تمیز کردن چای داغ از روی اثاثیه‌ی منزل که باید به سرعت انجام دهید!

تمیز کردن چای داغ از روی اثاثیه‌ی منزل که باید به سرعت انجام دهید!

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۴-۰۹
  • در : خانه داری

برای بسیاری از افراد، نوشیدن یک فنجان چای داغ در پایان روز حسابی سرحال‌آور است. بخصوص اگر یک کتاب خوب یا برنامه‌ی دیدنی تلویزیونی را هم به آن اضافه کنید، حسابی ساعات رویایی را سپری خواهد کرد. وقتی توی کاناپه یا صندلی محبوب خود جابجا می‌شوید تا بهتر در دل آن جای بگیرید، گاهی دقت و توجه به فنجان چای‌تان سخت‌تر خواهد شد. این‌جاست که می‌تواند به پاشیدن چای بر روی اسباب و اثاثیه‌ی منزل منتهی شود. از سویی، تمیز کردن چای داغ از روی اسباب منزل می‌تواند حسابی آرامشی که دنبالش می‎گشتید را از بین ببرد. اگرچه قرار نیست تمیز کردن چای داغ، شب شما را بهم بریزد. پس چند دقیقه وقت خود را برای تمیز کردن آن با کمک ترفند خاص علم داد اختصاص دهید و بعد مجددا از اوقات خود لذت ببرید.

مواد مورد نیاز برای تمیز کردن چای داغ از روی اثاثیه منزل!

  • دستمال کاغذی
  • شوینده‌ی مایع و ملایم
  • پارچه‌ی تمیز
  • سرکه سفید
  • دستمال تمیز

گام اول

چند لحظه بیخیال تمیز کردن چای داغ شوید و اجازه دهید سرد شود.

گام دوم

حالا با کمک یک تکه کهنه‌ی تمیز یا سه عدد دستمال کاغذی، تا جایی‌که می‌توانید از شر چای خلاص شوید.

گام سوم

در این مرحله از تمیز کردن چای داغ؛ می‌بایست یک قاشق چای‌خوری از مایع شوینده‌ی خود را در یک فنجان آب داغ حل کنید. دقت کنید که مایع شوینده‌ی شما نباید دارای سفید کننده باشد.

گام چهارم

یک دستمال تمیز را درون این محلول کف‌دار بزنید و با آن محل لکه‌ی چای را تمیز کنید.

گام پنجم

یک سوم فنجان سرکه سفید را با دو سوم فنجان آب گرم ترکیب کنید.

گام ششم

یک دستمال تمیز و خشک را درون این محلول فرو کرده و با آن محل لکه را تمیز کنید.

گام هفتم

دوباره با کمک ترکیب آب و مایع شوینده، محل لکه را تمیز کنید. این پروسه را در میان دو ترکیب آب و مایع شوینده، و سرکه و آب جابجا کنید. تا جایی‌که بالاخره تغییر رنگ اسباب و اثاثیه‌ی شما به دلیل چای، کاملا به حالت اول بازگردد.

گام هشتم

یک دستمال را با آب کمی نم‌دار کنید، سپس با آن سطح وسیله‌ی خود را تمیز کنید.

گام نهم

حالا با یک پارچه‌ی تمیز، این ناحیه را بمالید تا تمام رطوبت اضافه‌ی آن را جذب کرده و خشک نماید.

نکته‌ی کلیدی!

اگر چای داغ بر روی مبل، کوسن و کاناپه‌ی شما ریخته است؛ آن را در جای خشک و خنک قرار دهید تا کاملا خشک شود. حتی می‌توانید آن را نزدیک یک پنکه قرار دهید تا کاملا رد رطوبت از لکه گم شود.

اخطار!

از اشباع کردن بیش از حد محل با آب و رطوبت خودداری کنید! چرا که این‌ کار موجب می‌شود که کپک و قارچ سریع‌تر در محیط پخش شود.

علاوه بر این، از مواد شیمیایی خطرناک و خشن و هر شوینده‌ای که پایه‌ی سفید کننده و وایتکس دارد، استفاده نکنید. اگر تصمیم دارید که از محصولات لکه‌بر بهره ببرید، می‌توانید ابتدا دستورالعمل‌های برند لوازم منزل را چک کنید تا مطمئن شوید حساسیت خاصی در برابر شوینده‌ها ندارد.