۸ تمرین مؤثر برای لاغر کردن صورت

۸ تمرین مؤثر برای لاغر کردن صورت

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۵-۱۸
  • در : زیبایی اندام

اولین علائم قابل توجه پیری، معمولا چین و چروک و شل شدن پوست صورت است. خاصیت ارتجاعی پوست و خطوط صورت شما بستگی به میزان تناژ عضلات صورت شما دارد. این ماهیچه ها به اندازه سایر ماهیچه های بدن، نیاز به ورزش دارند. در ادامه چندین تمرین پیشنهادی برای لاغر کردن صورت را با یکدیگر خواهیم آموخت.

گرم کردن صورت

8 تمرین مؤثر برای لاغر کردن صورت

اول از همه، باید عضلات صورت خود را گرم کنید. ایستاده و یا نشسته (فرقی نمی کند)، پشت خود را صاف نگه دارید. حالا سعی کنید تا جایی که می توانید، مصوت های مختلف را بخوانید. معمولا حروف “A”, “E”, “I” و “O” (اَ، ای، او، آ) مناسب هستند. این تمرین را تا زمانی ادامه دهید تا احساس کنید صورت شما گرم شده است.

تمرین شماره ۱

لاغر کردن صورت

لاغر کردن صورت

بنشینید و سر خود را به عقب خم کنید. لب پایینی خود را تا جایی که می توانید بیرون آورده و به سمت بالا بکشید. ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید. سپس یک اتراحت کوتاه داشته و ۲ تا ۳ بار این کار را انجام دهید.

تمرین شماره ۲

دستان خود را به صورت ضربدری روی سینه قرار دهید و درحالیکه صاف ایستاده اید، چانه خود را به آرامی بالا بیاورید. پس از رسیدن به حد مجاز، یک نفس عمیق بکشید و تا ۱۰ یا ۱۵ ثانیه بشمارید. سپس به آرامی به موقعیت اولیه برگردید.

تمرین شماره ۳

این تمرین بسیار ساده اما مؤثر است. این تمرین به کاشه خطر از دست دادن قابلیت ارتجاعی ارتجاعی شدن گونه های شما کمک می کند. سر خود را مستقیم نگه دارید. گوشه لب ها را به سمت پایین بکشید و به حالت اولیه بازگردید. این کار را حداقل ۵ با تکرار کنید تا زمانی که در عضلات خود، احساس تنش کنید.

تمرین شماره ۴

لاغر کردن صورت

لاغر کردن صورت

صاف بنشینید و یک مداد را با لب های خود محکم نگه دارید. حالا تلاش کنید تا بدون تکان دادن سر، نام خود را روی هوا بنویسید. این تمرین را حداقل به مدت ۳ دقیقه ادامه دهید. سپس یک استراحت کوتاه داشته باشید و چند بار دیگر این کار را انجام دهید.

تمرین شماره ۵

این تمرین برای ماهیچه های گردن شما بسیار عالی است و همچنین به تقویت عضلات اطراف صورت کمک می کند. سر خود را به راست کج کنید و سعی کنید گوش خود را به شانه راست خود بچسبانید. از طرف دیگر، کف دست راست را روی سر قرار داده و در جهت مخالف حرکت سر، به آن فشار کنید. در حالیکهبه هر دو طرف نیرو وارد می کنید و مقاومت می کنید، ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید و بعد حرکت را برای طرف چپ انجام دهید.

تمرین شماره ۶

یک نفس عمیق بکشید، لب های خود را محکم بسته و هوا را در دهان خود محبوس کنید. دست ها را روی گونه های خود بگذارید، به طوریکه انگشت های شما گوش هایتان را بپوشاند. حالا تلاش کنید گونه های خود را باد کرده و به سمت بیرون هل دهید و از طرفی با استفاده از دستان خو، مقاومت ایجاد کنید. ۵ تا ۱۰ ثانیه این کار را انجام دهید. سپس یک استراحت کوتاه داشته و ۵-۶ بار این کار را تکرار کنید.

تمرین شماره ۷

دهان خود را باز کرده و دندان هایتان را با لب های خود بپوشانید. حالا فک پایینی خود را به حلو حرکت دهید و با انگشت به چانه خود فشار دهید. سعی کنید در حین منقبض شدن و شل کردن ماهیچه صورت، با انگشت خود مقاومت کنید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

تمرین شماره ۸

لاغر کردن صورت

لاغر کردن صورت

این آخرین و سخت ترین تمرین است که به عضلات فک و زیر زبان کمک می کند. هر دو مشت خود را زیر چانه قرار دهید و زبان خود را به پایین دهان (کنار دندان های پایینی) فشار دهید. در حالیکه زبان خود را به سمت پایین فشار می دهید، مشت های خود را به سمت بالا بکشید. در این حالت ۳۰ ثانیه نگه دارید. یک استراحت کوتاه داشته باشید و ۱۰ بار این حرکت را انجام دهید.