کاهش وزن با ورزش

کاهش وزن با ورزش

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۰۳-۰۶
  • در : زیبایی اندام

بهترین روش کاهش وزن، انجام یک روال کامل تمرینات ورزشی (هوازی و استقامتی) و یک رژیم غذایی سالم است. در ادامه به بررسی کاهش وزن با ورزش خواهیم پرداخت.

حتی اگر همانطور که گفته می شود، اضافه وزن و آوردن شکم با پرخوری و تحرک کم ایجاد می شود، نباید بدون برنامه ریزی شروع به دویدن و انجام تمرینات کنید. در واقع شما باید با انتخاب درست تمرینات هوازی، استراتژی مناسب در نحوه و کمیت تمرینات مورد نظر، از مزایای آن ها حداکثر استفاده را ببرید.

تمرینات هوازی HIIT

تمرینات هوازی

کاهش وزن با ورزش

با استفاده از دستگاه های تردمیل، الپتیکال یا دوچرخه های ثابت قادر به تنظیم فشار کار خواهید بود. همچنین با استفاده از چند ترفند ساده، قادر به سوزاندن چربی بیشتری خواهید بود.

ساخت عضله برای کاهش وزن

ساخت عضله برای کاهش وزن

ساخت عضله برای کاهش وزن

مطمئنا ورزش های هوازی کالری و چربی ها را به سرعت می سوزاند. اما تمرینات قدرتی نیز می تواند به همان اندازه (اگر بیشتر نباشد، کمتر هم نه) برای کاهش وزن طولانی مدت موثر باشد. زیرا عضله سازی سوزاندن کالری را حتی پس از اتمام تمرینات نیز ادامه میدهد. بنابراین حتی هنگامی که شما در حال استراحت هستید، در حال سوزاندن کالری هستید! با ترکیب تمرینات هوازی و قدرتی، یکی از بهترین راه های کاهش وزن را انتخاب کرده اید.

پیاده روی

پیاده روی

پیاده روی

پیاده روی ورزشی مناسب می باشد که تقریبا برای تمامی افراد در دسترس است و می تواند به کاهش وزن کمک کند. البته تا زمانی که واقع بینانه باشید و در پیشفرت خود صبرداشته باشید. استفاده از استراتژی هایی برای سوزاندن کالری و چربی بیشتر مانند بالا رفتن از تپه ها یا بلندی ها می تواند به شما در رسیدن به هدف خود سریع تر کمک کند.

دویدن

دویدن

دویدن

بر اساس برآوردهای بخش بهداشت هاروارد، دویدن می تواند مقدار قابل توجهی کالری را در مدت نسبتا کم بسوزاند. اگر واقعا می خواهید وزن خود را کاهش دهید، باید شروع به تمرین آهسته، متقاطع و همچنین یک رژیم غذایی مغذی کنید. برنامه ریزی روز های استراحت برای جلوگیری از صدمات احتمالی بسیار مهم است. بنابراین می توانید به طور منظم پیش بروید. همچنین جنس زمین، شدت و سرعت تمرین در کسب نتیجه موثر است.

بدنسازی

بدنسازی

بدنسازی

سالن بدنسازی می تواند مکانی گیج کننده برای ما باشد. اینکه چه تمرینی انجام دهیم، چند ست و چه مدت باید انجام دهیم و کدام تمرین برای کاهش وزن مناسب تر است. اما کاهش وزن با بدنسازی به آن اندازه که به نظر می آید پیچیده نیست. به خصوص اگر این نکته را به یاد داشته باشید که هنگامی در انجام یک تمرین احساس راحتی کردید، زمان آن رسیده تا فشار را بیشتر کنید.

تمرین در خانه

تمرین در خانه

کاهش وزن با ورزش

اگر ورزش در باشگاه یا بیرون از خانه به هر دلیلی برایتان امکان پذیر نیست، مشکلی وجود ندارد. هنوز هم می توانید وزن خود را با تمرین در خانه کاهش دهید. اما هر نوع تمرینی شما را به نتیجه نمی رساند. باید تمرین هایی را انجام دهید تا ضربان قلب شما را بالا ببرد. همچنین کل بدن را تقویت کرده تا سوزاندن کالری را بالا ببرد.