۱۲ روش عالی برای حفظ تناسب اندام برای کسانی که عجله دارند!

۱۲ روش عالی برای حفظ تناسب اندام برای کسانی که عجله دارند!

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۵-۱۸
  • در : زیبایی اندام

اگر می خواهید تناسب اندام خود را بدون انجام تمرین و ورزش خاصی حفظ کنید، تنها راه آن کنار گذاشتن عادت های رفتاری و تغذیه ای بد و جایگزین عادت های خوب می باشد.

۱ – استفاده از سبزیجات منجمئ به جای سبزیجات کنسرو شده

قند اضافی و سایر مواد نگه دارنده که به سبزیجات کنسرو شده اضافه شده اند، مقدار زیادی از ویتامین آن ها را از بین می برند. اما سبزیجات منجمد شده تمام عناصر سالم خود را حفظ کرده و هیچ گونه افزودنی اضافه ای ندارد.

۲ – آجیل و میوه خشک شده به جای شیرینی

حفظ تناسب اندام

حفظ تناسب اندام

میوه های تازه یا خشک شده مانند انجیر خشک شده را به جای آبنبات و شیرینی استفاده کنید. بدین ترتیب می تواند با خوراکی های شیرین، از شر قند و چربی اضافی خلاص شوید. البته در مصرف میوه ها و آجیل ها نیز اعتدال را رعایت کنید.

۳ – مصرف میوه های هسته دار به جای میوه های دانه دار

هلو، شلیل و آلو همگی می توانند به شما در کاهش سطح کلسترول کمک کنند. بنابراین اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، اولویت شما باید آن ها باشد. همچنین متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند تا بهتر است در نیمه اول روز میوه ها را مصرف کنید. (این پیشنهاد صرفا برای کاهش وزن و تقدم اولویت هاست وگرنه میوه های دانه دار نیز فواید خود را دارند و باید مصرف شوند)

۴ – از آسانسور استفاده نکنید

حفظ تناسب اندام

حفظ تناسب اندام

اگر استفاده از آسانسور را متوقف کرده و به جای آن از پله ها استفاده کنید، ظرف یک ماه متوجه تغییرات خواهید شد. استفاده از پله هم برای سوزاندن کالری و هم برای تقویت عضلات مخصوصا عضلات پا، پیشنهاد می شود.

۵ – هولاهوپ یا حلقه زدن به جای پاپا کورن و چیپس

حفظ تناسب اندام

حفظ تناسب اندام

اگر آخر عادت خوردن چیپس و پفک در هنگام تماشای تلوزیون را کنار بگذارید، دور کمرتان در عرض چندماه به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند. به ویژه اگر آن را با یک یک ورزش مانند حلقه زدن جایگزین کنید.

۶ – استفاده از میوه به جای دسر های با کالری بالا

اگر از خوردن دسر های که قند و کالری خیلی بالایی دارند پرهیز کنید، تنها در عرض چند ماه می توانید از وزن فعلی خلاص شوید. به جای آن ها می توانید از انواع میوه های تازه و یا لبنیات استفاده کنید.

۷ – به خامه چرب “نه” بگویید

جایگزینی سس مایونز چرب و خامه ترش با ماست طبیعی یا یونانی چندان دشوار نیست. این به شما کمک می کند وزن اضافی خود را در مدت زمان کوتاهی از بین ببرید.

۸- انتخاب قهوه مناسب

با انجام کار ساده ای مانند جایگزینی کاپوچینو با قهوه سیاه، از دریافت صد ها کالری اضافی روزانه اجتناب کنید.

۹ – به باشگاه بدنسازی بروید

حفظ تناسب اندام

حفظ تناسب اندام

می توانید قرار های ملاقات خود را به جای کافه یا رستوران، در باشگاه تناسب اندام برگزار کنید!

۱۰ – میان وعده قبل از غذا

هر بار که به رستوران می روید، حدود ۱۰۰۰ کالری مصرف می کنید. اما اگر قبل از وعده اصلی، مقداری آبگوشت غیر چرب یا سالاد سبک بخورید، می توانید میزان غذا خوردن خود تا حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهید. به عنوان مثال، می بینید که فقط چند تکه یا اسلایس پیتزا می خورید تا کل آن. این مقدار در بلند مدت می تواند اثر قابل توجهی بر روی وزن شما بگذارد.

۱۱ – آروماتراپی

مدت هاست که متخصصان دریافت کرده اند که بو های مختلف می تواند بر اشتهای شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، بوی موز، سیب و گلابی می تواند اشتهای شما را کاهش داده و میل شما به خوردن خوراکی های شیرین را از بین ببرد. بنابراین اگر می خواهید شیرینی اضافی بخورید، آن را با کی میوه تعویض کرده و یا آن میوه را استشمام کنید.

۱۲ – یک سوپ سبک به جای غذای اصلی

12 روش عالی برای حفظ تناسب اندام برای کسانی که عجله دارند!

حفظ تناسب اندام

اگر تصمیم بگیرید به طور منظم به جای یک غذای اصلی سنگین، یک سوپ گوشتی بدون چربی یا سوپ سبزیجات مصرف کنید، کالری کمتریم صرف کرده و در عین حال سیر کننده نیز هستند.