روش ساخت یک حلقه‌ی گل با مداد که هوش از سرتان خواهد برد!

روش ساخت یک حلقه‌ی گل با مداد که هوش از سرتان خواهد برد!

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۳-۲۷
  • در : هنر در خانه

این حلقه‌ی گل با مداد ، نمره‌ی بیستِ خلاقیت را خواهد گرفت! این حلقه‌ی گل پیشنهادی از سوی علم داد، با دو بسته مداد درست شده است و در وسط آن، یک تخته داد که می‌توانید با گچ بر روی آن یادداشت بنویسید و حتی آن را درون حیاط خود آویزان کنید. این دکور برای تزیین در نیز مناسب است و می‌تواند خوش‌آمدگویِ فرزند شما، در هر لحظه‌ای که از مدرسه به خانه برمی‌گردد؛ باشد. علاوه بر این، اگر برای کادوی روز معلم سرگردان مانده‌اید، می‌توانید با این کادوی دست‌ساز، معلم فرزند خود را شاد کنید.

لوازم مورد نیاز برای ساخت حلقه‌ی گل با مداد

  • مداد
  • کارتن
  • قطب نمای‌ دایره‌ای
  • درِ یک قوطی رنگ
  • اسپری رنگ مخصوص تخته سیاه
  • خط کش چوبی بلند
  • چسب دائمی
مواد مورد نیاز

مواد مورد نیاز

گام اول: کارتن را به صورت مدور ببرید

با کمک پرگار، دایره‌ای بر روی کارتن کشیده و سعی کنید  قطر آن از سر قوطی رنگ به اندازه‌ی یک اینچ کوچک‌تر باشد. به عنوان مثال، طول قطر دایره‌ای که در این مقاله‌ی آموزشی کشیده‌ایم، ۵ اینچ می‌باشد‌. با کمک قیچی، دایره‌ای را که کشیده‌اید، بریده و خارج کنید.

گام اول

گام اول

گام دوم: یک دایره‌ی کوچک‌تر نیز جدا کنید

با کمک پرگار دایره‌ی دیگری بکشید که طول قطر آن از دایره‌ی اولی به اندازه‌ی یک اینچ کوچک‌تر باشد. حالا دایره را خارج نمایید‌‌‌. این دایره‌ی کوچک‌تر به شما کمک می‌کند که مدادها را درست و به اندازه ردیف کنید.

گام دوم

گام دوم

گام سوم: حالا این دو دایره‌ی کارتنی را بهم بچسبانید

کارتن کوچک‌تر را با کمک چسب دائمی بر روی کارتن بزرگ‌تر بچسبانید‌‌. چینش دو دایره بر روی هم باید به گونه‌ای باشد که سوراخ‌های ایجاد شده حاصل از سوزن پرگار کاملا بر روی هم قرار گرفته باشند. طبق دستورالعمل کارتن‌هایی که دارید، مدتی صبر کنید تا چسب محکم گردد.

گام سوم

گام سوم

گام چهارم: مرتب کردن مدادها!

برای درست کردن چهار ربع دایره، یک مداد را در پایین، یک مداد در بالا، یکی در سمت چپ و دیگری را در سمت راست دایره قرار دهید. به این صورت در میان مدادها زاویه‌ی ۹۰ درجه شکل خواهد گرفت. بخش زیرین مداد را می‌بایست دقیقا بر روی مرکز دایره‌ی کوچک‌تر قرار دهید. ( در این بخش، مرکز دایره‌ی کوچک‌تر، درست مانند راهنمای شما عمل خواهد کرد و به شما کمک می‌کند که راحت‌تر بتوانید مدادها را به درستی بچینید.)

گام چهارم

گام چهارم

گام پنجم: حالا به ترتیب، مدادهای هر ربع دایره را با چسب به کارتن محکم کنید‌

مداد هایی را که با آن، ربع دایره را پر کرده‌اید، کنار بگذارید. سپس مقداری از چسب دائمی را بر روی کارتن بریزید. حالا تمام آن مدادها را بر سر جای خود محکم کنید؛ تا با کمک چسب بر روی کارتن بچسبند‌. مدادها باید به گونه‌ای چیده شوند که تصویر پرینت شده بر روی آن، رو به سمتِ بخش بالایی حلقه‌ی گل با مداد شما باشند و سپس آن‌قدر مدادها را جابجا کنید، تا این‌که کاملا با فاصله‌های مساوی در کنار هم قرار بگیرند‌. استفاده از چسب دائمی، نه تنها باعث می‌شود که مدادها به سرعت به کارتن بچسبند، بلکه آن‌قدر به شما زمان خواهند داد که بتوانید کمی مدادها را جابجا و مرتب کنید.

گام پنجم

گام پنجم

چینش مدادها

چینش مدادها

گام ششم: باقی مدادها را هم به همین ترتیب بچینید.

حالا به ترتیب، سایر مدادها را درون هر ربع دایره بچینید. حتما متوجه خواهید شد که به دلیل این‌که بخش پایینی مدادها بر روی دایره‌ی کوچک‌تر قرار دارند، مدادها در تمام سطح دایره‌ی کوچک‌تر به درستی پخش نشده‌اند. که چرا که سطح این دایره به درستی مسطح و صاف نیست. برای آن‌که تمام مدادها در یک سطح قرار داشته باشند؛ از خرده‌های کارتن استفاده کنید، آن‌ها را بر روی دایره بچسبانید و آن‌قدر مدادها را جابجا کنید تا کاملا با فاصله‌ی مرتب و منظم کنار هم قرار گرفته باشند. حالا سراسر شب به چسب زمان دهید تا به خوبی خشک گردد.

گام ششم

گام ششم

گام هفتم: با کمک اسپری رنگ تخته سیاه، در قوطی رنگ را هم رنگ‌آمیزی نمایید‌

درب یک قوطی رنگ ا گالنی، برای قرار دادن در مرکز حلقه‌ی گل با مداد شما ایده‌آل خواهد بود. می‌توانید قوطی‌های خالی رنگ و درب آن را از فروشگاه‌های کارهای دستی خریداری کنید.) دو تا سه لایه از اسپری رنگ تخته‌سیاه را بر روی درب قوطی بپاشید. حالا اجازه دهید خشک شود. تخته سیاه شما آماده است!

گام هفتم

گام هفتم

گام هشتم: تخته سیاه مدور خود را بر روی حلقه‌ی گل با مداد بچسبانید‌‌

بالای حلقه‌ی گل خود مقداری چسب بریزید. مطمئن شوید که چسب از محدوده‌ی دایره‌ی بزرگ‌تر فراتر نرود. حالا تخته سیاه مدور خود را درست در مرکز دایره‌ی بزرگ‌تر قرار دهید و آن را محکم بر روی آن فشار دهید تا تمامی سطح چسب با تخته سیاه شما تماس پیدا کند. برای این‌که تخته سیاه بهتر بچسبد، یک کتاب سنگین را بر روی آن بگذارید. حالا اجازه دهید تمام آن خشک گردد‌.

اضافه کردن چسب

اضافه کردن چسب

چسباندن تخته سیاه

چسباندن تخته سیاه

گام نهم: خط‌کش را نصف کرده و ببرید

با کمک اره، خط کش خود را ببرید تا دو تکه خط کش ۱۸ اینچی ایجاد شود‌. یک سوی این خط کش  سوراخی دارد که به شما کمک می‌کند بهتر آن را بر روی دیوار آویزان کنید. از این نيمه‌ی خط‌کش برای حلقه‌ی گل با مداد خود استفاده کنید.

بریدن خط کش

بریدن خط کش

گام دهم: خط کش را بر روی کارتن بچسبانید

حلقه‌ی گل را بچرخانید و یک خط کش را به بخش پشتی کارتن محکم بچسبانید‌‌. اگر اره نتوانسته خط کش را کاملا صاف ببرد، غم به دل راه ندهید. این بخش از خط کش در پشت حلقه‌ی گل پنهان می‌گردد. بنابراین به خط کش شما وقت خواهد داد تا کاملا خشک شود.

چسباندن خط کش

چسباندن خط کش

گام یازدهم: حالا حلقه‌ی گل با مداد خود را آویزان کنید

سوراخ خط کش چوبی باغبانی شما برای آویزان کردن حلقه‌ی گل با مداد، موثرتر خواهد بود. اکر نمی‌خواهید در حلقه‌ی گل با مداد خود جای پیچ و سوراخی باشد و قصد دارید یک نمای همیشگی برای منزل دست و پا کنید؛ می‌توانید از گیره‌های چسبی و قابل جداسازی استفاده کنید تا در پشت حلقه‌ی گل شما متصل شود و آن را به هر سطحی می‌چسباند.

آویز مد نظر

آویز مد نظر

شکل نهایی

شکل نهایی