دور کردن ساس از کیسه خواب را با علم داد بیاموزید!

دور کردن ساس از کیسه خواب را با علم داد بیاموزید!

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۴-۰۸
  • در : خانه داری

ساس‌هایی که میان تشک و تخت خواب شما می‌لولند؛ یکی از جانوران رایج در سراسر جهان هستند. تحقیقات نشان داد که ساس‌ها، پس از ۵ دهه دوری و استراحت، حالا دوباره با شدت قدیم به هتل‌ها و خانه‌های مناطقی مانند اروپا و آمریکای شمالی حمله‌ور شده‌اند. برای دور کردن ساس از کیسه خواب ، نیاز است که ابتدا به خوبی آن‌ها را بشناسیم. ساس‌هایی که در تخت شما دیده می‎شوند؛ معمولا قابلیت پرواز ندارند، به آرامی حرکت می‌کنند و بیشتر تمایل دارند داخل خانه‌ها بمانند. به همین دلیل مشابه این حشرات را در فضای بیرون کمتر مشاهده می‌کنید. این حشرات در طول روز زیر کفپوش خانه، میان ملحفه‌ها و شکاف‌های دیوار پنهان می‌شوند. سپس وقتی نیمه‌های شب فرا می‌رسد، شیفت کاری این حشرات شروع می‎شود و بر روی تخت می‌خزند تا از میزبان انسانی خود تغذیه کنند. اگرچه این حشرات معمولا بیماری خاصی را منتقل نمی‌کنند؛ منتهی واقعا آزاردهنده و مزاحم هستند. اگرچه کیسه‌های خوابی که قابلیت شستشو دارند، به راحتی از این ساس رفع می‌شوند. اما دور کردن ساس از جایی که این کیسه‌های خواب را نگه می‌دارید هم اهمیت زیادی دارد.

گام اول

برای این‌که مطمئن شوید کیسه خواب هیچ حشره‌ی موذی ندارد؛ بهترین کار این‌ است که آن را بشویید. کیسه خواب را درون ماشین لباسشویی بیندازید و در دور معمولی، آن را با مایع لباسشویی یا پودر بشویید. دقت کنید که حتما دمای آب را روی داغ تنظیم کنید. حداقل ۲۰ دقیقه برای خشک‌کن زمان تعیین کنید تا در دمای بالا، کیسه خواب را خشک کند. در حین شستشو و خشک‌ کردن کیسه خواب، تمام ساس از بین خواهند رفت.

گام دوم

در این مرحله، برای دور کردن ساس از کیسه خواب ، می‌بایست به جایی بروید که معمولا کیسه خواب را در آن نگه می‌دارید. معمولا کیسه‌های خوابی که برای کمپ رفتن استفاده می‌شوند؛ فاقد ساس هستند. چرا که این حشرات نمی‌توانند در دمای پایین‌تر از ۲۵ درجه فارنهایت زنده بمانند. حتما مطمئن شوید که چادر کمپینگ یا تجهیزات آن، مانند بالشت‌ها و…، فاقد ساس هستند و در معرض آن هم قرار نمی‌گیرند. به هیچ وجه هم لباس‌ها یا کیسه‌های خوابی که به ساس آلوده شده‌اند را وارد خانه نکنید.

شناسایی ساس‌ها

شناسایی ساس‌ها

گام سوم

سومین گام برای دور کردن ساس از کیسه خواب ، این است که آن‌ها را شناسایی کنید. پس حتما لوازم خواب هتل‌ها را بررسی کنید؛ تا از نبود ساس در آن اطمینان حاصل کرده باشید. اگر با کیسه خواب خودتان سفر می‌کنید؛ بهتر است آن را هم چک کنید. معمولا نشانه‌ی حضور ساس در لوازم خواب شما، با لکه‌های سیاه یا آجری مشخص می‌شود. این لکه‌ها حاصل از له شدن حشره زیر وزن تجهیزات شما، یا نمایی از مدفوع حشره است. اگر هیچ نشانی از ساس پیدا کردید؛ بهترین کار این‌ست که با پرسنل هتل تماس بگیرید و درخواست کنید اتاق شما را عوض کنند.

گام چهارم

اگر نگران هستید که خانه‌ی شخصی به ساس آلوده باشد؛ بهتر است به جای این‌که اجازه دهید فرزندان‌تان شب را در منزل دوستان‌ خود سپری کنند؛ آن‌ها را متقاعد کنید تا در خانه بمانند. اگر مجبور هستید در کیسه خوابی بخوابید که به ساس آلوده است؛ بهتر است یک اسپری ضد حساسیت و ضد ساس را انتخاب کرده و همراه خود ببرید. اگرچه برخی از این اسپری‌ها نه تنها تاثیری ندارند؛ بلکه بسیار هم خطرناک هستند و نمی‌توان از آن بر روی لوازم خواب استفاده کرد.

گام پنجم

اگر می‌بینید که کیسه خواب‌تان دائم به ساس آلوده می‌شود؛ بهتر است لوازم خواب منزل خود را هم چک کنید. شب‌ها به دنبال ساس‌های کوچک باشید و ردپای آن‌ها را از روی لکه‌های آجری یا سیاه پیدا کنید. به طور مرتب فرش‌های خانه را جارو بکشید و درز و شکاف‌های دیوارها را با گچ پر کنید. اگر هم‌چنان شک دارید که لوازم‌ خواب یا منزل‌تان به حشرات موذی آلوده باشد؛ بهتر است برای دور کردن ساس از کیسه خواب یا سایر لوازم خود، با یک متخصص آفت‌کشی تماس بگیرید.

نکات کلیدی!

همیشه قبل از این‌که روی تخت دراز بکشید، اول آن را چک کنید تا هیچ ساسی در آن وجود نداشته باشد. اگر مشکوک هستید که تجهیزات خواب‌تان به ساس آلوده باشد، برای دور کردن ساس از کیسه خواب یا لوازم دیگر خوب، بهترین کار شستن آن با آب داغ است. نیش ساس معمولا خیلی ریز است و خطر سلامتی خاصی ایجاد نمی‌کند.