا کف خودداری کنید تا مجبور نشوید که برای مشاهده آن ها بر گردن خود فشار آورده و یا خود را خم کنید. همچنین، برای چسباندن این آثار، باید جزئیات آن ها را نیز در نظر بگیرید. آثاری که تنها با مشاهده از نزدیک، قابل درک هستند، بهتر است در قسمت پایین قرار بگیرند و قطعاتی که حتی از فاصله دور هم به خوبی مشاهده می شوند، می توانند در سطح بالاتری از دیوار قرار بگیرند.

با کاغذ تمرین کنید.

داشتن ایده ای برای یک طرح یا پیاده سازی طرح بر روی تکه ای کاغذ یک چیز است و دیدن آن بر روی دیوار چیزی دیگر. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که در ابتدا و قبل از چسباندن آثار هنری به دیوار، با روزنامه و یا کاغذ باطله طرح را امتحان کنید. فقط باید کاغذها را به ابعاد آثار هنری خود ببرید و سپس آن ها را بر روی دیوار بچسبانید تا چیدمان مورد نظر خود را به وجود آورید.

با این کار، نمای کلی گالری دیواری تان به وجود خواهد آمد و شما می توانید به راحتی تشخیص دهید که آیا نیاز به اصلاح موردی هست یا خیر. در این حین ممکن است متوجه فضای ناکافی روی دیوار، جهت چسباندن همه آثار هنری شوید و یا شاید متوجه شوید که می توانید از آثار بیش تری بر روی دیوار استفاده کنید. لذا بررسی به این طریق، به شما این امکان را می دهد تا پیش از انجام هر کاری، برنامه هایتان را مطابق با میل خود تنظیم کنید.

آیا قادر به قرار دادن همه موارد بر روی دیوار نیستید؟ سعی کنید آن ها را روی زمین بگذارید، زیرا هم چنان جلوه بصری خواهید داشت.

کلام پایانی

برای قرار دادن تابلوها و آثار هنری بر روی دیوار باید به نکاتی توجه نمود تا یک گالری دیواری بسیار جذاب ایجاد کنید. در این میان، نوع آثار، نوع و شکل فریم ها و نحوه چیدمان آن ها می توانند مهم باشند. پس در زمان ایجاد یک گالری دیواری باید به این موارد توجه نمایید.