زندگی نامه سیا (Sia)

زندگی نامه سیا (Sia)

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۱۱-۱۲
  • در : بیوگرافی خواننده ها

سیا (Sia) خواننده پاپ اهل استرالیا که بیشتر به دلیل انزجار از شهرت شناخته می شود. او تعداد زیادی آهنگ خوانده است که از مشهورترین و محبوب ترین آن ها می توان به Chandelier و Cheap Thrills اشاره کرد.

سیا کیست؟

سیا در اوایل ۲۰ سالگی برای ادامه کار در موسیقی به انگلستان نقل مکان کرد و با گروه Zero 7 آواز خواند. اولین ضبط انفرادی او قطعه Healing Is Difficult است که مسیر زندگی حرفه ای او را تغییر داد و با آلبوم Some People Have Real Problems آن را ادامه داد. ترانه های Chandelier و Cheap Thrills او را به شهرت در موسیقی پاپ رساندند. او در کنسرت هایش از کلاه گیس معروف خود استفاده می کند که چهره او را پنهان می کند. او سعی می کند تا آنجا که ممکن است به صورت ناشناس در کانون توجهات زندگی کند.

اوایل زندگی

سیا کیت ایزابل فورلر در ۱۸ دسامبر ۱۹۷۵ در آدلاید استرالیا متولد شد. مادرش هنرمند و پدرش نوازنده بود و به همین دلیل سیا در سنین پایین با هنر و خلاقیت آشنا شد. پدرش به عنوان یک نوازنده با اعضای گروه INXS و همچنین Men at Work’s Colin Hay همکاری می کرد.

sia برای اولین با با گروهی به نام Crisp شروع به اجرا کرد و در دهه ۱۹۹۰ در صحنه موسیقی جاز آدلاید آواز خواند. برخی موفقیت ها باعث شد تا او در سال ۱۹۹۷ به صورت انفرادی کار کند اما نتیجه ای نگرفت و خیلی زود برنامه ای چید تا به انگلستان برود تا با دوست پسر خود ملاقات کند. به طور غم انگیزی، یک ماشین به او برخورد کرد و کشته شد. سیا آن مرد جوان را عشق زندگی خود توصیف کرده و مرگ وی یک واقعه ویرانگر بوده است.

آلبوم ها و آهنگ ها

Healing is Diffilcult

در پی آن فاجعه سیا به انگلستان رفت و اولین وقفه خود را درقالب یک برنامه آواز پشتیبان برای Jamiroquai به دست آورد. این امر منجر شد تا سیا با گروه Zero 7 همکاری کند. موفقیتی که تنها سبب شد رویای واقعی اش یعنی اجرا به صورت انفرادی به تأخیر بیفتد. در سال ۲۰۰۰ هنگامی که با Dance Pool، بخشی از شرکت سونی، قرارداد ضبط صدا را امضا کرد، گامی بزرگ به سوی آن رویا برداشت. در همان سال اوین آلبوم او با نام Healing is Difficult منتشر شد و باعث تولید تک آهنگ Drink to Get Drunk شد. تک آهنگ دیگر به نام Little Man توسط هنرمند بریتانیایی، Wookie، ریمیکس شد که در بسیاری از باشگاه های رقص به اجرا درمی آمد. با این دو آهنگ، سیا شروع به ایجاد هیاهوی زیادی کرد و او در حال مشهور شدن بود.

Don’t Bring Me Down و Colour The Small One

سیا خیلی زود با طرف قرارداد خود به مشکل خورد، اما این باعث شد تا او به Go! Beat Records برود. جایی که او در سال ۲۰۰۳ Don’t Bring Me Down را منتشر کرد. آلبوم بعدی او به نام Color The Small One پس از انتقال سیا به ایالات متحده و همکاری با Beck در آهنگ Bully ضبط شد. این آلبوم در لیست و جداول خیلی موفق عمل نکرد اما شامل آهنگی بود که مسیر زندگی میا را تغییر می داد.

Breathe Me ، Lady Croissant و Some People Have Real Problems

آلبوم Colour The Small آهنگی زیبا به نام Breathe Me داشت که در نهایت برای اپیزود آخر سریال Six Feet Under شبکه HBO کاملا مناسب بود. استفاده از این آهنگ توجهات زیادی را به سمت این خواننده جلب کرد. سیا هیچ اهمیتی در مورد اهمیت حضور این آهنگ در برنامه خود نداد و گفت که این زندگی حرفه ای در حال مرگش را زنده نگه داشته است. این امر منجر به تورگردانی او شد و اولین آلبوم زنده سیا، Lady Croissant حاصل شد. سومین آلبوم او، Some People Have Real Problems، در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و با رتبه ۲۶ در ایالات متحده آغاز به کار کرد.

سیا sia

نامزدی برای جوایز گرمی

هنگامی که سیا دوباره ظاهر شد، او یک کلاه گیس سفید بر سر داشت که تمام صورت او را پوشانده بود. سیا که از بودن در کانون توجهات خسته شده بود، در اجراهای زنده گرفته تا تا حضور در تلویزیون کلاه گیس بر سر داشت. او با آهنگ های Chandelier و Cheap Thrills در نمودار های پاپ یکه تازی می کرد و مشهور تر شد. آلبوم ۱۰۰۰ Forms of Fear در تابستان ۲۰۱۴ منتشر شد و به رتبه ۱ بیلبورد ایالات متحده آمریکا رسید. بعدا سیا چهار نامزدی جوایز گرمی را برای این آهنگ ها از جمله آهنگ برتر سال را گرفت.

موسیقی متن

sia کار های موسیقی متن نیز انجام داده است و در ساخت آهنگ های The Great Gatsby(2013)، Annie(2014)، The Hunger Games: Catching fire(2013) کمک کرده است. او همچنین با دیوید گوتا در ۱۰ آهنگ برتر Titanium همکاری کرده است و استعداد های خود را در آلبوم dance-pop جورجیو مورودر به نام deja vu درسال ۲۰۱۵ شرکت داد و در آلبوم خوانندگی کرد.

سال بعد ششمین آلبوم استودیویی سیا به نام This is Acting منتشر شد. اگرچه بیشتر اهنگ ها در اصل به سایر هنرمندان ارائه شده بود، سیا با اجرای تک آهنگ های خود به نام Cheap Thrills و The Greatest موفقیت کسب کرد. این هنرمند در سال ۲۰۱۷ آلبوم تعطیلات خود به نام Everyday is Christmas، همراه با تک آهنگ اصلی خود، Santa’s Coming for Us را درست قبل از هالووین منتشر کرد.

در ادامه Sia با دی جی و تهیه کننده آمریکایی Diplo و خواننده و رپر انگلیسی به نام Labrinth، همکاری کرد تا سوپرگروه LSD را تشکیل دهند. گروه قبل از انتشار آلبومی به همین نام (LSD) در آوریل ۲۰۱۹، ۵ تک آهنگ دیگر را منتشر کردند. با قطعه Original او به کار انفرادی بازگشت که این آهنگ به عنوان موسیقی متن فیلم Dolittle در اوایل سال ۲۰۲۰ استفاده شد.

زندگی شخصی

سیا یک گیاهخوار است. در آگوست ۲۰۱۴، او با اریک اندرس لنگ، یک فیلم ساز مستند در کالیفرنیا ازدواج کرد. آن ها در اواخر سال ۲۰۱۶ جدایی خود را اعلام کردند.

در نوامبر ۲۰۱۷، سیا پس از اینکه فهمید شخصی در حال فروش عکس شخصی او است، آن عکس را با اشاره به حساب توییتر آن شخص منتشر کرد و زیر آن نوشت: “پول خود را پس انداز کنید، اینجا هر روز کریسمس است”.

در ماه می سال ۲۰۲۰، این هنرمند تأیید کرد که سال گذشته دو پسر بچه را از سیستم مراقبت های فرزندان خارج شود، به فرزندی پذیرفته است.