ونسان ون گوگ کیست؟

ونسان ون گوگ کیست؟

  • توسط : معصومه حیدری
  • در : ۱۴۰۰-۰۴-۱۰
  • در : دانستنیها

مقدمه

ونسان ون گوگ از کودکی به نقاشی علاقه مند بود اما تا اواخر دهه ی دوم زندگی‌ اش نقاشی نمی کرد. وی بسیاری از کارهای معروفش را در دو سال آخر زندگی‌ اش کامل نمود و در یک دهه بیش از ۲۱۰۰ کار هنری تولید کرد. حال مقدم قصد دارد تا زندگی این هنرمند هلندی را در مجموعه ای به تصویر بکشد. در ادامه بیش تر در مورد این که ونسان ون گوگ کیست؟ و آثار ونسان ون گوگ کدام است؟ صحبت می کنیم.

ونسان ون گوگ کیست؟ آثار ونسان ون گوگ کدام است؟

ونسان ون گوگ کیست؟ - آثار ونسان ون گوگ کدام است؟

ونسان ون گوگ کیست؟ – آثار ونسان ون گوگ کدام است؟

ونسان ون گوگ، نقاش پست امپرسیونیست، در طول زندگی خود تنها یک اثر هنری فروخت. اما امروزه، آثار وی از شناخته شده ترین نقاشی های تمام دوران است. این هنرمند افسانه ای هلندی به دلیل تصاویر رنگارنگش از حومه فرانسه، گل های آفتابگردان، شب های پرستاره و عکس های پرتره احساسی اش به شهرت رسیده است. کارهای وی شامل شب پر ستاره، تک چهره، چشم‌انداز، خود نگاره، طبیعت بی جان، سرو و کشتزار گندم می باشد. هنر وی (به همراه داستان های غم انگیز از زندگی شخصی اش) همچنان شیفتگانی در سراسر جهان دارد. یکی از این افراد کاریکاتوریست ایرانی علیرضا کریمی مقدم است. وی سازنده مجموعه طنزی ست که در حال انجام است و زندگی ون گوگ را به تصویر می کشد.

گر چه زندگی ون گوگ با خودکشی او در سال ۱۸۹۰، پایان تلخی داشت، اما تمرکز مقدم بر روی نشان دادن چگونگی زندگی این هنرمند (همه چیز درباره زیبایی و عشق) است. تصاویر سرزنده و گرافیکی او نشان می دهد که این نقاش مشهور از طبیعتی که در برخی از معروف ترین آثارش الهام گرفته است، لذت می برده است. در یک تصویر، مقدم ون گوگ را به گونه ای به تصویر کشیده که یک مزرعه زنبق را مورد ستایش قرار می داده و در تصویری دیگر، او را که روی یک درخت شکوفه بادام نشسته است، به تصویر می کشد. 

گر چه بسیاری از تصاویر جذاب مقدم حاکی از زندگی ون گوگ است، اما برخی از تصاویر وی روایتی خیال پردازانه تر از زندگی این هنرمند را ارائه می دهند. او غالباً این هنرمند را در حال معاشرت با فریدا کالو (Frida Kahlo)، نقاش مکزیکی، به تصویر می کشد، علی رغم این که آن ها در دوره های مختلف زندگی می کرده اند. مقدم چنین بیان می کند که فریدا کالو هنرمندی است که درست به مانند ون گوگ رنج های زیادی را در زندگی اش تجربه کرده است. از آن جا که ون گوگ در طول زندگی خود تقریباً شریک عاطفی نداشته، من فریدا را به زندگی ون گوگ وارد کردم تا داستان هایم جالب تر شوند.

ونسان ون گوگ کیست؟ - آثار ونسان ون گوگ کدام است؟

ونسان ون گوگ کیست؟ – آثار ونسان ون گوگ کدام است؟

مقدم تصاویر خود را برای تقلید از سبک نقاشی ون گوگ ارائه می دهد، به طور کامل با لایه هایی کوتاه از ضربات قلم مو و نقوش چرخان. او امیدوار است که سریال های طنز او همچنان زنده بمانند و افسانه ون گوگ را زنده نگه دارند. وی اضافه می کند که، من معتقدم كه كلمات من در واقع كلماتی است كه ون گوگ می خواسته تا مردم بشنوند. اما من سعی می کنم به او و هنر او احترام بگذارم و من آن را وظیفه خود می دانم.

کلام پایانی

کاریکاتوریست ایرانی علیرضا کریمی مقدم سازنده مجموعه طنزی است که به تصویرگری زندگی ونسان ون گوگ اختصاص دارد و تصاویر سرزنده مقدم بر نشان دادن چگونگی زندگی این هنرمند متمرکز شده است.