تمیز کردن گل و لای با کمک روشی منحصر به فرد

تمیز کردن گل و لای با کمک روشی منحصر به فرد

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۴-۰۹
  • در : خانه داری

چه لکه‌ی گل و لای را بر روی فرش سفید رنگ خود دیده باشید و چه بر روی لباس‌های بیرونی خود، خلاصی از شر این لکه‌ها و تمیز کردن گل و لای می‌تواند یک چالش بزرگ باشد. هر چند شرکت‌های بسیاری، الیاف پارچه‌های خود را به گونه‌ای می‌سازند که بتوان به راحتی گل و لای را از روی آن پاک کرد. معمولا بسیاری از افراد برای تمیز کردن گل و لای از روی لباس، از پودر یا مایع‌های شوینده استفاده می‌کنند. اما علم داد یک روش بی‌مانند برای شما در چنته دارد؛ که کار را با سرعت و تاثیر بیشتری عملی می‌کند.

مواد مورد نیاز برای تمیز کردن گل و لای

  • اسفنج
  • شوینده‌ِ لباس

گام اول

با دقت گل و لای اضافی را از روی لباس پاک کنید. اگر بر روی الیاف پارچه، گل اضافی باقی مانده است، بهترین کار این است که آن را بیرون بریزید یا با کمک یک دستمال کاغذی، گِل اضافی را پاک کنید. شش دانگ حواس خود را جمع کنید تا گل به جای دیگری از پارچه‌ی شما اصابت نکند. اگر گل خیس است، اجازه دهید که خشک شود.

گام دوم

شوینده‌ی لباس را درون یک فنجان پلاستیکی با آب ترکیب کنید. از یک شوینده‌ی طبیعی استفاده کنید و به هیچ وجه نباید شوینده‌ی شما، دارای سفید کننده باشد.

گام سوم

یک اسفنج را درون این محلول بزنید و به آرامی و مستقیم آن را بر روی محل لکه بمالید. برای تمیز کردن گل و لای از روی لباس، بهترین کار این‌ست که اسفنج را کمی بر روی لکه فشار دهید. خواهید دید که گل کاملا جذب اسفنج خواهد شد.

گام چهارم

به همین نحو به کار خود ادامه دهید تا کاملا گل از روی پارچه پاک شود. حالا خواهید دید که پارچه روشن‌تر خواهد شد.

گام پنجم

حالا لباس‌ها را درون ماشین لباسشویی قرار دهید و پس از افزودن مقداری سفید کننده به آب داغ، خواهید دید که لباس شما مثل قبل سفید خواهد شد.

اگر می‌خواهید لکه‌ی گل و لای را از روی فرش پاک کنید، یک قاشق غذاخوری آمونیاک خانگی را با یک فنجان آب ترکیب کنید و آن را درون یک بطری اسپری بریزید. حالا می‌توانید آن را بر روی لکه بپاشید و رطوبت اضافی آن را بگیرید.

گام ششم

اگر لکه‌ی گل و لای هنوز تمیز نشده است؛ می‌بایست لکه را دوباره بشویید. به هیچ وجه لباس را درون خشک‌کن قرار ندهید. چرا که لکه کاملا بر روی پارچه خواهد ماند.