zoetrope به اندازه اتاق Mat Collishaw چرخشی جدید را به تاریخ هنر نشان داد

zoetrope به اندازه اتاق Mat Collishaw چرخشی جدید را به تاریخ هنر نشان داد

  • توسط : محمد رضا مددی
  • در : ۱۳۹۹-۰۷-۲۱
  • در : اخبار فرهنگی و هنری

هنرمند Mat Collishaw، مخترع چاپ غول پیکر سه بعدی و تفریحی با واقعیت مجازی از اولین نمایشگاه بزرگ عکاسی در جهان، می گوید: “من اصلاً اهل فن نیستم.” “من در تاریکی بی استعدادم، پس به مشاوره زیادی نیاز دارم.”mat Collishaw،پنجاه و یک ساله، قطعه موفقیت آمیز او، Bullet Hole، در سال ۱۹۸۸ در نمایش اصلی Freeze Damien Hirst ظاهر شد، توضیح می دهد که بی اعتمادی او به فناوری گاهی باعث ایجاد فشار در کار او می شود. او می گوید: “من این واقعیت را دوست دارم كه فقط با یك نقاشی از ذغال معترض نیستم.” “استفاده از رسانه ای که به آن مشکوک هستم خوب است.”

یکی از این آثار، Centrifugal Soul است، یک زواره سنگی به اندازه یک اتاق که با پرندگان و گلهای چاپ شده سه بعدی پوشیده شده و فعلا تا ۲۷ ماه مه در Blain | Southern در شهر لندن نمایش داده می شود. حلقه یک ثانیه ای، به ۱۸ فریم برش خورده، در ۶۰ دور با چراغهای برقی دقیقا در زمان مناسب چشمک می زنند تا با توهم حرکت ایجاد کنند. وی می گوید: “تنها راه دستیابی به آن با دقت میلی متر در انیمیشن، پرینت سه بعدی آن است.”

همانطور که چاپ سه بعدی به سطوح بیشتری از ظرافت می رسد، Collishaw امیدوار است که واقعیت مجازی در آستانه یک لحظه دستیابی به موفقیت مشابه در هنر برسد. “من به دنبال یک پروژه واقعیت مجازی بودم، سالها گفتم، “اما من نتوانستم چیزی را پیدا کنم که  worked موثر باشد.” سپس، ذهن collishaw به سال ۱۸۳۹ و اولین نمایشگاه بزرگ عکاسی جهان، نمایش ویلیام فاکس تالبوت در سال ۱۸۳۹ در مدرسه کینگ ادوارد، بیرمنگام. “آن لحظه بود که همه چیز تغییر کرد.” Thresholds، شروع کار او در VR، آن لحظه را با جزئیات قابل توجه بازسازی خواهد کرد. بازدید کنندگان یک چیز باشکوه را مشاهده خواهند کرد، اتاقی پر از ویترین های شیشه ای از نمونه های اولیه عکاسی. در حقیقت، آنها از طریق یک اتاق سفیدپوش پر از وسایل دقیق نگه داشته می شوند. بازدیدکنندگان دیگر به عنوان آواتارهای شبح وار ظاهر می شوند تا از برخورد مردم با یکدیگر جلوگیری کنند.

این نمایشگاه برای اولین بار در تکه عکس لندن در خانه سامرست لندن در تاریخ ۱۸ مه قبل از دیدن از بیرمنگام، چیپنهم، بردفورد و آکسفورد شروع خواهد شد. Collishaw با همکاری شرکت CGI VMI Studio و دانشجویان دکترا از دانشگاه ناتینگهام مستقر در لندن سعی خواهد کرد مرز بین واقعیت مجازی و واقعیت-حقیقی را محو کند. او می گوید: “وقتی بازدیدكننده ای به نقاشی رنگ روغن یك دانشمند قدیمی روی دیوار نگاه می كند، در واقع یك قالبی را می بیند كه یك تكه شیشه در آن است” “و بچه های خارج از صف برای ورود می توانند شما را ببینند.”

Collishaw علاوه بر اینکه به مردم فرصت سفر در زمان را می دهد، همچنین امیدوار است که کار او باعث شود مردم به فکر تأثیر این فناوری بر زندگی آنها باشند. “VR عالی است، اما این انقلاب دیجیتالی ما را به کجا می کشاند؟” او می گوید: مقایسه ای با تحولات انقلاب صنعتی انجام می دهد. “به دلیل پیشرفت در فناوری، مشکلات بزرگ اجتماعی وجود خواهد داشت. من می خواهم که در آنجا وجود داشته باشد.”