۱۹ مورد از مکان‌های دیدنی برای مسافرت و جهان گردی

۱۹ مورد از مکان‌های دیدنی برای مسافرت و جهان گردی

  • توسط : علم داد
  • در : ۱۳۹۹-۱۲-۰۲
  • در : طبیعت

با توجه به نابسامانی شکل‌گرفته در دنیا، برنامه‌ریزی برای مسافرت سخت شده است؛ اما می‌توان با یافتن، مکان‌های دیدنی جهان، پس از بهبود شرایط، اقدام به سفر کرد. در کل سال ۲۰۲۰ و تا بدین جای سال ۲۰۲۱ شرایط برای سفر و گردش فراهم نبوده است و اکثریت افراد امیدوار به ساخت واکسن COVID 19 و تغییر شرایط حاکم هستند.

آشنایی با مکان‌های دیدنی دنیا جهت جهانگردی

خطوط هواپیمایی Qantas در دسامبر ۲۰۲۰ طبق اطلاعیه‌ای، تمامی مسافران پرواز‌های خود را ملزم به ارائه مدارکی جهت اثبات انجام فرایند واکسیناسیون کرده است. انتظار می‌رود سایر شرکت‌های هواپیمایی نیز از این دستورالعمل پیروی کنند. برخی از کشورها، قوانینی را جهت ورود و خروج وضع کرده‌اند. کشورهایی که در حال حاضر مرزهایشان باز است، تنها به افرادی اجازه ورود می‌دهند که مدارکی دال بر منفی بودن تست COVID 19 و بیمه مسافرتی به همراه داشته باشند؛ به‌رغم تمام این محدودیت‌ها، ۱۹ تا از مکان‌های دیدنی و کمتر شناخته‌شده جهان برای جهان گردی در سال ۲۰۲۱ برگزیده‌ایم.

آمریکای شمالی

آمریکای شمالی

آمریکای شمالی

با توجه به بسته بودن مرزها و دورکاری‌های شکل‌گرفته در سال ۲۰۲۰، اکنون بهترین زمان است که پارک‌های زیبای ملی و کمتر شناخته‌شده آمریکا نظیر گرند کنیون، یلو استون و … را برای مسافرت و گردش برگزینیم.

  1. پارک ملی دنالی:

پارک ملی دنالی

پارک ملی دنالی

تنها راه دسترسی به کوه و تمامی ۶ میلیون هکتار دشت این منطقه، با آنکوراژ آلاسکا ۵ ساعت فاصله دارد. به همین دلیل دسترسی به این پارک کمی سخت است. در آنجا باید مراقب حیواناتی نظیر خرس و موش و گرگ و کاریبو باشید.

  1. پارک ملی جزایر رویال:

پارک ملی جزایر رویال

پارک ملی جزایر رویال

تنها راه رسیدن به این پارک که در شبه‌جزیره بالایی میشیگان قرار دارد، قایق و یا هواپیماهای دریایی است. پیاده‌روی‌های طولانی و جذاب و گذر از دریاچه و خیس شدن، از زیبایی‌های این زیست‌کره بین‌المللی است.

  1. پارک ملی آکادیا:

پارک ملی آکادیا

پارک ملی آکادیا

مکان‌های دیدنی نیو انگلند (New England) با توجه به شدید‌ترین محدودیت‌های سفر در سال ۲۰۲۰، دارای تجمعات کمتر و ایمن‌تری است. راه رسیدن به این پارک، رانندگی طولانی‌مدت و یا هواپیمایی با قابلیت فرود روی سطح آب است. مسیر پیاده‌روی زیبا، کایاک‌سواری و دهکده‌هایی با معماری دوره ویکتوریایی از جاذبه‌های این منطقه است.

آمریکا جنوبی

آمریکا جنوبی

آمریکا جنوبی

قاره آمریکای جنوبی به‌ دلیل پوشیدگی ۴۰ درصدی از جنگل‌های بارانی و رشته‌کوه‌های آند، مکان‌های دیدنی محدودی برای مسافرت و جهانگردی دارد.

  1. جزایر گالاپاگوس:

جزایر گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس

زیبایی بکر این جزایر واقع‌شده در ۶۰۰ مایلی سواحل اکوادور به سبب فراوانی حیات‌وحش، از زمان کشف توسط چارلز داروین و ارائه تئوری انتخاب طبیعی، ادامه داشته است. قایق تنها وسیله مواصلاتی به این جزایر خواهد بود.

  1. پاتاگونیا:

پاتاگونیا

پاتاگونیا

این منطقه در آخرین نقطه مرزی قاره و قبل از قطب جنوب، در بین آرژانتین و شیلی واقع‌شده است. پیاده‌روی در پارک Torres del Paine شما را به یخچال‌های طبیعی مابین رشته‌کوه‌های آند می‌رساند.

  1. آمازون:

آمازون

آمازون

احتمال می‌رود تقریباً ۴۰۰ قبیله در این جنگل‌های بارانی بزرگ و دورافتاده بدون ارتباط با محیط خارجی زندگی کنند. بهتر است برای کشف آبشارها و سایر عجایب طبیعی، از تورهای خصوصی نظیر International expeditions و Jacada استفاده کنید.

آفریقا

آفریقا

آفریقا

این قاره با داشتن ۲۰ درصد از خشکی زمین، حیات‌وحش، سواحل، کوهستان، بیابان و جنگل‌، محیطی مناسب جهت جهانگردی تلقی می‌شود.

  1. غنا:

غنا

غنا

این کشور امن دارای قلعه‌های تاریخی از دوره تحت استعمارگری است. از سال ۲۰۱۹ هرساله در آن مراسم یادبود برای برده های دستگیر شده در این کشور برگزار می شود. و در سال ۲۰۲۱ از افرادی که پیشینه آن‌ها به آن دوره برمی‌گردد، استقبال خواهند کرد.

  1. مراکش:

مراکش

مراکش

به کمک تورهای تفریحی و معتبر نظیر Nat Geo Expeditions به صحرا ساهارا رفته و درباره فرهنگ عشایر آموخته و پیاده‌روی، شترسواری و سافاری‌ها را در کمپ‌های موجود تجربه کنید.

  1. جزیره مائوریتیوس:

جزیره مائوریتیوس

جزیره مائوریتیوس

سال ۲۰۲۱ فرصت مناسبی برای سفر به جزیره مائوریتیوس (کشوری هندو با فرهنگ آسیایی) بوده که دارای سواحل بکر، سفید، پوشیده از درختان نخل و جنگل‌های بارانی (‌مانند کارائیب) در اقیانوس هند است اما در یک جزیره آفریقایی بناشده است.

آسیا

19 مورد از مکان‌های دیدنی برای مسافرت و جهان گردی

آسیا

اکنون زمان آن رسیده است تا مناطق دیدنی و کمتر شناخته‌شده این قاره را که به حاصلخیزی و دارا بودن مزارع برنج، سواحل و جنگل‌های خارق‌العاده‌ معروف است، برای مسافرت برگزینیم.

  1. نپال:

آسیا

آسیا

برای رسیدن به این نقطه، به کمک تورهای G adventures، به‌جای پیاده‌روی در میان کوه‌های اورست، از جاده اصلی به سمت تبت حرکت کرده و میان راه از استراحتگاه‌های موجود نیز استفاده کنید.

  1. مغولستان:

مغولستان - جهانگردی

مغولستان – جهانگردی

در همان ابتدا، زیبایی خارق‌العاده آن (از کویر گوبی آن گرفته تا پارک ملی گورخی ترلج، مجسمه‌ها و صومعه‌ها در سراسر کشور) ارزشمند بودن این سفر را به شما نشان می‌دهد.

  1. آگرا هند:

آگرا هند

آگرا هند

بازدید از تاج‌محل، گزینه مناسبی برای سفر، پس از پایان همه‌گیری کرونا خواهد بود. این محل به یاد ممتاز محل (همسر پادشاه) که نمادی از عشق واقعی بوده است، بنا شد.

اروپا

اروپا

اروپا

بسته بودن مرزهای اروپا به روی مسافران خصوصاً آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۰، صنعت توریسم آن را دچار تغییراتی خواهد کرد. بهتر است در سال جدید، کشورهایی با بازدیدکننده کم را برای سفر برگزینید؛ چراکه در چند سال آینده از مقاصد اصلی مسافران تلقی خواهند شد.

  1. اسلواکی:

اسلواکی

اسلواکی

اسلواکی یکی از ۷ کشور اروپای مرکزی است که تا سال‌ها تحت سلطه شوروی سابق بوده و به‌موجب آن دارای صنعت توریسم ضعیفی بوده است؛ اما اکنون کشوری ایمن، ارزان شمرده می‌شود به‌طوری‌که می‌توان با صرف بخشی از هزینه، از تمامی مکان‌های دیدنی اروپای غربی بازدید کرد.

  1. اسلوونی:

اسلوونی - جهانگردی

اسلوونی – جهانگردی

اسلوونی که همواره با اسلواکی اشتباه گرفته می‌شود، در نزدیکی دریای آدریاتیک واقع‌شده است که دارای طبیعتی خارق‌العاده نظیر پارک‌های ملی حیرت‌آور، غارها، دریاچه‌ها و آبشارهای دیدنی است. غار Postojna آن به طول بیش از ۳ مایل و به‌صورت مسیرهای شبکه‌ای است که برای بازدید از آن راه‌آهن زیرزمینی هم بناشده است.

  1. ایسلند:

ایسلند - مسافرت

ایسلند – مسافرت

ایسلند از جمله مکان‌های دیدنی است که تا قبل از همه‌گیری کرونا، می‌شد با مسافرت به این منطقه، از آبشارها، یخچال‌های طبیعی، تالاب آبگرم بلو لاگون و حتی رقص شفق‌های شمالی در شب لذت برد.

حوزه کارائیب

حوزه کارائیب

حوزه کارائیب

سواحل کارائیب مکزیک در سال ۲۰۲۰ پذیرای مسافران با برنامه سفر کمتر از یک روز  بود؛ اما سعی کنید در سال جدید، سواحل دورتری از این آب‌های فیروزه‌ای‌ رنگ را تجربه کنید.

  1. چتومال مکزیک:

چتومال مکزیک

چتومال مکزیک

اغلب مسافران به‌ قصد بازدید از منطقه کانکون و ریویرا مایا به شبه‌جزیره یوکاتان می‌روند؛ اما در جنوب این ایالت و در مرز با کشور بلیز، شهری جذاب و کم رفت‌وآمد وجود دارد که ویرانه‌های مایا در آن قرار دارد. این شهر پایتخت ایالت Quintana Roo است.

  1. نیکاراگوئه:

نیکاراگوئه - جهانگردی

نیکاراگوئه – جهانگردی

نیکاراگوئه در کنار کاستاریکا و بلیز، از مناطق توریستی آمریکای مرکزی بوده که تا قبل از این پاندمی، به سبب ویرانه‌های استعماری اسپانیا، جنگل‌های بارانی، سواحل خود و خصوصاً دریای کارائیب و اقیانوس آرام، رشد ۷۰ درصدی در جذب توریست داشته است.

  1. گوادلوپ:

گوادلوپ

گوادلوپ

 

این جزیره که بسیار متفاوت از جامائیکا و باهاما است، تحت اختیار فرانسه بوده و زبان مردم آن فرانسوی است. در آنجا، در کنار آفتاب‌گرفتن‌های خود، از پارک ملی و آتش‌فشان La Grand Soufriere نیز دیدن کنید.

  1. جزایر ویرجین آمریکا:

جزایر ویرجین آمریکا مسافرت

جزایر ویرجین آمریکا – مسافرت

اگر به دنبال مکان‌های دیدنی دوردست و در محدوده ایالت متحده هستید، جزایر ویرجین گزینه مناسبی خواهد بود چراکه نیازی به پاسپورت برای بازدید از سه جزیره آن در کارائیب نخواهید داشت. تنها مکانی را اجاره کرده و روزتان را با غواصی زیر آب‌های زلال با ماهی‌های رنگارنگ درون آن، بدون حتی استفاده از ماسک سپری کنید.