این ۱۰ گیاه آپارتمانی زیبا، به گربه‌ی شما آسیبی نمی‌رساند!

این ۱۰ گیاه آپارتمانی زیبا، به گربه‌ی شما آسیبی نمی‌رساند!

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۱-۰۹
  • در : تزئینات منزل

معلوم است که شما عاشق گربه‌ی خود هستید. اما عاشقِ علاقه‌ی شدید گربه‌‌تان به ور رفتن با تمامی وسایل خانه چطور؟ قطعا عاشق این یکی نخواهید بود! آخر یکی نیست به گربه بگوید به گیاه آپارتمانی چه کاری داری جان من؟ اما گربه‌ است و بازیگوشی‌هایش! بنابراین حالا که نگران دوست نرم و تو دل بروی خود هستید، بهتر است برای رنگ و لعاب دادن به منزل خود، از گیاهانی استفاده کنید که به گربه‌تان آسیبی وارد نمی‌کنند.

۱- گل آهاری

گل آهاری، گیاه آپارتمانی زیبا و خوش‌رنگی‌ست

گل آهاری، گیاه آپارتمانی زیبا و خوش‌رنگی‌ست

گل آهاری نوعی گل آپارتمانی‌ست. بنابراین کافی‌ست چند گلدان از این شکوفه‌های رنگارنگ را در جای جایِ منزل خود قرار دهید تا رنگ‌های گرم آن، جانی تازه به خانه‌ی شما بخشند. ممکن است نگهداری از این گیاه در محیط داخلی منزل‌تان، کمی دشوار باشد. اما اگر علاقه‌ای به گیاه آپارتمانی کاملا سبز رنگ ندارید، ارزش امتحان را دارند. اگر گفتید مهم‌ترین نکته‌ی این گیاه آپارتمانی چیست؟ البته! به گربه‌ی شما صدمه‌ای نمی‌زند.

۲- گیاه هوازی تیلاندسیا

گیاه هوازی تیلاندسیا، یک گیاه آپارتمانی مناسب دیگر برای صاحبان گربه

گیاه هوازی تیلاندسیا، یک گیاه آپارتمانی مناسب دیگر برای صاحبان گربه

این گیاهان هوازی که به نام تیلاندسیا نیز معروف هستند؛ از دو جهت برای صاحبان گربه مفید واقع می‌شوند. یکی این‌که حتی اگر گربه‌ی شما آن را نوش جان کند، آسیبی نخواهد دید. اما نکته‌ای که اهمیت بیشتری دارد، این است که می‌توان آن‌ها را از دیوار یا سقف نیز آویزان نمود! حتی اگر گربه‌ی شما دائما برای گیر انداختن این گیاه آپارتمانی اغوا شود، دستش به آن نخواهد رسید!

۳- کاکتوس هاورتیا گورخری

هاورتیا زبرا، نوعی گیاه آبدار یا اصطلاحا شیره‌دار است

هاورتیا زبرا، نوعی گیاه آبدار یا اصطلاحا شیره‌دار است

گیاهان شیره‌دار، گزینه‌ی مناسبی برای کسانی هستند که آپارتمان بزرگ یا آفتاب‌گیری ندارند. اما اگر گربه دارید، حسابی حواستان به گیاه آپارتمانی شیره‌دار باشد! چرا که تعدادی از این گیاهان، سیستم گوارش گربه را به هم خواهند ریخت و برایشان خطرناک‌اند. کاکتوس هاورتیا زبرا ( یا هاورتیا گورخری) از گیاهان راه راه است که با خیال راحت می‌توانید آن را در خانه با گربه‌تان تنها بگذارید! این گیاه شیره‌دار، منعطف و سخت‌جان است. به همین دلیل، از چند گزش جزئیِ بچه گربه‌ی کنجکاو تان، جان سالم به در خواهد برد.

۴- نخل شامادورا

نخل زیبای شامادورا

نخل زیبای شامادورا

نخل شامادورا، که اصطلاحا نخل بامبو نیز خوانده می‌شود، نه تنها نیازی به مراقبت‌های بسیار ندارد؛ بلکه در زیبایی خانه‌های نقلی و کوچک معجزه می‌کند! این گیاه آپارتمانی تا چند متر رشد می‌کند و در صورت دور ماندن از نور، آسیبی نخواهد دید. بنابراین یک نخل شامادورا کافی‌ست تا سال‌ها ستاره‌ی سالن پذیرایی شما باشد! علاوه بر این، نخل بامبو برای گربه و سگ خانگی شما ضرری نخواهد داشت.

۵- گیاه برگ عبایی

گیاه برگ عبایی، به دلیل مقاومت بالا به گیاه چدنی یا فولادین نیز معروف است

گیاه برگ عبایی، به دلیل مقاومت بالا به گیاه چدنی یا فولادین نیز معروف است

اگرچه گیاه آپارتمانی برگ عبایی، که گاهی گیاه فولادین یا گیاه چدنی هم اطلاق می‌شود، را نمی‌توان چندان در دسته‌ی گیاهان خانگی در نظر گرفت؛ این گونه به دلیل مقاومت بالا و ریشه‌های قوی، حسابی جای خود را در دل گیاه‌دوستان باز نموده‌اند. همان‌طور که از لقب گیاه فولادین برمی‌آید؛ حسابی جان سخت است و به راحتی پژمرده نخواهد شد. یک گلدان گل برگ عبایی، رنگ سبز چشم‌گیری به فضای سالن نشیمن شما خواهد بخشید. تازه بدون این‌که آسیبی به گربه‌ی شما برساند!

۶- گل پرسیاوشان

گل پرسیاوشان از خانواده‌ی سرخس‌هاست

گل پرسیاوشان از خانواده‌ی سرخس‌هاست

اگر ظاهر منزل‌تان اهمیت بسیاری برایتان دارد، و از سویی با یک گربه‌ی حسابی کنجکاو هم‌خانه‌اید؛ گل آپارتمانی پرسیاوشان می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. برگ‌های این گیاه ظریف، نازک و زیباست؛ که آن را برای قرار دادن بر روی کانتر، معرکه می‌سازد. درست مانند سایر خانواده‌ی سرخس‌ها، این گیاه نیز برای گربه‌ها، ضرری ندارد. اگرچه مراقبت از آن ممکن است دشوار باشد. اما به امتحانش می‌ارزد.

۷- گیاه دعاخوان

نام دیگر گل مارانتا، گل دعاخوان است

نام دیگر گل مارانتا، گل دعاخوان است

گل مارانتا که گاه گیاه دعاخوان نیز نامیده می‌شود، گزینه‌ی جذابی برای شما خواهد بود؛ البته به شرطی که به دنبال گیاه آپارتمانی باشید که فضای کمی را اشغال کرده، بیشترین جلوه را خواهد داشت! حجم این گل آپارتمانی نسبتا کم است و الگوهای زیبا و رنگارنگ روی برگ‌های آن، چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد. حتی اگر گربه‌ی شما قصد داشته باشد با این برگ‌های زیبا، دلی از عزا در بیاورد، آسیبی نخواهد دید.

۸- گیاه گندمی

گل گندمی، جلوه‌ای بسیار زیبا دارد

گل گندمی، جلوه‌ای بسیار زیبا دارد

گل گندمی، یکی از محبوب‌ترین گیاهان خانگی‌ست. این محبوبیت نیز دلیل خاصی دارد. این گیاه آپارتمانی به راحتی قابل نگهداری و کنترل است. حتی با مراقبت‌های اندک نیز به خوبی در منزل شما، شکوفا خواهند شد. اگر به دلیل اشتهای بالای گربه‌ی گیاه‌خوار خود، تا به حال گیاهان خانگی را امتحان نکرده‌اید، گیاه گندمی شروع خوبی برای شما خواهد بود.

۹- ریحان، مریم‌گلی و آویشن

ریحان، مریم گلی و آویشن را حتی با وجود گربه، می‌توان در خانه نگهداری کرد

ریحان، مریم گلی و آویشن را حتی با وجود گربه، می‌توان در خانه نگهداری کرد

این‌که قصد دارید دستی به سر و گوش منزل خود بکشید، ایده‌ای عالی‌ست. اما چطور است گیاهی خانگی انتخاب کنید که بتوانید آن به شام‌تان نیز اضافه نمایید؟ همه‌ی گیاهان دارویی را نمی‌توان دور و بر حیوانات خانگی نگه داشت. اما افزودنی‌های اصلی غذا، مانند ریحان، آویشن و مریم‌گلی را می‌توان نگهداری نمود. گلدان این گیاهان خانگی را در کنار پنجره نگه دارید که به راحتی آفتاب بخورند. چالش بعدی شما، دست و پنجه نرم کردن با گربه‌ی خانگی‌تان خواهد بود؛ تا زودتر از شما آن‌ها را نوش جان نکند!

۱۰- کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس

حتی با این‌که کاکتوس کریسمس ممکن است شما را به یاد دی ماه سرد و زمستانی بیندازد؛ این گیاه همیشه سبز است. شکوفه‌های صورتی، سفید یا قرمز این گیاه، در انتهای برگ‌های گوشتی و دوکفه‌ای آن می‌روید. در صورتی‌که این گیاهان را در جای نسبتا خنک نگهداری کنید و به طور مرتب به آن آب‌رسانی کنید، کاکتوس کریسمس شما گذر سال‌های متعددی را به چشم خواهد دید!