راه و روش بخارپز کردن میوه را با علم داد بیاموزید!

راه و روش بخارپز کردن میوه را با علم داد بیاموزید!

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۴-۰۹
  • در : تغذیه و سلامتی

میوه‌های بخارپزی که در سس‌ غذا استفاده می‌شود، موجب افزایش مواد مغذی سس‌ می‌گردد. بعلاوه این میوه‌ها باعث ایجاد نمایی شیک بر روی دسر نیز می‌شوند. از سویی بافت نرم و خوشمزه‌ی این میوه‌ها، برای درست کردن پوره هم عالی‌ست. بماند که همه می‌دانیم میوه‌های بخارپز در مقایسه با میوه‌هایی که در آب می‌جوشند، مواد مغذی و ویتامین‌های بیشتری دارند. بر اساس ژورنال ساختارشناسی و بررسی اغذیه، بخارپز کردن میوه باعث می‎شود که میوه‌ها تا حدود ۷۹ درصد از ویتامین‌های خود را حفظ ‌کنند. در حالی‌که این مقدار برای میوه‌های جوشیده به ۶۹ درصد می‎رسد. علاوه بر این، بخارپز کردن میوه به آب کمی نیاز دارد و تنها به رطوبتی که در حین پختن تولید می‎شود، وابسته است و بر خلاف جوشاندن میوه، ویتامین‌های آن تبخیر نشده و از بین نمی‌روند.

مواد مورد نیاز برای بخارپز کردن میوه

  • پوست کن (استفاده از آن دلخواه است)
  • چاقوی میوه‌خوری

گام اول

میوه‌هایی مانند سیب، کیوی و گلابی را با کمک پوست‌کن، پوست بکنید. سایر میوه‌هایی را که نیاز به پوست کندن ندارند، مانند توت فرنگی، بلوبری، آلو، هلو و تمشک را زیر آب سرد بشویید و سپس در صورت نیاز هسته‌های آن‌ها را جدا کنید.

گام دوم

برای درست کردن پوره، می‌بایست میوه‌ها را در اندازه‌ی یک دوم اینچ الی یک اینچ ببرید. حتی می‌توانید برای بخارپز کردن میوه‌ها، آن‌ها را نصف کنید. این بستگی به سلیقه‌ی شما دارد. سپس میوه‌ها را درون یک کاسه‌ی مقاوم در برابر مایکروویو بریزید و درون مایکروویو بگذارید. هر دفعه یک نوع میوه را بخارپز کنید تا انواع مختلفی از میوه در نهایت برایتان مهیا گردد.

گام سوم

مقدار کمی آب یا آب‌میوه درون کاسه بریزید تا کف آن را بپوشاند. سپس در کاسه را محکم بر روی آن فشار دهید.

گام چهارم

میوه‌ها را در دمای بالا، حدود ۳۰ ثانیه حرارت دهید. سپس کمی آن را هم بزنید و اجازه دهید کمی بپزد. میزان نرمی آن بستگی به ذائقه‌ی شما دارد.