علت زانو درد هنگام پیاده روی چیست؟

علت زانو درد هنگام پیاده روی چیست؟

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۰۳-۰۷
  • در : ورزش عمومی

درد زانو که با نام پاتلوفمورال (Patellofemoral) نیز شناخته می شود، می تواند افراد را در هر سنی آزار دهد. برخی افراد درد را در هر دو زانو احساس می کنند و برخی دیگر فقط در یک پا زانو درد دارند. علت دقیق آن هنوز کاملا مشخص نیست. راه کارهای بسیاری وجود دارد که می توانید از آن ها برای درمان استفاده کنید. در ادامه تلاش خواهیم کرد تا جواب سوال علت زانو درد هنگام پیاده روی را پیدا کنیم.

موارد احتمالی

همانطور که گفتیم، علت زانو درد در اغلب موارد ناشناخته است. در بعضی موارد، آسیب دیدگی یا کار بیش از حد از زانو، می تواند منجر به تضعیف غضروف زیر زانو شود که باعث ایجاد درد هنگام راه رفتن در سرازیری، بالا رفتن از پله ها یا هنگام صاف کردن پا یا پیاده روی بعد از مدتی نشستن می شود. ضربه خوردن، مثلا در حین ورزش، می تواند غضروف را از حالت تراز خود خارج کرده و یاعث درد شود. برخی از انواع آرتروز نیز می تواند غضروف زیر زانو را ضعیف کرده و منجر به درد می شود که می تواند در حین فعالیت های ساده مانند پیاده روی، تشدید شود.

علت زانو درد هنگام پیاده روی

علت زانو درد هنگام پیاده روی

راه حل های فوری

اگر زانو درد دارید، تا زمانی که درد فروکش کند و زانو بهبود یابد، از فعالیت های سنگین پرهیز کنید. می توانید پس از پیاده روی کیسه یخ را به مدت ۲۰ دقیقه روی زانو قرار دهید تا التهاب و درد آن کاهش یابد. همچنین می توانید از دارو های بدون نسخه مسکن درد مانند آسپرین، ایبوپروفن و یا استامینوفن برای کاهش درد استفاده کنید. تزریق کورتیکواستروئید نیز می تواند در برخی بیماران درد را به طور موقت متوقف کند.

علت زانو درد هنگام پیاده روی

راه حل های بلند مدت

اگر مشخص شود که آرتروز علت زانو درد است، می توانید از دارو های تزریقی که می تواند التهاب و درد مفاصل را کاهش دهد. بسته به علت درد، پزشک می تواند عمل جراحی را توصیه کند. برخی از انواع جراحی ها عبارتند از پیوند غضروف از ناحیه دیگری از بدن به زانو و عمل جراحی مجدد که برای ککاهش اصطکاک در زیر آن است. در موارد صدمات بسیار شدید، ممکن است پزشک عمل جایگزینی مفصل زانو را توصیه کند.

پیشگیری

برای جلوگیری از ایجاد درد در ناحیه زانو، باید از زانو ها و پا های خود مراقبت بیشتری انجام دهید. ورزش های کم اثر (برای زانو) مانند شنا یا دوچرخه ثابت، عضلات اطراف زانو را بدون ایجاد فشار بر مفصل، می سازد. همچنین می توانید از ورزش های کششی استفاده کنید زیرا کشش و انبساط باعث کاهش فشار روی زانو می شود. قبل از شروع تمرین و ورزش به تنهایی، بهتر است تا از پزشک خود در مورد بهترین تمرینات ممکن برای زانو مشورت بگیرید.