زندگی نامه اد شیرن (Ed Sheeran)

زندگی نامه اد شیرن (Ed Sheeran)

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۱۰-۲۰
  • در : بیوگرافی خواننده ها

اد شیرن (Ed sheeran)، خواننده و ترانه سرا انگلیسی که برنده جایزه گرمی شده و به دلیل خواندن آهنگ های معروف Shape of You، Photograph، Thinking Out Load و Perfect مشهور شده است.

اد شیرن کیست؟

اد شیرن از جوانی نواختن گیتار را شروع کرد و اندکی بعد شروع به نوشتن آهنگ های خودش کرد. هنگامی که او فقط یک نوجوان بود، برای پیگیری هنر خود به لندن نقل مکان کرد. با جلب توجه برای اجرای آنلاین خود، او حتی بدون بستن یک قرارداد، به جایگاه اول جدول iTunes دست یافت. پس از عقد قرارداد با Atlantic، شیرن میلیون ها آهنگ ها فروخته و برای آهنگ های Thinking Out loud و Shape of you و همچنین آلبوم ۲۰۱۸ خود، برنده جایزه گرمی شده است.

اوایل زندگی

اد شیران در ۱۷ فوریه ۱۹۹۱ در هالیفاکس، یورکشایر غربی، انگلستان متولد شد. در پشت صحنه یکی از نمایش های رایس، او با Damien Rice، خواننده و آهنگساز آشنا شد و از او الهام گرفت. رایس به شیرن گفت که موسیقی خودش را بنویسد و شیرن به آن عمل کرد.

طولی نکشید که شیرن در حال ضبط آهنگ ها و فروش آن ها بود و به زودی اولین EP رسمی خود را با نام The Orange Room منتشر کرد. با این موفقیت، شیرن ۱۴ ساله برای تابستان به لندن رفت. او که فکر می کرد می تواند در شهر های بزرگ کنسرت برگزار کند، با گیتار و کوله پشتی خود خانه را ترک کرد.

هنگامی که در لندن بود، مشغول ضبط و پخش شد و به سرعت دو آلبوم را منتشر کرد. در سال ۲۰۱۰، شیرن در حرفه خود جهش به مرحله بعدی را تجربه کرد و این امر از طریق رسانه های آنلاین صورت گرفت. مسیری که شیرن یاد گرفته بود بسیار کارآمد از آن استفاده کند.

آلبوم ها و آهنگ ها

آلبوم + (Plus)

پس از عقد قرارداد با آتلانتیک، شیرن اولین آلبوم استودیویی خود به نام “+” را منتشر کرد. این آلبوم فقط در ۶ ماه اول توانست بیش از یک میلیون نسخه در انگلستان به فروش برسد. شیرن شروع به همکاری با هنرمندان بزرگتری مانند One Direction و Tylor Swift کرد و Swift را در تور ۲۰۱۳ همراه خود کرد.

آهنگ I See Fire

پس از موفقیت قبلی، موفقیت بعدی شیرن زمانی رقم خورد که ترانه I See Fire در فیلم “هابیت، برهوت اسماگ” شنیده شد و در ژوئن ۲۰۱۴، آلبوم بعدی او به نام “x” منتشر شد و در جایگاه اول iTunes ایالات متحده قرار گرفتند. این پروژه شامل سه تک آهنگ Photograph، Don’t و Thinking Out Loud بود که آخری برنده جایزه گرمی برای بهترین آهنگ سال و بهترین اجرای انفرادی پاپ در سال ۲۰۱۶ شد.

آلبوم ÷ (Divide)

در سال ۲۰۱۶، وقفه ای را برای کار بر روی سومین آلبوم استودیویی خود به نام “÷” را انجام داد. در ژانویه ۲۰۱۷، او دو تک آهنگ از آلبوم به نام های Shape of You و Castle on the Hill را منتشر کرد که به ترتیب در جایگاه اول و ششم Billboard Top 100 حضور یافتند. آلبوم جدید وی با ۵۶٫۷ میلیون دانلود در ۲۴ ساعت در Spotify، رکورد این سایت را شکست.

آهنگ Perfect

در اواخر سال ۲۰۱۷، شیرن موفق شد آهنگ عاشقانه دیگری به نام Perfect را ارائه دهد. این آهنگ در اواسط ژانویه ۲۰۱۸ به جایگاه اول بیلبورد آهنگ های پاپ دست یافت. در اواخر همان ماه، شیرن با برنده شدن در بهترین اجرای انفرادی پاپ برای Shape of You و بهترین آلبوم پاپ، یک جایزه گرمی دیگر را به سوابق خود اضافه کرد.

اد شیرن و همسرش

اد شیرن و همسرش

فیلم و سریال

اد شیرن در فیلم های متختلفی به عنوان بازیگر نقش خود ظاهر شده است. از جمله baby Bridge و Jones. او همچنین در یک اپیزود از سریال بازی تاج و تخت نیز بازی کرده و در آن جا نیز قطعه ای را به صورت زنده خواند.

دادخواست برای کپی رایت

در اوایل سال ۲۰۱۸، شان کری و بی گولدن با این ادعا که آهنگ The Rest of our Life که با همکاری اد شیرن برای تیم مک کراو و فیث هیل نوشته شده است، از آهنگ When I Found You آن ها کپی برداری شده است، درخواست ۲۰ میلیون دلار به عنوان غرامت کردند که این دادخواست در آخر همان سال به نتیجه رسید.

زندگی شخصی و افتخارات

در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۱۷، شیرن به دلیل خدمات خود به موسیقی و امور خیریه، به عضویت عالی ترین نشان امپراتوری انگلیس درآمد.

چند هفته بعد، وی اعلام کرد که درست قبل از سال جدید با چری سیبورن نامزد کرده است و مراسم مهم دیگری را جشن گرفته اند. در ماه آگوست، او فاش که که این دو به طور مخفیانه ازدواج کرده اند و او به مصاحبه کننده متعجب گفت که خیلی دوست ندارد این مسائل در توجه عموم و رسانه ها باشد. در آگوست سال ۲۰۲۰، این زوج صاحب اولین فرزند دختر خود به نام Lyra Antarctica Seaborn Sheeran شدند.