زندگی نامه ادل لوری

زندگی نامه ادل لوری

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۱۰-۱۸
  • در : بیوگرافی خواننده ها

ادل (Adele)، خواننده اهل بریتانیا که برنده جایزه گرمی شده است که صدای ضرب آور و روح انگیز او با قطعه های موفقی همچون “Someone Like You”، “Rolling in the deep” و “Hello” باعث موفقیت بین المللی او شده است.

ادل کیست؟

ادل یک خواننده و ترانه سرای انگلیسی است که میلیون ها آلبوم در سراسر جهان فروخته و در مجموع ۱۵ جایزه گرمی و یک جایزه اسکار را برنده شده است. دو آلبون اول ادل، ۱۹ و ۲۱، باعث تحسین منتقدان و موفقیت تجاری در بین همتایان خود شد. وی با تک آهنگ “Hello” در سال ۲۰۱۵، به صدر جداول برگشت. در سال ۲۰۱۷، او ۵ جایزه گرمی را برای کارش در آلبوم ۲۵ از جمله خود آلبوم، ضبط و بهترنی آهنگ سال، برنده شد.

اوایل زندگی

ادل لوری بلو ادکینز در ۵ می ۱۹۸۸ در شمال لندن، انگلستان متولد شد. ادل تنها فرزند خانواده است. مادرش، پنی آدکنیز، یک هنرمند بود که وقتی تنها ۱۸ سال داشت، ادل را به دنیا آورد و پدرش، مارک ایوانز، اهل ولز بود و هنگامی که ادل ۴ سال داشت، خانواده را ترک کرد.

مارک تا سال های نوجوانی با دخترش در تماس بود. مشکلات او در رابطه با الکل و بیگانگی بیشتر با دخترش، باعث وخامت روابط بین آن ها شد. در مقابل، ادل به مادرش نزدیک شد که دختر کوچکش را تشویق می کرد که “به کاوش بپردازد و به یک چیز پایبند نباشد”.

در اوایل، ادل به موسیقی علاقه پیدا کرد. او به سمت آهنگ های لورین هیل، ماری جی بلیژ و Destiny’s Child گرویده بود.

مادرش او را در مدرسه هنر های نمایشی و فناوری BRIT ثبت نام کرد و هنگامی که وی در آنجا بود، یک نسخه نمایشی سه آهنگی را برای یک پروژه کلاسی خواند. وقتی مدیران شرکت XL Recordings آهنگ ها را شنیدند، با خواننده تماس گرفتند و در نوامبر ۲۰۰۶، زمانی که فقط چهار ماه از تاریخ فارغ التحصیلی ادل از مدرسه گذشته بود، با او قرارداد بستند.

adele ادل

آلبوم ها

آلبوم “۱۹” در سال ۲۰۰۸

اولین آلبوم ادل “۱۹” نام داشت که به سن او در هنگام ضبط و انتشار آلبوم اشاره دارد. با رهبری دو تک آهنگ “Chasing Pavements” و “Hometown Glory” این آلبوم به شهرت رسید.

ابن آلبوم توسط Columbia Records در ایالات متحده منتشر شد و همانطور که در بین انگلیسی ها محبوب شد، مورد توجه مخاطبان آمریکایی نیز قرار گرفت. وی با حضور در Satureday Night Live در اکتبر ۲۰۰۸، موفقیت تجاری خود را تکمیل کرد. آلبوم در ابتدا در رتبه ۴۰ ام iTunes قرار گرفت و در کمتر است ۲۴ ساعت، رتبه ۱ را کسب کرد.

آلبوم ۲۱ (۲۰۱۱)

آلبوم مورد انتظار ادل، ۲۱، که مجددا به دلیل سن او هنگام ضبط و انتظار آن نامگذاری شده بود، با انتشار آن در اوایل سال ۲۰۱۱ ناامید کننده بود. این آلبوم با قطعه هایی مانند “Rolling in the Deep” و “Some one like you” ادل را در فضای مطبوعی قرار داد. در مجموع، آلبوم ۲۱ بیش از ۳۰ میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخت.

آلبوم ۲۵ (۲۰۱۵)

در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۵، ادل اعلام کرد که سومین آلبوم خود به نام ۲۵ را در ماه نوامبر منتشر خواهد کرد. او جلد آلبوم را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و در مورد اولین پروژه استودیویی تمام مدت خود در چند سال گذشته گفت: “آخرین آلبوم من به نوعی یک ریزش بود (Break up) و به همین دلیل اگر بخوابم به این آلبوم جدید یک برچسب بزنم، آن را جبران (Make up) می نامم. جبران وقت از دست رفته، جبران تمام کار هایی که من انجام دادم و انجام ندادم. ۲۵ درمورد این است که بفهمم چه کسی شده ام و از اینکه خیلی طول کشید، متأسفم”.

۲۵ که در نوامبر ۲۰۱۵ منتشر شد، مجموعه ای از آهنگ های احساسی که نگاهی به زیر و بم روابط می پردازد. این آلبوم تبدیل به یک موفقیت بین المللی شد و در ۱۱۰ کشور به رتبه ۱ iTunes رسید.

آهنگ های مشهور

Chasing Pavements (2009)

اولین آهنگ adele که به جایگاه اول جدول Billboard Hot 100 رسید، آهنگ Chasing Pavements از اولین آلبوم او بود که در ۲۸ فوریه ۲۰۰۹ به رتبه ۲۱ رسید. این خواننده می گوید که پس از مشاجره با دوست پسر سابق خود در باشگاه لندن این آهنگ را نوشته است.

Someone Like You (2011)

این آهنگ از آلبوم ۲۱ است که ادل گفت این آهنگ برای کنار آمدن جدایی خود با Alex Sturrock، یک عکاس ۳۱ ساله، خوانده است. این آهنگ به مدت ۵ هفته در جایگاه اول Billboard Hot 100 قرار داشت.

Skyfall (2012)

تک آهنگ Skyfall که برای فیلی به همین نام برای جیمز باند است، ضبط شده است. در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۱۲، در رتبه ۸ جدول Billboard Hot 100 قرار گرفت.

Hello (2015)

در ۲۳ اکتبر ۲۰۱۵، ادل آهنگ Hello یا “سلام” را منتشر کرد. آهنگی احساسی که بار دیگر صدای سر به فلک کشیده اش را نسبت به کار هنری کلاسیک پاپ به نمایش گذاشت. موزیک ویدیو این آهنگ نیز توسط خاویر دولان کارگردانی شده و گفته می شود اولین موزیک ویدیویی است که با دوربین های IMAX فیلمبرداری شده است.

آهنگ Hello چهارمین آهنگ ادل استکه در جایگاه شماره ۱ جدول برترین های پاپ قرار می گیرد و به عنوان اولین تک آهنگ با بیش از ۱ میلیون دانلود در مدت زمان ۱ هفته، تاریخ ساز شد. این آهنگ برای چندین هفته در ایالات متحده تیز در رتبه ۱ قرار داشت.

جوایز

Adele 18 بار نامزد دریافت جایزه گرمی شده است و در مجموع ۱۵ تا از آن ها را در طی سال های ۲۰۰۹، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ برنده شده است. وی همچنین برای آهنگ Skyfall فیلم جیمز باند، برنده جایزه اسکار شد.

adele

خانواده

در سال ۲۰۱۱، Adele با پارتنر سابق خود Simon Konechi، که ۱۳ سال بزرگتر از او و بنیان گذار Life و موسسه خیریه Drop4Drop است، ملاقات کرد. در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۲، وی در وب سایت خود اعلام کرد که باردار است. او پسرش آنجلو را در ۱۹ اکتبر ۲۰۱۹ به دنیا آورد.

در اوایل سال ۲۰۱۷، ادل با یک بند عروسی ظاهر شد و شایعات پیرامون عروسی خود را رقم زد. در سخنرانی پذیرش گرمی سال ۲۰۱۷، به نظر می رسید که ادل شایعات را تأیید کرده و سایمون را شوهر خود می خواند. او در آن زمان گفت: “من از اکادمی قدردانی می کنم. مدیر، شوهر و پسرم تنها دلیل من برای انجام این کار بود”. او در ماره مارس رسما ازدواج خود را در کنسرت بریزبت استرالیا تأیید کرد.

در آوریل ۲۰۱۹، نماینده های این خواننده خبر از جدایی این زوج دادند.