تکنیک‌هایی برای دکور اتاق‌ خواب‌های کوچک و زیباتر کردن طراحی آن!

تکنیک‌هایی برای دکور اتاق‌ خواب‌های کوچک و زیباتر کردن طراحی آن!

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۴-۰۶
  • در : تزئینات منزل

حتی اتاق خواب‌های کوچک هم می‌توانند پس از یک روز کاری شلوغ و خسته‌کننده، محلی دنج و مناسب برای در کردن خستگی به شما تقدیم کنند. اگرچه دکور اتاق خواب‌های کوچک به علت ابعاد کوچک‌تر آن کمی چالش برانگیز خواهد بود؛ اما با کمک خلاقیت خود، می‌توانید فکر خود را به محیطی گسترده‌تر از اتاق کوچک‌ خود بکشانید و با دکور اتاق خواب‌های کوچک به شکل‌های مناسب و خلاقانه، آن را تبدیل به پناهگاه امن و راحت خود نمایید. برای این‌که کاری کنیم اتاق خواب‌های کوچک، بزرگ‌تر به نظر برسند، چند تکنیک وجود دارد که می‌توانید بیشترین مزایا را از آن بیرون بکشید. نیازی نیست برای این‌کار، به فکر بزرگ‌تر کردن اتاق خواب خود بیفتید. تنها با بزرگ‌تر کردن دامنه‌ی خلاقیت و افکار خود و به کمک علم داد، می‌توانید حس یک فضای بزرگ‌تر را به اتاق خود ببخشید!

لوازم مورد نیاز برای دکور اتاق خواب‌های کوچک

  • متر
  • دفترچه

گام اول

در گام اول دکور اتاق خواب‌های کوچک ، نیاز است که طیف رنگ محبوب خود را برگزینید. رنگ‌های لطیف و روشن، فضای شما را به سرعت بزرگ‌تر می‌کند. از استفاده رنگ‌های تیره خودداری کنید و رنگ‌هایی مانند آبی کم‌رنگ، سبز پاستلی و کرمی را انتخاب کنید. برای این‌که طیف رنگی اتاق زیر نظر شما باشد، بهتر است که تنها ۳ رنگ در پالت رنگ ذهن خود داشته باشید.

گام دوم

از طرح‌های بزرگ و درشتی که کوچکی تخت خواب را بیش‌تر به رخ بکشند؛ پرهیز کنید. به جای آن، می‌توانید از اشکال کوچک‌تر بهره بگیرید تا اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد. اگر به فکر انتخاب کاغذ دیواری هستید؛ بهتر است که تنها یک دیوار را کاغذ دیواری کنید تا طرح اصلی اتاق را به چشم بیاورند. از طرح‌های کم‌رنگ و روشن برای تاثیر بیشتر و بزرگ‌تر نشان دادن فضا استفاده کنید؛ چرا که این رنگ‌ها دچار خطای دید شده و اتاق شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

دکور اتاق خواب‌های کوچک

دکور اتاق خواب‌های کوچک

گام سوم

حتی فکر استفاده از لوازم بیش از حد در دکور اتاق را هم نکنید! از لوازمی استفاده کنید که اندازه و سبک آن با طرح اتاق هماهنگ است. گلچین کردن چند اسباب و اثاثیه‌ی هماهنگ، می‌تواند اتاق شما را جذاب و مسحورکننده نشان دهد. اما همزمان می‌بایست اتاق شما را بزرگ‌تر هم نشان دهد و تک تک اجزای آن با هم منطبق باشند.

گام چهارم

بهتر است به فکر خرید لوازمی باشید که طبق سلیقه‌ی خود شما ساخته می‎شوند. ابعاد اتاق خواب را با متر اندازه بگیرید، آن را در یک دفترچه بنویسید و سپس راهی فروشگاه شوید. می‌توانید با یک طراح یا فروشنده‌ی لوازم خانگی محلی تماس بگیرید، تا درباره‌ی سبک چینش اتاق خواب خود با او مشورت نمایید.

گام پنجم

برای دکور اتاق خواب‌های کوچک، بهتر است که همیشه ابعاد اتاق را به ذهن سپرده باشید. به دنبال تخت خوابی بروید که کوچک‌ترین اندازه‌ی مناسب را دارد. بهتر است به جای استفاده از تخت‌های رویال یا دو نفره، از تخت‌های دو طبقه استفاده کنید تا فضای بیشتری را برای خود ایجاد نمایید. پاتخته‌ی تخت خواب خود را جدا کنید و به دنبال تاج تخت یا قابی باشید که بهترین تطابق را با اتاق شما دارد. تشک‌های نرمی که زیاده از حد بزرگ نیستند؛ می‌توانند اتاق شما را بزرگ‌تر نشان دهند و هماهنگی زوایای تخت با اتاق و نبود پاتخته‌ موجب می‌شود که اتاق شما بزرگ‌تر نشان داده شود.

گام ششم

بهتر است روی فضای درونی اتاق خواب خود صرفه‌جویی کنید. یک کوسن هم می‌تواند نقش صندلی و محل نشیمن را بازی کند. همزمان هم جای میز و محل نگهداری وسایل شما باشد. از سطل‌های زباله‌ای استفاده کنید که زیر تخت‌تان جا می‌شوند. از فضاهای این‌چنینی، برای انبار وسایلی که زیاد از آن‌ها استفاده نمی‌کنید؛ بهره ببرید. به جای خرید یک کمد عریض، از کمد‌های بلندتر استفاده کنید. به این نحو، می‌توانید در فضای اتاق صرفه‌جویی نمایید.

گام هفتم

تعداد آثار هنری موجود در اتاق را محدود کنید. اتاق از دو اثر هنری بر روی دیوار و یا روی اسباب و اثاثیه، به اندازه‌ِ‌ی کافی اتاق شما را زیبا خواهد ساخت. استفاده‌ی بیش از حد از لوازم هنری ممکن است اتاق شما را تبدیل به میدان جنگ یا بازارهای هفتگی نماید! بهتر است که لوازم دکوری را به حداقل برسانید و به این نحو، حس اتاق شما بهتر منتقل خواهد شد و شلوغ بودن آن کمتر به چشم خواهد آمد.

نکته‌ی طلایی!

در حین دکور اتاق خواب‌های کوچک، اگر نیاز به یک میز تحریر یا میز غذاخوری در اتاق خود دارید؛ بهتر است که از انواع تاشوی آن استفاده کنید. هرگاه که نیاز داشتید، این میزها را باز کرده و در مواقع غیرضروری، آن‌ها را ببندید و در بهترین نقطه پنهان‌شان نمایید.

از یک آینه‌ی بزرگ و قدی برای اتاق استفاده کنید. آینه فضای اتاق را منعکس ساخته و آن را روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

با کمک پرده‌های نازک و نورگیر، کاری کنید که نور زیادی به اتاق راه پیدا کند.