طرز تهیه مربا بالنگ

طرز تهیه مربا بالنگ

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۰۹-۰۵
  • در : مربا و ترشیجات

بالنگ میوه ای از خانواده مرکبات است که از آن به ویژه برای ساخت مربا استفاده می شود. مربای بالنگ یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین مربا های ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. در این مطلب قصد داریم تا طرز تهیه مربا بالنگ را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

  • ۱ عدد بالنگ
  • ۶ پیمانه شکر

طرز تهیه مربا بالنگ

ابتدا باید پوست بالنگ را بگیریم. پیشنهاد میک نم آن را به برش های طولی تبدیل کنید تا گرفتن پوست آن ساده باشد. سپس این برش ها را به صورت تکه هایی تقسیم کنید.

تکه های بالنگ را به مدت ۱ روز در یک ظرف پر از آب گرم خیس کنید. پس از این مدت، آب را از ظرف خخارج کنید. تکه های بالنگ را نیز کمی فشار دهید تا آب بیشتری از آن ها خارج شود.

حالا آن ها را در یک قابلمه آب بجوشانید. هنگامی که قسمت سفید پوست آن شروع به شفاف شدن کرد، آب را بیرون ریخته و تکه ها را در یک کاسه قرار دهید. حالا دوباره تکه ها را درون آب گرم ریخته و چند ساعت خیس کنید. سپس آن ها را خشک کنید. این کار برای کمتر شدن طعم تلخ کمی که در بالنگ وجود دارد، انجام می شود. می توانید ۲ تا ۳ بار آن را انجام دهید تا تلخی آن کاملا از بین برود.

پس از آماده شدن تکه های بالنگ، آن ها را در یک قابلمه آب قرار دهید. شکر ها را نیز به آب اضافه کنید. هم بزنید تا شکر حل شود. مخلوط را به مدت ۲ تا ۳ ساعت بگذارید بجوشد و پخته شود. هنگامی که مخلوط آب و شکر و بالنگ غلیظ شد، می توانید آن را از روی حرارت بردارید. بگذارید مخلوط خنک شود. پس از خنک شدن، مربا ها را درون شیشه مربا ریخته و در یخچال بگذارید تا خوب جا بیفتد.