ترک های خیابانی و شکاف پیاده روها و زیبایی شهر

ترک های خیابانی و شکاف پیاده روها و زیبایی شهر

  • توسط : معصومه حیدری
  • در : ۱۴۰۰-۰۴-۱۰
  • در : دانستنیها

مقدمه

حتما تاکنون با کنده کاری ها و شکاف هایی که ممکن است مدت ها باشد که در کف خیابان ها و یا پیاده روها ایجاد شده اند، روبرو شده اید. حال چگونه می توان از این شکاف ها به نفع زیباسازی خیابان ها و پیاده روها استفاده کرد؟ در این راستا، یک هنرمند خیابانی دست به زیباسازی شهر به کمک ترک های خیابانی زده است. وی برای تبدیل مناظر نازیبا به مناظری زیبا به کمک موزاییک هایی شکیل، شکاف سنگ فرش ها را متحول کرده است.

بهره از ترک های خیابانی و شکاف پیاده روها به نفع زیبایی شهر

زیباسازی خیابان ها و پیاده روها - زیباسازی شهر به کمک ترک های خیابانی

زیباسازی خیابان ها و پیاده روها – زیباسازی شهر به کمک ترک های خیابانی

چاله ها و ترک های پیاده روها و خیابان ها می توانند مناظری ایجاد کنند به طوری که از زیبایی شهر کاسته شود. این ترک های خیابانی و سطح پیاده رو ها که گاهی توسط نهادهای دولتی ایجاد می شوند، ممکن است سالیان سالیان باقی بمانند و به منظره ای از چشم انداز یک شهر تبدیل شوند. هنرمند خیابانی Ememem، که در شهر محل زندگی خود در لیون به عنوان جراح خیابان ها و پیاده روها شناخته می شود، تصمیم گرفته تا در این باره کاری انجام دهد. وی می خواهد شکستگی های ایجاد شده در آسفالت ها و پیاده رو ها را به موزاییک های رنگارنگ تبدیل کند تا کمکی باشد به زیبایی شهر.

این هنرمند فرانسوی که تکنیک خود را flacking به معنی گودال نامیده است، توانسته تا با استفاده از موادی مثل سرامیک، چوب و قیر، ترک های ریز و یا بزرگ خیابان ها و پیاده رو ها را به شکلی هنرمندانه و زیبا پر کند. آثار و کارهای این هنرمند نشانه ای مشخص از خیابان های سنگفرش شده و پیاده روهای ترک خورده شهر لیون است، هنر موزاییک های زیبای او را می توان در شهرهای سراسر اروپا از جمله پاریس، مادرید، بارسلونا و میلان نیز یافت.

Ememem در مورد زیباسازی و هنر خیابانی با موزاییک های زیبا چنین بیان می کند که من تنها یک شاعر و خیال پرداز در مورد پیاده روها هستم، پسر قیر. کار من داستان شهری است که در آن سنگفرش ها خراب شده اند و کامیونی از بازار سبزیجات تکه ای از آسفالت را جدا کرده است.

زیباسازی خیابان ها و پیاده روها - زیباسازی شهر به کمک ترک های خیابانی

– زیباسازی شهر به کمک ترک های خیابانی

در حال حاضر وی در حال کار بر روی پروژه ای است که توسط Société du Grand Paris تأمین مالی شده است و کارهای این هنرمند تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۱ به صورت رایگان نمایش داده خواهند شد. همچنین شما می توانید کارهای او را در نمایشگاه در Spraying Board در لیون در ۲ ژوئن و در یک نمایش گروهی در La Galerie Italienne در پاریس در ۸ ژوئن مشاهده نمایید. در صورتی که می خواهید درباره این هنرمند اطلاعاتی بیش تری کسب نمایید، به وب سایت وی مراجعه کرده و اور را در اینستاگرامش نیز دنبال کنید.

کلام پایانی

زیباسازی خیابان ها و پیاده روها نقشی مهم در چشم انداز کلی یک شهر دارند، لذا یک هنرمند فرانسوی Ememem، توانسته با پر کردن سوراخ ها و ترک های خیابان ها و پیاده روها و ایجاد موزاییک های رنگارنگ، منظره ای زیبا به شهر بدهد.