زندگی نامه کریستیانو رونالدو

زندگی نامه کریستیانو رونالدو

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۱۰-۰۶
  • در : بیوگرافی ورزشکاران

کریستیانو رونالدو (Cristiano Ronaldo) یک فوتبالیست حرفه ای است که در تیم های باشگاهی مختلفی از جمله منچستر یونایتد، رئال مادرید و یوونتوس و همچنین تیم ملی پرتغال بازی کرده است.

کریستیانو رونالدو کیست؟

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو، یک سوپر استار فوتبال پرتغالی است. در سال ۲۰۰۳، در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، باشگاه منچستر یونایتد ۱۲ میلیون پوند (بیش از ۱۴ میلیون دلار آمریکا) برای خرید او پرداخت کرد که یک رکورد برای بازیکنان در آن سن محسوب می شد.

در فینال جام حذفی ۲۰۰۴، رونالدو سه گل اول منچستر را به ثمر رساند و به تیم خود کمک کرد تا عنوان قهرمانی را از آن خود کنند. قبل از اینکه رئال مادرید او را با مبلغ ۱۳۱ میلیون دلار آمریکا که در آن زمان یک رکورد برای دستمزد فوتبالیست ها محسوب می شد، بخرد، او یک رکورد گلزنی را در سال ۲۰۰۸ تثب کرد.

وی در میان بسیاری از موفقیت های خود، موفق به کسب ۵ جایزه توپ طلای برای بهرتین بازیکن سال شده و پرتغال را به یک پیروزی مهم در جام ملت های اروپا ۲۰۱۶ رساند. در جولای ۲۰۱۸، رونالدو با امضای قرارداد با یوونتوس در سری آ ایتالیا، مرحله جدیدی از زندگی حرفه ای خود را آغاز کرد.

اوایل زندگی

کریستین رونالدو در ۵ فوریه سال ۱۹۸۵ در فونچال، مادیرا (یک جزیره کوچک در سواحل غربی کشور پرتغال) متولد شد. رونالدو کوچکترین فرزند خانواده از مجموع چهار فزرند است. پدر او خوزه دینیس آویرو و مادرش ماریا دولورس دوس سانتوس است. نام وی به نام رونالد ریگان، یکی از بازیگران محبوب پدرش بود.

رونالدو در محله ای که اکثر جمعیت آن را کارگران تشکیل می دادند، در خانه ای کوچک با سقف حلبی که مشرف به اقیانوس بود، بزرگ شد. رونالدو از طریق پدرش که به عنوان مدیر تدارکات در باشگاه آندورنیها کار می کرد، با فوتبال آشنا شد.

زندگی اولیه او با سختی شکل گرفت، زیرا پدرش اغلب بیش از حد نوشیدنی می نوشید. مادر رونالدو برای کمک به تغذیه بچه ها و حفظ ثبات مالی، به عنوان یک آشپز و نظافت کار، کار می کرد.

در سال ۲۰۰۵، هنگامی که رونالدو در منچستر یونایتد بازی می کرد، پدرش به دلیل مشکلات کلیوی ناشی از الکل در گذشت. در سال ۲۰۰۷، مادرش با سرطان پستان دست و پنجه نرم می کرد. مورد اول برای رونالدو بسیار سخت بود زیرا او و پدرش بسیار نزدیک بودند.

این ورزشکار جوان اغلب پدرش را تشویق می کرد مشروبات الکی را کنار بگذارد، اما پدر او پیشنهاد او را نمی پذیرفت.

رونالدو در سن ۱۰ سالگی به عنوان یک پدیده شناخته شد. در اوایل نوجوانی، استعداد و توانایی رونالدو به طور قابل توجهی پیشرفت کرده بود. وی پس از همکاری با ناسیونال دا لیها دا مادیرا، در سال ۲۰۰۱ با باشگاه اسپورتینگ پرتغال قرارداد بست.

کریستیانو رونالدو

زندگی حرفه ای و تیم ها

منچستر یونایتد

در سال ۲۰۰۱، زمانی که رونالدو فقط ۱۶ سال داشت، منچستر یونایتد بیش از ۱۲ میلیون پوند برای جذب او پرداخت کرد. هزینه ای بی سابقه برای یک بازیکن در سن و سال او.

رونالدو با عملکردی مسحور کننده با تیم اسپورتینگ پرتغال در برابر منچستر، مهارت خود را به رخ حریفان می کشید. او چنان خوب بازی کرد که تعدادی از بازیکنان یونایتد از مدیر خود خواستند تا این بازیکن جوان را امتحان کنند و باشگاه نیز به زودی این کار را کرد.

کریستیانو رونالدو آن ها را نا امید نکرد. او خود را در فینال جام حذفی ۲۰۰۴ نشان داد. سه گل اول تیم را به ثمر رساند و به تیم کمک کرد تا قهرمانی را از آن خود کنند. در سال ۲۰۰۷، رونالدو قراردادی ۵ ساله به مبلغ ۳۱ میلیون پوند امضا کرد.

یک سال بعد، کریستیانو رونالدو هنگامی که یکی از بهترین فصل ها را برای باشگاه رقم زد، حقوق بالای خود را توجیه کرد. او ۴۲ گل برای منچستر زد و عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۰۸ فیفا را به دست آورد. در کل، رونالدو به رساندن منچستر به سه قهرمانی لیگ برتر کمک کرد.

رئال مادرید

در سال ۲۰۰۹، باشگاه رئال مادرید اسپانیا موافقت کرد تا رکورد ۱۳۱ میلیون دلار را به منچستر یونایتد برای جذب رونالدو بپردازد. تعهد رونالدو به منچستر یونایتد دائما مورد سوال بود و گانه زنی هایی مبنی بر اینکه او می خواهد در جای دیگری بازی کند، وجود داشت و هیچ کس از جدایی رونالدو تعجب نکرد. رونالدو دلیلج جدایی اش را نیاز به یک چالش جدید عنوان کرده است.

رونالدو در ادامه لیست قابل توجهی از افتخارات فردی و جام های تیمی را برای خود ثبت کرد. در دسامبر ۲۰۱۶، او چهارمین جایزه توپ طلای خود را به عنوان بهترین بازیکن سال این ورزش به دست آورد و لیونل مسی بازیکن تیم بارسلونا را در این سال شکست داد.

پیروزی های رونالدو در اسل ۲۰۱۶ شامل قهرمانی در جام ملت های اروپا، لیگ قهرمانان اروپا بود.

کریستیانو رونالدو توپ طلا

یوونتوس

رونالدو پس از گفتن نکاتی مبنی بر اینکه زمان حضورش در رئال به پایان رسیده است، در ژولای ۲۰۱۸ با امضای قراردادی به مبلغ ۱۴۰ میلیون دلار باشگاه یوونتوس پیوست.

رونالدو در نامه ای سرگشاده از وب سایت این باشگاه به هواداران رئال ادای احترام کرد و نوشت: “این سال ها در رئال مادرید و شهر مادرید جزء بهترین سال های عمر زندگی ام بوده است. من از دست اندکاران و هم تیمی هایم تشکر می کنم و همچنین از طرفدارانم به دلیل عشق و محبتی که دریافت کرده ام.”

اولین حضور رونالدو در یوونتوس یک فصل موفقیت آمیز یود. او در ۱۴ بازی خود، ۱۰ گل را به ثمر رساند و در بازی مقابل آث میلان در سوپر جام ایتالیا، تک گل بازی را زد و یوونتوس را به قهرمانی رساند. وی پس از هدایت تیم خود به هشتمین قهرمانی متوالی در سری آ، در می ۲۰۱۹ به عنوان بازیکن MVP لیگ انتخاب شد.

تیم ملی پرتغال

در ۱۰ جولای ۲۰۱۶، کریستیانو رونالدو یک پیروزی مهم را در کارنامه خود ثبت کرد. وی به عنوان کاپیتان تیم ملی پرتغال، این تیم را به فینال در مقابل فرانسه رساند و پیروز این دور از مسابقات شدند.او در بازی فینال به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو تنها ۲۵ دقیقه حضور داشت اما تیم پرتغال با نتیجه ۱ بر ۰ توانستند تیم فرانسه را شکست دهند. هم تیمی های رونالدو گفته اند که او به عنوان کاپیتان از کنار زمین به آن ها انگیزه می داد.

رونالدو اظهار داشت: “این یکی از بهترین لحظات زندگی من است. من همیشه گفته ام که می خواهم با تیم ملی یک جام کسب کنم و تاریخ ساز شوم و من این کار را کردم. خدا را شکر همه چیز برای ما خوب بود.”

رونالدو در جام جهانی نیز عملکرد خوبی داشت و در بازی با مقابل اسپانیا موفق به زدن سه گل شد و این تیم توانست به مرحله بعد صعود کند. او رکورد تعداد گل های بین المللی اروپا را با ۸۵ گل زده به نام خود ثبت کرد و پس از علی دایی، دومین گلزن بین المللی تاریخ است.

به هر حال آن ها در مرحله حذفی با نتیجه ۲-۱ مغلوب اروگوئه ای ها شدند و نتواستند به فینال جام جهانی برسند.

اتهام تجاوز جنسی

در اکتبر ۲۰۰۵، یک ماه پس از مرگ پدرش، رونالدو به اتهام تجاوز به زنی در یک هتلی در لندن توسط پلیس بازداشت شد و سپس با قید وثیقه آزاد شد. رونالدو این اتهام را تکذیب کرد و در نوامبر ۲۰۰۵، دادگاه به دلیل ناکافی بودن مدارک، او را تبرئه کرد.

کریستیانو رونالدو

نامزد ها و فرزندان

در حال حاضر کریستیانو رونالدو با مدل اسپانیایی، جورجینا رودریگز در رابطه است. این زوج برای اولین در نوامبر ۲۰۱۶ در انظار عمومی دیده شدند.

در ژوئن ۲۰۱۷، این زوج صاحب یک دو قلو شدند. یک پسر و یک دختر. در نوامبر ۲۰۱۷، رودریگز یک دختر دیگر به دنیا آورد.

اولین فرزند رونالدو کریستیانو جونیور نام دارد که در ژوئن ۲۰۱۰ به دنیا آمد. رونالدو هیچ گاه هویت واقعی مادر او را به طور عمومی اعلام نکرده است.