۵ گونه از گیاهان آپارتمانی که به سادگی می‌توانید در منزل نگه دارید!

۵ گونه از گیاهان آپارتمانی که به سادگی می‌توانید در منزل نگه دارید!

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۳-۰۴
  • در : تزئینات منزل خانه داری

چرا بی‌خود اغراق کنیم؟ همه‌ی ما حداقل یک‌بار باعث خشک‌شدن و پژمردگی گیاه شده و آن را به دیار باقی فرستاده‌ایم! بخصوص که ما گاهی مراقبت از خودمان نیز یادمان می‌رود؛ چه رسد با این‌که بخواهیم راه و روش مراقبت از گیاهان آپارتمانی را نیز به خاطر بسپاریم! این‌که گیاه به چه مقدار آبی نیاز دارد، چقدر باید نور بخورد، از چه دمایی خوشش می‌آید، چه نوعی از موسیقی بر رشد آن تاثیر دارد و چطور باید از آن پذیرایی کنیم! حتما متوجه آن‌چه قصد گفتن آن را داریم، شده‌اید! پس از بارها به کشتن دادن گیاهان آپارتمانی مختلف، بالاخره به یک لیست رضایت بخش از گیاهان خانگی رسیده‌ایم که می‌توانیم با خیال راحت آن را در آپارتمان خود نگهداری کنیم! این هم از لیست ۵ گونه‌ی مختلف از گیاهان آپارتمانی که به آسانی می‌توان آن را در منزل نگه داشت.

زاموفیلیا (گیاه زی زی)

زاموفیلیا

زاموفیلیا

ما از سه گونه‌ی مختلف این گیاه نگهداری کردیم و متوجه شدیم که حتی بیشترین بی‌توجهی را نیز تاب می‌آورند و در صورت جابجایی آخ هم نمی‌گویند! این گیاهان آپارتمانی بسیار زیبا هستند و اگر کمی برگ‌های آن را هرس کنید، به مرور زمان رشد می‌کنند و بسیار بزرگ می‌شوند. اگرچه رشد آهسته‌ای دارند؛ اما اگر به دنبال گیاهی برای طاقچه‌ یا قفسه‌های کتاب خود می‌گردید که در صورت حواس‌پرتی و فراموش‌کاری شما، باز هم جان سالم به در برند؛ زاموفیلیا کاملا به شما سازگاری دارد و پیشنهاد ما به شماست. شرایط رشد و نگهداری این گیاه: نور اندک تا اتاق کاملا روشن و زاویه نوری ۶۰ الی ۷۵ درجه. هرگاه خاک آن خشک شد، به آن آب برسانید. ارتفاع و عرض آن نیز به ۲ الی ۳ پا می‌رسد.

نکته‌ی اساسی: این گیاه در صورت بلعیده شدن توسط کودکان یا حیوانات خانگی، می‌تواند خاصیت زهر آلود داشته باشد. بنابراین آن را دور از دسترس نگه دارید.

فیلودندرون برگ انجیری

فیلودندرون برگ انجیری

فیلودندرون برگ انجیری – گل های خانگی

این گیاه یکی از آن دست گیاهان زیبای ارگانیک و مقدس است؛ که شاید ظاهرا این‌طور بنظر برسد که نیاز به مراقبت بسیاری دارد، اما این دوست عزیزمان اتفاقا روش‌های ساده‌ای برای نگهداری دارد! این گیاه، چنان جنا سخت است که حتی اگر آن را در سالن پذیرایی تاریک خود نیز آن را قرار دهید، به این راحتی جان به جان آفرین تسلیم نمی‌کند! روش‌های نگهداری از فیلودندرون برگ انجیری: نور متوسط رو به بالا؛ آن را از تابش مستقیم نور خورشید دور نگه دارید. در محیط‌های خیلی روشن، بهتر است کمی نور را از فیلترهای متعدد عبور دهید و مستقیم بر روی گیاه نتابد. فیلودندرونی که در نور کم رشد می‌کند، عموما انشعابات کمتری در برگ‌های خود ظاهر می‌کند و کوچک‌تر هم خواهد بود. اجازه دهید خاک آن خشک شود و سپس برای آب‌رسانی به آن اقدام کنید. اندازه‌ی این گیاه نیز به ۴ الی ۶ فوت درازا و پهنا می‌رسد.

درخت کائوچو

درخت کائوچو

درخت کائوچو – گل های خانگی

شک نداشته باشید که عاشق برگ‌های تیره‌رنگ این گیاه خواهید شد! این گیاه معمولا به شکل یک درخت رشد می‌کند، اما اگر دائما آن را هرس کنید، کوچک و پر شاخ و برگ خواهد ماند. شرایط نگهداری و رشد این گیاه: نور متوسط رو به زیاد، زاویه‌ی نور می‌بایست بین ۶۰ الی ۸۰ درجه حفظ شود. هر گاه دیدید سطح خاک به خشکی می‌زند، می‌توانید به آن آب برسانید‌. از سویی، اندازه‌ی این گیاه تا ارتفاع ۸ پایی و پهنای ۴ پایی خواهد رسید.

نکته‌ی اساسی: شیره‌ی سفیدرنگ این گیاه ممکن است در افراد دارای پوست‌های حساس ایجاد حساسیت کند!

گیاه ماری موسوم به زبان مادر شوهر!

گیاه زبان مادر شوهر - گل های خانگی

گیاه زبان مادر شوهر – گل های خانگی

این گیاه برای افراد حواس‌پرت و فراموشکار حرف ندارد! اگر تنها مورد موفقیتِ شما در نگهداری از گیاهان آپارتمانی و گل‌های خانگی، نسخه‌ی پلاستیکی و مصنوعی آن‌ها بوده است؛ بهتر است گیاه ماری را هم یک امتحانی بکنید. این دوست خوش‌قامت ما به راحتی خود را با محیط‌های کم نور وفق می‌دهد، منتهی شخصا عاشق محیط‌های پرنور است. شرایط نگهداری: نور متوسط رو به بالا، زاویه‌ی نور میان ۶۰ الی ۸۵ درجه؛ هرگاه خواستید به آن آب دهید، اجازه دهید سطح خاک آن به خشکی بزند؛ سپس برای آب‌رسانی اقدام کنید. ارتفاع و پهنای این گیاه تا مرز ۴ فوت نیز می‌رسد.

شاه بلوط گویان

شاه بلوط گویان - گل های خانگی

شاه بلوط گویان – گل های خانگی

شاه بلوط گویان اصطلاحا به درخت پول نیز معروف است. پس به یک نحوی می‌توان آن را مایه‌ی خوشبختی دانست! از منزل خود با درخت پول پذیرایی کنید و امیدواریم پا قدم این گیاه باعث شود که باران پول بر سرتان سرازیر گردد. شرایط نگهداری: نور غیر مستقیم یا کم. اگر دیدید گیاه رو به زردی می‌رود و بی‌حال و پژمرده می‌زند، یعنی به نور بیشتری نیاز دارد. هر هفت الی ده روز به آن آب دهید. خواهید دید که ارتفاع و پهنای آن به ۴ الی ۶ پا خواهد رسید.