ماهواره شوالیه سیاه ماهواره جاسوسی فضایی ها

ماهواره شوالیه سیاه ماهواره جاسوسی فضایی ها

  • توسط : محبوبه خاوری
  • در : ۱۳۹۹-۰۳-۱۵
  • در : دانستنیها علمی هوا و فضا

گاهی  یک خبر آنقدر عجیب و غریب است که ممکن است بعد از خواندن آن باز برگردید و آن را بخوانید تا مطمئن شوید آیا آنچه خوانده اید درست بوده است یا خیر. آنگاه ترس برتان می دارد و متوجه می شوید که بله خبر درست بوده اما آنقدر از این خبر شگفت زده می شوید که نمی توانید موضوع را باور کنید.
در این مقاله می خواهیم به آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه بپردازیم. شوالیه سیاه یکی از بحث بر انگیزترین موضوعات مرتبط با فضا و موجودات فاضیی در صد سال اخیر بوده است. همراه ما باشید تا با یکی از عجیب ترین راز هایی که تاکنون پاسخی به آن داده نشده است آشنا شویم.

۲۱ مارس ۲۰۱۷ میل آنلاین Mail Online خبری جنجالی منتشر کرد و آتشی پر از شگفتی و راز را که مدت ها بود زیر خاکستر پنهان شده بود مجدداً شعله ور کرد. خبر این بود: ” شکار کننده های سفینه های فضایی و یوفو ها ادعا می کنند که در مدار زمین ماهواره بیگانه ای در حال گردش است که در حدود دوازده هزار سال پیش برای جاسوسی از انسان ها توسط موجوداتی غیر بشری ساخته شده است.”

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

این خبر ها مجدداً توجهات را متوجه ماهواره شوالیه سیاه کرد؛ شیء عجیب که به نظر می رسید یا به دوران باستان و تمدن های باستانی (چیزی در حدود ۱۲۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ سال پیش) تعلق دارد و یا اصلاً در دسته مصنوعات ساخت بشر نیست و به موجوداتی بیگانه تعلق دارد که به زندگی انسان ها علاقمندند و دوست دارند در مورد ما بیشتر بدانند و برای همین یک ماهواره فوق پیشرفته در مدار زمین مستقر کرده اند.

شایعات و افسانه های زیادی پیرامون ماهواره شوالیه سیاه وجود دارد که به سال ها قبل بر می گردد. در حدود ۱۲۰ سال پیش بود که نخستین گزارش ها از وجود ماهواره شوالیه سیاه ثبت شد؛ در آن زمان سفرهای فضایی آغاز نشده بودند و هنوز اطلاعات ما در خصوص فضا و ماهواره ها و تجهیزات فضایی به اندازه امروز نبودند. بعد از اثبات ادعا وجود یک جسم فضایی در جو زمین اکثر افراد تئوری ای ارائه کردند که بر طبق آن ماهواره شوالیه سیاه به عنوان یک فضاپیمای فرازمینی معرفی شد که در مدار نزدیک به مدار قطبی زمین قرار دارد.

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

در این زمان افسانه های زیادی پیرامون این جسم فضایی شکل گرفت که اغلب غیر مرتبط با موضوع اصلی بودند و مردم با اشتیاقی عجیب آن ها را به ماهواره شوالیه سیاه مرتبط می کردند؛ دلیل این که چرا مردم رویدادهای غیر مرتبط با موضوع را به آن وصل می کردند و به آن شاخ و برگ بیشتری می دادند مشخص نشده است اما طبق اکثر رویدادهای عجیب مردم تشنه اخبار بودند و افراد سودجو و یا افرادی که صرفاً بابت تفریح هم که شده بدشان نمی آمد بر بار عجیب و ترسناک بودن موضوع بیفزایند؛ بر موج شایعات دامن می زدند حال آن که اغلب داستان هایی که راجع به ماهواره شوالیه سیاه شکل گرفته اند تنها زنجیره ای از اتفاقات پراکنده و نامربوط بودند که سبب بی اعتمادی به ناسا و اطلاعات آن می شد و موجب می شد که مردم تصور کنند راز بزرگی وجود دارد که ناسا آن را پنهان می کند.

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

آیا می توان به تصاویر تهیه شده از ماهواره شوالیه سیاه اعتماد کرد؟

اولین شواهدی که بر وجود ماهواره شوالیه سیاه دلالت دارد و به تئوری های وجود چنین ماهواره ای در مدار زمین انجامید مربوط به سیگنال های رادیویی است. اما بعد ها و در حوالی سال ۱۹۹۸ بود که مجموعه ای از تصاویر بیش از همه موجب شهرت موضوع و جلب توجه عامه مردم به ماهواره شوالیه سیاه شد. این تصاویر تصاویری بودند که در طی ماموریت STS-088 صورت گرفت؛ ماموریت STS-088 یکی از ماموریت های شاتل فضایی بود و در جریان آن قرار بود شش فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی بروند.

تصاویر ثبت شده توسط STS-088 توسط ناسا منتشر شدند؛ این تصاویر یک جسم سیاه را نشان می دهند که در ارتفاع کم در مدار قطبی در حال پرواز است. خیلی زود قبل از آن که بررسی های لازم انجام شود این تصاویر با سرعت عجیب و باور نکردنی در همه جا پخش شد و خیلی زود دور جدیدی از شایعات و افسانه ها پیرامون آن آغاز شدند. بحث ها و شایعات جدید پیرامون این تصاویر و ماهواره شوالیه سیاه این بار بر موج قدرتمند رسانه ها و اینترنت و فضای به شدت تعاملی عصر ما سوار شده بود و بی محابا خود را به گوش هر کسی که می شد می رساند و آن ها را هم با خود همراه می کرد و به این ترتیب گلوله کوچک خبر تصاویر ضبط شده تصاویر احتمالی از ماهواره مرموز شوالیه سیاه در سراشیبی دنیای پر غوغای رسانه به بهمنی گسترده تبدیل شد. حالا همه می خواستند بدانند موضوع چیست.

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

جری راس Jerry Ross یکی از فضانوردان ناسا در پایگاه فضایی بین المللی اظهار داشته است:” هنگامی این عکس ها گرفته شد که ایستگاه فضایی بین المللی در حال ساخت و تعمیر بخشی از ایستگاه بود و تیم آمریکا سعی می کرد اتاقکی را به اتاقک دیگری که به تیم روس ها تعلق داشت بچسباند و به عنوان بخشی از این كار، آنها چهار پوشش حرارتی پین تریونیون را به همراه خود داشتند و این طور وظیفه داشتند که که این چهار پوشش حرارتی را به اتاقک وصل کنند؛ این تریونیون ها در حقیقت میله هایی بودند که به عنوان پوشش حرارتی هنگام حمل و نقل، اتاقک را به شاتل وصل می کردند. در اثر یک اشتباه متاسفانه یکی از این پوشش ها شل شد و به همراه چند قطعه دیگر در فضا شناور شد؛ آن لحظه من همراه تیم بودم و در همین لحظه بود که  فرمانده رابرت کابانا Robert Cabana به من گفت ” جری!… یکی از پوشش های حرارتی از ما دور شده!” دوربین های ایستگاه فضایی که در آن لحظه تصاویر ورود STS-088 را ثبت می کردند تصاویر این پوشش های حرارتی را نیز ثبت کردند؛ ناسا نام آن را مورد شماره ۰۲۵۵۷۰ گذاشت که چند روز بعد از مدار سقوط کرد و آتش گرفت. این جسم چیزی جز یک پوشش حرارتی نبود.”

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

این ها گفته های جری راس بودند که شخصاً در هنگام پیوستن STS-088 به ایستگاه فضایی بین المللی و گرفته شدن عکس هایی که بعد ها موجب شهرت موضوع دیده شدن ماهواره شوالیه سیاه در ۱۹۹۸ شد، حضور داشت.

اما بخش عمده ای از این موارد مرتبط با ماهواره شوالیه سیاه در آرشیو های ناسا ضبظ شده اند و همین گستردگی موضوع سبب شک بسیاری شده است و برخی همچنان حرف های ناسا را نمی پذیرند. جیمز اوبرگ James Oberg، مهندس سابق فضایی ناسا، که شخصاً همکار جری راس بوده و سرگئی کریکالف، عکاس آن تصاویر را می شناسد و به نظرش داستان شگفت انگیز ماهواره شوالیه سیاه چیزی فراتر داستانی ساختگی و خیالی است.
جیمز اوبرگ می گوید: ” قبل از این که از شغلم در ناسا کناره گیری کنم در این ماموریت شرکت داشتم و شخصاً آماده سازی های لازم را انجام می دادم و وقتی تحلیل جری را شنیدم تجعب کردم… چرا اصلاً نیازی به یک پوشش حرارتی داشتند؟ اصلاً چرا یکی از این پوشش ها شل شد و از اتاقک جدا شد؟ این سوال ها به نظر ساده اما مهم اند و می توانند فرق میان حقیقت ماجرا با آن چه ممکن است ساختگی باشد را روشن کنند. این سوال ها برای مردم عادی که تنها اطلاعات محدودی از اصول گرمایش و مکانیک تجهیزات فضایی و فیزیک دارند ممکن است چندان چیزی را روشن نکند اما برای متخصصان مهم است و می تواند به ان ها در درک بسیاری از موضوعات و ارتباط منطقی میان آن ها کمک کند.

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

جیمز اوبرگ از جمله مخالفانی بود که هیچ گاه نتوانست توجیه ناسا را قبول کند؛ به نظر او امکان نداشت یک پوشش حرارتی همان شی ای باشد که در تصاویر آن را به عنوان ماهواره شوالیه سیاه ثبت کرده اند و همان طور که مشخص بود این موضوع ادامه داشت و به اشتراک گذاری گسترده تصاویر بیشتر به تئوری توطئه و مخفی کاری دامن زد.

اوبرگ بعد ها گفت : ” این تصاویر  احتمالاً برخی از عجیب ترین تصاویر ۷۰ میلی متری هستند که تاکنون از برنامه شاتل فضایی خارج شده اند.” ناسا تصاویر ثبت شده را در وب سایت خود قرار داد تو نشان دهد که موضوع آن چنان که تصورش را می کردند سری و مخفیانه نیست اما موضوع باز هم نتوانست از نگرانی ها و گمانه زنی های بیشتر جلوگیری کند زیرا از آن پس ناسا هیچ تلاشی برای توضیح بیشتر ماجرا ارائه نکرد و شواهد بیشتری چون مصاحبه با حاضران عینی ماجرا و جدول های زمانی را در اختیار دیگران قرار نداد.

تلاش های محدود و عجیب ناسا بیش از آن که پرونده مرموز ماهواره شوالیه سیاه را مختومه اعلام کند بیش از پیش مردم را سر در گم و بی اعتماد کرد. تصاویر ثبت شده ای که ناسا آن را در وبسایت خود قرار داد تنها یک نتیجه به همراه داشت که کاملاً بر خلاف آن چه بود که ناسا انتظارش را می کشید؛ این تصاویر هر کاری که نکرده باشند اما ثابت کرده بودند که ماهواره شوالیه سیاه وجود دارد و لذا دیگر می توان آن را از پرده ابهام و افسانه خارج کرد.

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

پذیرفتن وجود ماهواره ای فرازمینی با قدمتی چند هزار ساله اما آن قدر ها هم راحت نبود و مستلزم مقدار زیادی چشم پوشی از همه چیز و بازگشت به گذشته و دقت و بررسی همه آن چیزهایی بود که به نحوی به پرونده ماهواره شوالیه سیاه مربوط می شد. اولین شوهد مرتبط با ماهواره شوالیه سیاه به سال ۱۸۹۹ بر می گردد و به حدود صد و بیست سال قبل بر می گردد؛ بنابرین برای کشف حقیقت ماهواره شوالیه سیاه باید همه شواهد و مدارک را از همین سال بررسی کرد و بعد هر آن چه که به دست آمده را چون قطعه های پازلی در کنار هم قرار داد و به تصویر کلی ای که از این مدارک به دست می آید نگاه کرد و دید که چه چیزی به دست می آید.

در سال ۱۸۹۹ چه اتفاقی افتاد؟

اما در سال ۱۸۹۹ چه اتفاقی افتاد و چرا باید برای جمع کردن شواهد مربتط با ماهواره شوالیه سیاه باید به این سال رجوع کنیم؟
سال ۱۸۹۹ سالی بود که نیکلا تسلا Nikola Tesla دانشمند پر حاشیه شروع به ضبط سیگنال های بسیار عجیب و غریب کرد که به نظر از فصای خارج از کره زمین منشاء می گرفت؛ این مهندس آمریکایی-صربستانی عشق وافری به فناوری های بی سیم داشت و برای فعالیت در این زمینه آزمایشگاهی را در نیویورک راه اندازی کرده بود که نقش یک ایستگاه انتقال بی سیم را داشت که نام آن را واردنسلیفه تاور Wardenclyffe Tower گذاشته بودند؛ این آزمایشگاه در شورهام Shoreham شهر نیویورک قرار داشت.

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

اما سیگنال هایی که تسلا در سال ۱۸۹۹ ضبط کرد مربوط به آزماشگاه واردنسلیفه تاور نبودند؛ تسلا آزمایشگاه دیگری در شهر کلرادو اسپرینگز داشت که شباهت کمتری به یک آزمایشگاه داشت و بیشتر شبیه به یک انبار پر از وسایل عجیب بود. در همین آزمایشگاه به ظاهر ساده تسلا توانست سیگنال هایی را دریافت کند که به نظر می رسید منشاء آن کره زمین نبود و تسلا این گونه استدلال کرد که این سیگنال های عجیب احتمالاً از سیاره ای دیگر دریافت شده اند و منشاء زمینی ندارند؛ بعد ها این ایده تسلا در کنار سایر ایده های خلاقانه اش نادیده گرفته شد و آن هم ردیف سایر ایده های خیال پردازانه تسلا دانستند و به آن توجهی نکردند.
بعد ها که نظریات و ایده های این دانشمند مورد توجه قرار گرفتند و کشفیات بیشتری پیرامون ماهواره شوالیه سیاه به دست آمد بسیاری از افراد از جمله یوفوشناس ها ادعا کردند که سال ۱۸۹۹ اولین سالی بود وجود ماهواره شوالیه سیاه به صورت رسمی ثبت شد و نیکولا تسلا نیز اولین شخصی است که توانسته است امواج این ماهواره را ثبت نماید.

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

ثبت اولین امواج رادیویی غیر زمینی

واروژان گورجیان Varoujan Gorjian، دانشمند آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در خصوص اولین امواج رادیویی فوق زمینی می گوید: ” اهمه چیز پیچیده تر از این حرف هاست…تسلا توانسته بود امواج فرازمینی را ثبت نماید که البته در مورد آن هنوز مطمئن نیستیم اما نخستین بار که بشر به صورت رسمی و ثبت شده توانست امواجی با منشاء غیر زمینی را دریافت کند در سال ۱۹۳۰ و در حدود سی سال بعد از زمانی بود که تسلا نخستین امواج ادعایی خود را ثبت کرده بود. امواجی که در سال ۱۹۳۰ به عنوان امواج رادیویی غیر زمینی ثبت شدند از مرکز کهکشان می آمدند و هم اکنون در مقایسه با سایر امواج ثبت شده، فراکانس های آن قدرتمندترین منبع رادیویی در آسمان هستند؛ پس این امواج نه از یک ماهواره در مدار زمین که از عمق کهکشان می آمد”

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

تکنولوژی ثبت امواج فرازمینی اما بعد ها و در دهه ۱۹۶۰ میلادی توسعه یافت و توانایی آن را یافت که امواج بیشتری را با دقت بهتری ثبت نماید. افزایش دقت دستگاه های ثبت امواج فرازمینی آنقدر پیشرفت کرد که بعد ها مشخص شد امواج ثبت شده تسلا گرچه منشاء مصنوعی نداشتند و از دستگاه های ساخت انسان نیامده بودند اما منشاء آن ها به کره زمین بر می گشت و ارتباطی با خارج از آن نداشت و نمی توانست از یک ماهواره باشد چه رسد به این که از یک ماهواره فرازمینی منتشر شده باشد.

چرا هنوز بحث های پیرامون ماهواره شوالیه سیاه همچنان داغ است؟

به طور کلی شواهدی حاکی از این است که نتایج ضد و نقیضی می توان در خصوص وجود یا عدم وجود ماهواره شوالیه سیاه وجود دارد اما کف ترازو به نفع عدم وجود چنین ماهواره مرموزی سنگین است. اما چرا هنوز بحث های زیادی پیرامون آن وجود دارد؟

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

آشنایی با ماهواره شوالیه سیاه

مردم از موضوعات عجیب و مافوق طبیعی خوششان می آید! ذهن ما داستان ها و افسانه ها را دوست دارند و چه چیز سرگرم کننده تر از موجودات فضایی که به ما علاقمندند و با یک ماهواره فوق پیش رفته که دوازده هزار سال پیش فرستاده اند تا ما را زیر نظر بگیرند وجود دارد؟!

آتش
بیشتر بخوانید : آتش سنت المو چیست؟
فضا ,