طوفان های زامبی به لطف تغییرات اقلیمی از بین می رود

طوفان های زامبی به لطف تغییرات اقلیمی از بین می رود

  • توسط : محمد رضا مددی
  • در : ۱۳۹۹-۰۷-۲۰
  • در : اخبار علمی و آموزشی

آتش سوزی ساحل غربی را می سوزاند، طوفان ها جنوب شرقی را طغیان می کند – و بعضی از آن طوفان ها باعث مرگ های زیادی شد.

طوفان های زامبی یا Zombie Storms، که پس از اولین تحریک در قدرت، دوباره قوی می شوند، جدیدترین مورد اضافه شده به سال ۲۰۲۰ می شوند.”این ناهنجاری های آب و هوایی ارواح به لطف تغییر اقلیم در حال رایج شدن است.”

سرویس ملی آمریکا هواشناسی روز سه شنبه (۲۲ سپتامبر) در توئیتر نوشت: “از سال ۲۰۲۰، ما اکنون طوفان های گرم سیری زامبی داریم. خوش آمدید به سرزمین زندگان ، طوفان گرمسیری.”

به گزارش سی ان ان، اوایل این ماه طوفان گرم سیری پاولت در اقیانوس اطلس به وجود آمد و به عنوان طوفان موج ۱ به برمودا آمد و قبل از تضعیف و از بین رفتن،بعد پنج و نیم روز، بر روی زمین به طوفان موج ۲ تقویت شد.

اما بعد، پائولت یکبار دیگر چشم ترسناک خود را باز کرد.

به گزارش سی ان ان، پائولت دوباره قوی شد و روز گذشته دوشنبه (۲۱ سپتامبر) حدود ۴۰۰ مایل (۴۸۰ کیلومتر) از جزایر آزور بار دیگر به طوفانی گرمسیری درست شد. اصطلاح “طوفان زامبی” جدید است و اگرچه این پدیده قبلا ثبت شده است ، اما به نظر می رسد که این پدیده نادر است.

 

دونالد ووبلز ، استاد علوم جوی، در دانشگاه ایلینوی در اوربانا-شامپین گفت طوفان های زامبی زیادی اتفاق می افتد و مانند سایر بلاها طبیعی هست که در سالهای اخیر اتفاق افتاده، مثل آتش سوزی و طوفان، تغییرات آب و هوایی و گرم شدن سریع کره زمین مقصر هستند.

ووبلز به لایو ساینس گفت: “مقدار زیادی گرما در خلیج مکزیک، به ویژه در بعضی از جاهای اقیانوس دور از کارائیب، وجود دارد.” خلیج مکزیک، جایی هست که طوفان های زیادی قبل از ضربه زدن به ایالات متحده قدرت می گیرند، به ویژه در برابر گرم شدن کره زمین آسیب پذیر است چون آب های خلیج خیلی کم عمق هستند – و همین طور به راحتی گرم می شود ،

طوفان های اقیانوس اطلس به خاطر ترکیبی از جوی و اقیانوسی، به طور معمولی در مناطق گرم تر اقیانوس، در نزدیکی آفریقا درست می شوند. ووبلز گفت ، آنها سپس “از طریق اقیانوس” به سمت قاره آمریکا “مسابقه می دهند”. طبق صحبت های دانشگاه تحقیقات جو، طوفان ها به آب گرم و هوای مرطوب نیاز دارند. طوفان ها اگر به طور مداوم از آب گرم و هوا انرژی بگیرند، رشد می کنند و موقع حرکت روی آب های خنک تر یا خشکی، ضعیف می شوند.

بر اساس گفته های مرکز ملی طوفان، به نظر می رسد که پالت یک بار دیگر به یک گردباد پس از گرمسیری تبدیل شده و به زودی از بین خواهد رفت.